Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Call of Duty
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-11 22:43
Hallo allemaal,

Ik zit nu terug op mijn back-up toestel, een jiayu G3. En die dual-core werkt verrassend nog redelijk snel met een custom ROM maar ondertussen echt wel tijd voor een nieuwe weer :D.

Eigenlijk ben ik aan het wachten op de Meizu M1 Note en de Jiayu S3 maar van beide is er nog niets bekend wat lanceer-datum betreft. De M1 Note is er al wel, maar dan alleen de TD-LTE versie en we willen natuurlijk de FDD :)

Zover mij bekend:

Jiayu S3
  • Kost ongeveer 200 dollar (inChina 145 dollar)
  • Ondersteund FDD-LTE 3 & 7 & 20 (1800 & 2600 & 800)
  • Volgens mij al nu te verkrijgen maar de volledige productie laat nog op zich wachten. Zou ik daar op wachten? Zouden er kinderziektes in de eerste batch S3's zitten?
  • Verwijderbare accu
Meizu M1 Note
  • Kost ongeveer 250 dollar (in China 160 dollar)
  • Ondersteund alleen FDD LTE: 1800/2100/2600MHz (niet veel over kunnen vinden)
  • Die kekke kleurtjes vind ik stiekem helemaal niet zo kek :p
  • Maar het blijft Meizu <3
  • FlymeOS
Meizu MX4
FDD LTE
• Alloy body
• 20.7MP camera
• FDD LTE ook hier niet helemaal duidelijk. Ze ondersteunen er 13 maar dat is inclusief TD-LTE
• Luxe audio-chip
[/list]

Nu hebben alle toestellen zeker nog aanvullende pluspunten/verschillen maar deze kwamen bij het meeste boven bij het maken van de keuze.

Ik neig naar de Jiayu S3 of de Meizu MX4 omdat deze nu te koop zijn en ik moeilijk kan wachten.

Wat denken jullie? :+

[ Voor 19% gewijzigd door Call of Duty op 15-01-2015 16:37 ]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ligt eraan wat je wilt uitgeven en waar je meer waarde aan hecht. Persoonlijk zou ik de M1 laten varen omdat het een kopie is van de 5C. Daarnaast mist hij t.o.v de Jiayu S3 Wifi ac, microSD, verwijderbare batterij en (waarschijnlijk) ook 4G band 800.

De Meizu MX4 vind ik het mooiste en beste van het stel, maar daar betaal je ook voor. Je moet dan wel 4G band 800 missen, SDslot, dual sim en een verwijderbare batterij.

Persoonlijk zou ik tussen de MX4 en S3 kiezen.

• Call of Duty
- kan weg-

[ Voor 94% gewijzigd door Call of Duty op 15-01-2015 17:18 . Reden: moest nog quoten ]

• Call of Duty
benbaba schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:00:
Ligt eraan wat je wilt uitgeven en waar je meer waarde aan hecht. Persoonlijk zou ik de M1 laten varen omdat het een kopie is van de 5C. Daarnaast mist hij t.o.v de Jiayu S3 Wifi ac, microSD, verwijderbare batterij en (waarschijnlijk) ook 4G band 800.

De Meizu MX4 vind ik het mooiste en beste van het stel, maar daar betaal je ook voor. Je moet dan wel 4G band 800 missen, SDslot, dual sim en een verwijderbare batterij.

Persoonlijk zou ik tussen de MX4 en S3 kiezen.
Ja. Je hebt gelijk Benbaba, tnx.

Jiayu S3 via reseller nu: 250 dollar
Meizu MX4 via vriendin uit China laten komen: 250 dollar (275 voor 32GB versie)

Iedereen zou voor de Meizu gaan denk ik of niet?
Heb het niet vaal zo lastig haha

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb de topictitel een beetje aangepast :)

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Call of Duty
Canaria schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:43:
Ik heb de topictitel een beetje aangepast :)
Haha, ja nou je het zegt. Beetje spreektaal geworden he.
Maar dit is een stukje netter inderdaad, bedankt.

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Call of Duty schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:17:
[...]

Ja. Je hebt gelijk Benbaba, tnx.

Jiayu S3 via reseller nu: 250 dollar
Meizu MX4 via vriendin uit China laten komen: 250 dollar (275 voor 32GB versie)

Iedereen zou voor de Meizu gaan denk ik of niet?
Heb het niet vaal zo lastig haha
Ik zou inderdaad voor de Meizu gaan, erg mooi toestel. Scoort ook goed in de benchmarks, is een van de snelste toestellen. http://www.gizchina.com/2...ghest-scoring-phone-2014/

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• Call of Duty
John Rambo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:36:
[...]

Ik zou inderdaad voor de Meizu gaan, erg mooi toestel. Scoort ook goed in de benchmarks, is een van de snelste toestellen. http://www.gizchina.com/2...ghest-scoring-phone-2014/
Bedankt voor het reageren. Ik heb via een vriendin in China een MX4 besteld. 248 euro omgerekend :)

Die Antutu Benchmark is tegenwoordig toch complete onzin? Iedere fabrikant cheat toch om een zo hoog mogelijke score te krijgen? Begreep ik ooit.

Maar een Meizu MX4 it's gonna be! :)

• John Rambo
Dat klopt, maar je kan dat tabelletje wel aan mensen laten zien die dat niet weten d:)b

Volgens mij was er een tijdje terug iemand die ook een MX4 had en die zijn ervaring gepost had in het chinese telefoon topic, misschien vind je het wat om dat nog door te lezen, ik zal ff zoeken

Gevonden: http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/43482898

[ Voor 64% gewijzigd door John Rambo op 16-01-2015 20:02 ]

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:48
Jiayu... Alleen maar problemen mee gehad (en veel anderen, vooral met de accu en het scherm, witte vlekken etc.) Meizu idem dito (kijk maar eens rond op het Meizu forum, software is niet erg denderend. Telefoon zelf wel.)

Heb je geen alternatief van Xiaomi?

• John Rambo
Ik las ergens dat Meizu een update heeft uitgebracht vandaag, wellicht dat deze mogelijke problemen verhelpt?

• Call of Duty
Iedereen bedankt voor het reageren, ik waardeer de input :)
D-TECH schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:06:
Jiayu... Alleen maar problemen mee gehad (en veel anderen, vooral met de accu en het scherm, witte vlekken etc.) Meizu idem dito (kijk maar eens rond op het Meizu forum, software is niet erg denderend. Telefoon zelf wel.)

Heb je geen alternatief van Xiaomi?
Xiaomi vind ik ook prachtig maar Meizu was ooit mijn eerste China Phone dus heeft puur door irrationeel nostalgie mijn voorkeur. Ik lees op je tip het Meizu forum door, weinig goed nieuws te vinden inderdaad. Maar ik moet zeggen, ik zat vroeger met mijn Meizu M8 (first edition) op meizume.com en daar ging het niet veel anders :p Stap voor stap werd alles vertaald en langzamerhand kwamen er steeds meer verbeteringen.

Xiaomi zit ik een beetje mee dat ik ook niet goed weet welke ik zou moeten halen. De Mi3 vind ik te klein beeldscherm hebben eigenlijk. 5.5" is toch wel meer mijn maat. (Meizu heeft ietsjes kleiner)
Ik las ergens dat Meizu een update heeft uitgebracht vandaag, wellicht dat deze mogelijke problemen verhelpt?
Ja, die was al paar dagen terug en heeft naar ik lees veel problemen verholpen. Er komt een grote nieuwe update aan maar die kan nog wel een maand duren. Voordat ik mijn toestel heb zal dat ook wel een maandje verder zijn, dus no problem :+

Ik denk wel echt dat in tegenstelling tot Jiayu dat Meizu de updates nog wel even door laat gaan. Als ik kijk dat de MX3 van jaren terug nu ook weer een Flyme update heeft gekregen.

Alleen die hardwarematige problemen die niet goed verholpen worden door de klantenservice baren me wat zorgen :/

Maar ja. Keuze is gemaakt :D

• John Rambo
Een Xiaomi Mi4 is geen optie? (5 inch met 1800/2100mHz 4G)

• Call of Duty
John Rambo schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 22:25:
Een Xiaomi Mi4 is geen optie? (5 inch met 1800/2100mHz 4G)
5" vind ik zelf net iets te klein. Ik heb mijn UMI Zero (5") ook daarom niet gehouden. Ik kom van een Kingzone K1 Turbo af, dat was echt een van de betere toestellen die ik ooit gehad heb moet ik zeggen. Die was 5.5" en dat is een prettig formaat vind ik.

iOcean G7 met zijn 6.44" vond ik duidelijk iets te groot :+ Dus alles tussen de 5.5 en de 6 lijkt me heel prima :)

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:18 ]

Pagina: 1