Volvo Ocean Race

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:04
Zijn er nog mensen die de Volvo Ocean Race volgen?
Zie http://www.volvooceanrace.com/en/dashboard.html

Wat mij vooral opvalt tijdens de huidige Leg 3 van Abu Dhabi naar Sanya is dat Dongfeng Race Team zo veel uitloopt. Hoe komt het dat zij in eens zo veel beter zijn? In de vorige legs zaten Dongfeng Race Team, Abu Dhabi Ocean Racing en Team Brunel altijd dicht bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Ik volg het ook regelmatig via de officiele site.
Ik had ergens iets gelezen over harmonica winden. Dus zo pak je een hoop wind en zo val je bijna stil.

Begreep ook dat er veel plastic daar in de grote "plas" (oceaan) drijft wat regelmatig ergens achter blijft hangen. Dat zal er toch steeds afgehaald moeten worden. kost natuurlijk ook veel tijd. Ik kan me voorstellen dat de ene boot wat meer gelukt heeft dan de andere.

De etappe is nog lang, dus er kan nog van alles gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Iedereen op 80 mijl, ik denk niet dat Dongfeng Race Team dat nog afgeeft. Brunel trouwens verrassend 1 na laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:23

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

Dongfeng vaart nu 3 knopen terwijl de rest 14 vaart... als dat zo doorgaat is het verschil in 8 uur ingelopen...

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
De wind houd straks voor de rest ook wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 22:26
topic uit 2015 … ik (volg wedstrijdzeilen niet echt, kan wel zelfstandig zeilen) zapte eergisteren naar de in-port race voor de kust van Scheveningen op Eurosport, van de Imoca klasse op Eurosport, en wow, spektakel! prachtige omstandigheden, prima wind, dus die boten, met hun foils, vlogen over het water, schitterende beelden!

gisteren de wat oudere klasse boten in de in-port race, vandaag vertrek van de laatste etappe naar Genua … Imoca klasse, wederom prima omstandigheden, bij het inloop-circuit (terminologie?) vaart team Europa tijdens een overstag manoeuvre, onbegrijpelijk, vol in op achterschip van nota bene de koploper in de race, einde oefening voor beide schepen; bizar incident en zeilsport-geschiedenis, volgens de commentatoren, maar onbedoeld

valt wel op dat er verder in de sport-media helemaal niet over gerept wordt, het leeft niet echt meer, jammer, want zeilen is toch de op 1-na meest ontspannende bezigheid, maar dit geheel terzijde

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:54

Roozzz

Plus ultra

De nos schrijft er in ieder geval nog wel over:
https://nos.nl/l/2479082

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gaat ook helemaal niet goed met de Ocean Race.
Organisatie probeert hopeloos relevant te blijven door het vooral op oceaan bescherming te gooien, maar het zeilen zelf kwijnt weg.

Die twee klassen zijn al geen verbetering. Leuk dat de meeste boten in Europa meedoen, maar de volledige race varen er maar erg weinig.
Ook de verslaggeving is erg moeilijk. Die port races gaan goed, maar de etappes volgen is erg moeizaam.

Misschien was het met grote sponsors als Whitbread en Volvo ook wel te groot geworden. Maar de aanpassing naar minder wil nog niet en gaat zo voor een komende editie niet goed.

Het heroïsche karakter moet je nu meer bij een Vendee Globe zoeken. En het echte zeilspektakel bij de America's Cup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
sambalbaj schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:41:
Organisatie probeert hopeloos relevant te blijven door het vooral op oceaan bescherming te gooien, maar het zeilen zelf kwijnt weg.

Die twee klassen zijn al geen verbetering. Leuk dat de meeste boten in Europa meedoen, maar de volledige race varen er maar erg weinig.
Ook de verslaggeving is erg moeilijk. Die port races gaan goed, maar de etappes volgen is erg moeizaam.

Misschien was het met grote sponsors als Whitbread en Volvo ook wel te groot geworden. Maar de aanpassing naar minder wil nog niet en gaat zo voor een komende editie niet goed.

Het heroïsche karakter moet je nu meer bij een Vendee Globe zoeken. En het echte zeilspektakel bij de America's Cup.
aha, Americas Cup is dus met die foilende cats, die mistte ik, maar goed, zo goed zit ik niet in het wedstrijdzeilen; maar ik vond de beelden, en inzichtelijk commentaar, op Eurosport de moeite waard, maar kan me indenken dat de lange etappes alleen voor (wedstrijd)zeilliefhebbers interessant zijn, en dan nog …

The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CynicRelief
Roozzz schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:39:
De nos schrijft er in ieder geval nog wel over:
https://nos.nl/l/2479082
ah ja, nu verschijnen er her en der wel berichtjes bij de grotere kranten, nou ja, de late verslaglegging zegt idd wel, zoals hieronder ook gezegd, iets over de wegkwijnende (belangstelling voor de) zeilsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23

Marc H

- - Is wakker - -

sambalbaj schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 22:41:
Zelfs de orca's werken tegen:

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
lol ja ik las het net op nu.nl, bij vertrek uit Scheveningen werd nog gezegd dat het deze oceanracers niet zou overkomen, omdat ze te snel zouden varen … but … dang nature, ur scary!!! hebben deze, overigens hyperintelligente, beesten dan geen enkel besef van de ‘groene’ intenties van de, toch al redelijk groene, zeilsport???

[ Voor 13% gewijzigd door CynicRelief op 22-06-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:23

Marc H

- - Is wakker - -

Je zou het bijna gaan denken. Maar nee, daar houden ze totaal geen rekening mee.

Het is trouwens geen incident, die orca's vallen regelmatig zeilboten aan voor de kust van Portugal. Er zijn zelfs meerdere gezonken. De oorzaak is niet bekend, al zijn er meerdere theorieën.

Een theorie is dat ze kwaad zijn vanwege vissers die hun vis wegvangt. Nogal vreemde theorie imho, want waarom vallen ze dan zeilboten aan.

Ik heb meer vertrouwen in de theorie dat één orca ooit is aangevaren door een zeilschip en deze wraak is gaan nemen. Heel vaak "spelen" ze, net zoals hier, met het roer van de boot. Soms nemen ze zelfs happen uit het roer.

Dat jonge soortgenoten dit gedrag zijn gaan kopiëren onder het mom van "Leuk, bootje pesten" kan ik best wel begrijpen, vanwege hun intelligentie en dat veel gedrag van orca's in een pod is aangeleerd.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CynicRelief
Marc H schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:55:
Je zou het bijna gaan denken. Maar nee, daar houden ze totaal geen rekening mee.

Het is trouwens geen incident, die orca's vallen regelmatig zeilboten aan voor de kust van Portugal. Er zijn zelfs meerdere gezonken. De oorzaak is niet bekend, al zijn er meerdere theorieën.

Een theorie is dat ze kwaad zijn vanwege vissers die hun vis wegvangt. Nogal vreemde theorie imho, want waarom vallen ze dan zeilboten aan.

Ik heb meer vertrouwen in de theorie dat één orca ooit is aangevaren door een zeilschip en deze wraak is gaan nemen. Heel vaak "spelen" ze, net zoals hier, met het roer van de boot. Soms nemen ze zelfs happen uit het roer.

Dat jonge soortgenoten dit gedrag zijn gaan kopiëren onder het mom van "Leuk, bootje pesten" kan ik best wel begrijpen, vanwege hun intelligentie en dat veel gedrag van orca's in een pod is aangeleerd.
mja, het was een rethorische vraag vanzelf, nee dus, en het is niets meer dan volkomen incidenteel, instinctief gedrag me dunkt, maar het verhaal moet smulbaar zijn, dus verzinnen we er dit maar bij

Pagina: 1