Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor dochter, budget = spaargeld *2 = 120 euro

Pagina: 1
Acties:

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15
Wat ga je met je laptop doen?
De eerste stappen die een meisje van acht jaar kan doen op een laptop. Mailen, internet, film kijken die op de NAS staan, youtube, briefjes tikken, spelletjes

Wat is je budget?
ze heeft nu zo'n 60 euro gespaard, en ik verdubbel het. Budget is dus 120 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, de laptop verhuist tussen haar slaapkamer en een plekje beneden

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het wordt dus een tweedehands machine. Ik zie heel veel 14" machines uit de zakelijke markt op internet verschijnen. Ik denk dan aan een Dell D620/D630/Latitude Exx00. HP 2540 o.i.d.

machines hebben dan allemaal een C2D processor, 2 tot 4 GB geheugen en 80 tot 250 GB geheugen. Omdat ik al jaren een Mac heb, ben ik niet meer op de hoogte van processoren. Ik kom veel T7500 processoren tegen. Ik neem aan dat dit voldoende is? Is een Pentium M nog aan te raden, of is dit te oud?

Ik heb zelf nog een SSD van 120 Gb liggen, dus dat ding komt er sowieso in.

Zijn er zaken waar ik op moet letten? Heeft iemand nog tips voor machines waar ik op kan zoeken?

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik zou een nieuwe dell Inspirion halen.. :) Rond de 150 euro te krijgen met VIP code. Zie hieronder:
[Kortingscode] Dell kortingscodes - Deel 2

Iets duurder, maar wel nieuwe machine, met garantie etc etc. Daar zou ik die 40 euro wel voor over hebben, zeker wanneer je mogelijk een 2dehands laptop koopt die na een half jaar defect raakt en direct een slechte batterij heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Workaholic op 15-01-2015 16:39 ]

Mijn V&A

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:51
Er zijn zelfs mensen die met kortingscodes hem onder de 150 hebben weten te krijgen in dat topic.

Inhoudelijke discussie van de machine kan overigens in Dell Inspiron 15 3531: Ervaringen & Discussie.

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
Ik heb zelf onlangs een Asus eee-netbook (1015PEM) van 4~5 jaar oud weer nieuw leven ingeblazen, simpelweg door er http://xubuntu.org/ op te knallen. Als je nog een SSD hebt liggen, heb je volgens mij een prima netbookje voor je dochtertje, als je ergens zo'n netbook tweedehands kan vinden.

Plak nog een mooie sticker op de achterkant voor een paar euro en dan ben je volgens mij helemaal de held https://www.decalgirl.com/skins/Netbook-Skins

wild mutant space hamsters

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:15
ben net zelf even bezig geweest met de dell website, en krijg hem niet goedkoper dan 166 euro... nog niet veel voor een nieuwe laptop.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
voor dat geld zou ik hem niet laten liggen.

Let wel op dat er vaak geen CD/DVD speler in zit!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

107mb schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:56:
ben net zelf even bezig geweest met de dell website, en krijg hem niet goedkoper dan 166 euro... nog niet veel voor een nieuwe laptop.
Lijkt mij een betere optie; heb je ook meteen 2 jaar garantie :)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
107mb schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:36:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het wordt dus een tweedehands machine. Ik zie heel veel 14" machines uit de zakelijke markt op internet verschijnen. Ik denk dan aan een Dell D620/D630/Latitude Exx00. HP 2540 o.i.d.

machines hebben dan allemaal een C2D processor, 2 tot 4 GB geheugen en 80 tot 250 GB geheugen. Omdat ik al jaren een Mac heb, ben ik niet meer op de hoogte van processoren. Ik kom veel T7500 processoren tegen. Ik neem aan dat dit voldoende is? Is een Pentium M nog aan te raden, of is dit te oud?

Ik heb zelf nog een SSD van 120 Gb liggen, dus dat ding komt er sowieso in.

Zijn er zaken waar ik op moet letten? Heeft iemand nog tips voor machines waar ik op kan zoeken?
Een Core 2 Duo is ruim voldoende voor een eerste laptop. Een Pentium M zou ik niet doen. Deze CPU is al best op leeftijd en de hardware is dan waarschijnlijk te oud dat je er nog drivers voor kan vinden voor iets als Windows 7 of Windows 8.1.

2Gb of 4Gb geheugen maakt weinig uit, Windows kan met beiden werken. 4Gb is wel de fijnste optie imho.

Let op met een SSD, ik heb al een keer mee mogen maken dat de BIOS van een oudere laptop de SSD niet herkende. Flashen leverde toen ook geen soelaas.
pkopf schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 16:42:
Plak nog een mooie sticker op de achterkant voor een paar euro en dan ben je volgens mij helemaal de held https://www.decalgirl.com/skins/Netbook-Skins
Wel jammer bij die site is dat elke skin met iets van Disney o.i.d. erop niet buiten de VS verzonden mag worden. -O-

[ Voor 12% gewijzigd door CMD-Snake op 16-01-2015 16:32 ]

Verwijderd

:*) Ik heb idd ook voor mijn dochters de laptops besteld voor 149,83, ik ga deze ook gelijk vergelijken met de oude D620 die ik nog steeds in gebruik heb maar nu al eerlijk gezegt gaat deze naar een recycle bedrijf 7(8)7 .
Die D620 valt uit elkaar, accu gaat nog maar 7 minuten mee dus moet altijd aan snoer liggen wat resulteert in vaak kapotte snoeren :Y

Dus ik zou ook geen 2de hands kopen!

• pkopf
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-04 12:53
CMD-Snake schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 16:30:

Wel jammer bij die site is dat elke skin met iets van Disney o.i.d. erop niet buiten de VS verzonden mag worden. -O-
Oh daar had ik niet eens naar gekeken. Ging me even om de term. Ik heb hier in 2010 een decal vandaan gehaald: www.decalskin.com.

wild mutant space hamsters

Pagina: 1