Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Bumperke
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-10 14:12
Ik zoek een? Active dual sim, 4G (minimaal 1 simkaart), kleiner dan 5inch, redelijk snel

Wat is je budget? 300euro maar het liefst nog iets minder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... E-mail, Internet, Facebook, Whatsapp en uiteraard bellen

Wat heb je zelf al gevonden? Ik heb in de pricewatch gezocht en verschillende topics doorgelezen maar ik kan echt nog geen keuze maken. Tevens zijn er erg weinig toestellen kleiner dan 5inch te vinden.

Wat ik kon vinden was bijv.
Xiaomi Redmi 2

[ Voor 35% gewijzigd door Bumperke op 16-01-2015 11:59 ]

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-11 10:22

The Wizard

Moderator Mobile
Kijk eens in het Chinese telefoon topic: Het topic voor (onbekende) Chinese smartphones - Deel 2

Er zijn echter maar erg weinig telefoons (of niet) met dual 4G mogelijkheid.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

• John Rambo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-10 21:07
Het eerste wat mij zo te binnen schiet is inderdaad de Xiaomi Redmi 2. Voor 140 dollar kan je die vinden bij oppomart en mixeshop. Voor 165 dollar bij Ibuygou en Xiaomishop. Afhankelijk van je verzendwijze ben je dan 120-200 euro kwijt.
Bij Ibuygou kan je voor 7 euro een inklaringskosten verzekering afsluiten waarbij IBG je douanekosten vergoed.

“You’re Not Hunting Him. He’s Hunting You.” Trautman - First Blood (1982)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:35
Wat is het doel van de 4G, en is dat nodig voor beide kaarten, of is 1 kaart alleen voor bellen en de andere voor data?

• Bumperke
@The Wizard, Daar had ik inderdaad ook al in gekeken. 4G op 1 simkaart is genoeg. Beginpost meteen aangevuld om het duidelijker te maken.

@John, Bedankt voor de website's. Ik zal eens kijken.

@swhnld, In principe is 1x 4G genoeg. Er komt een zakelijke simkaart en een privesimkaart in. Beide worden gebruikt voor bellen maar voor het internet voornamelijk alleen de zakelijke.

Misschien is de Zopo ZP1000 ook nog iets? Of is die trager dan de Xiaomi Redmi 2?

Belangrijk is dus ook dat ik op beide simkaart tegelijk bereikbaar ben.

[ Voor 16% gewijzigd door Bumperke op 16-01-2015 11:59 ]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Let wel op dat de meeste telefoons dual-sim standby zijn en de 800MHz 4G band niet ondersteunen.

Als dat geen probleem is dan is de Redmi 2 momenteel de enige optie <5-inch. Andere 5-inch dual-sim telefoons zijn de Lenovo Lemo K3, Honor 6, Huawei P6s of P7, Nubia Z7 Mini. Maar voor deze telefoons geldt ook weer geen 4G band 20 (800Mhz).

5'' Dual-sims die wel 4G band 20 hebben zijn de: Cubot Zorro, Kingzone N3 en Elephone P3000S (de ''B'' of minder bekende merken)

evt nog de Alcatel One Touch Pop 2; wel een instap modelletje.

• Bumperke
Dus de Redmi 2 is ook dual-sim standby? Dat kon ik tot nu toe nergens vinden.

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Verwijderd

Inderdaad de Alcatel One Touch Pop 2. Heb ik sinds kort zelf, geen supertelefoon maar voor taken die jij beschrijft voldoet-ie prima.

• Bumperke
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ook nog eens even naar de Alcatel kijken.

Kan ik met dual-sim standby wel het volgende?
4G op simkaart 1 actief en op simkaart 2 uitgeschakeld maar toch whatsapp op het nummer van simkaart 2?

Kan ik trouwens op beide simkaarten whatsapp gebruiken?

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Als je whatsapp op SIM2 activeert (gewoon met dat telefoonnummer) kun je de whatsappjes gewoon via het internet van SIM1 binnenhalen. (zo doe ik het zelf ook bij de Honor 3C van m'n vader).
Je kan helaas maar 1 keer whatsapp downloaden dus dat op beide simkaarten werkt niet ben ik bang.
Wat misschien wel zou werken is de normale whatsapp en whatsapp+ van internet gebruiken, ik weet alleen niet of dit in combinatie met elkaar problemen op gaat leveren.

• Bumperke
@Jort99b, Bedankt. Dan is dat ook weer helder.

Tevens heb ik net contact gehad met een winkel en die vertelde me dat het enigste verschil tussen active en standby dual-sim is dat als je met simkaart 1 aan het bellen bent je op de andere niet bereikbaar bent. Maar mocht je met simkaart 1 gaan internetten dan ben je op simkaart 2 nog wel gewoon bereikbaar. Klopt dit?

Ik las namelijk op internet ook verhalen dat als je met simkaart 1 gaat internetten, simkaart 2 uitgeschakeld wordt (ook voor bellen).

• jort99b
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 30-03 18:29
Als het goed is zitten er meerdere antennes in: 2G, 3G en 4G.
Als je met SIM1 belt (we gaan ervan uit dat dit via 2G is) kun je met de andere nog gewoon 3G/4G'en, je kunt dan alleen niet meer internetten via 2G (al is dit toch niet aan te raden).
Neem je nu echter in de toekomst een 4G abonnement van Tele2 dan bel je via de 4G frequentie, dan zul je dus inderdaad niet kunnen 4G internetten via de ene SIM en 4G gebeld worden via de andere SIM.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is, het dual sim verhaal is een beetje ingewikkeld...

Verwijderd

spam

[ Voor 99% gewijzigd door Kees op 28-01-2015 18:19 ]

• ernstblaauw
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:17
Ik zit te denken aan de Redmi 2. Kan ik daar een update naar 5.0 verwachten, via Xiaomi of een custom rom?

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11 12:02
ernstblaauw schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:49:
Ik zit te denken aan de Redmi 2. Kan ik daar een update naar 5.0 verwachten, via Xiaomi of een custom rom?
Het toestel is net nieuw, dus kan me niet voorstellen dat er geen updates meer voor komen.

Er staat trouwens een Redmi 2 op V&A O-)

• ernstblaauw
ernstblaauw schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:49:
Hmm, na wat verder lezen wil ik eigenlijk toch wel volledige 4G dekking. Ik zat daarom te kijken naar de Elephant P3000S maar ik kan er erg weinig over vinden op dit forum. Weet iemand wat ik daar kan verwachten? Is er bv een Engelse ROM beschikbaar?

Verwijderd

ernstblaauw schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:32:
[...]

Hmm, na wat verder lezen wil ik eigenlijk toch wel volledige 4G dekking. Ik zat daarom te kijken naar de Elephant P3000S maar ik kan er erg weinig over vinden op dit forum. Weet iemand wat ik daar kan verwachten? Is er bv een Engelse ROM beschikbaar?
je moet dan ook zoeken naar de Elephone P3000S

http://www.elephone.hk/p3000s.html

en die heeft een engelse rom

• ernstblaauw
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 08:39:
[...]

je moet dan ook zoeken naar de Elephone P3000S

http://www.elephone.hk/p3000s.html

en die heeft een engelse rom
Ja die bedoelde ik uiteraard :). Ik zie dat deze toch wel een stukje duurder is dan de Redmi 2, dus ik ga eens goed nadenken hoeveel ik de extra 4G waard vind.

Verwijderd

ernstblaauw schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:06:
[...]

Ja die bedoelde ik uiteraard :). Ik zie dat deze toch wel een stukje duurder is dan de Redmi 2, dus ik ga eens goed nadenken hoeveel ik de extra 4G waard vind.
Houd er wel rekening mee dat de Redmi 2 in 3 versies komt. Hele kleine verschillen op het gebied van 4G.
Er is een 4G+4G (met WCDMA) 4G+4G (met TD-SCDMA) en een 4G+3G versie als ik het goed heb

• Bumperke
Verwijderd schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:14:
[...]

Houd er wel rekening mee dat de Redmi 2 in 3 versies komt. Hele kleine verschillen op het gebied van 4G.
Er is een 4G+4G (met WCDMA) 4G+4G (met TD-SCDMA) en een 4G+3G versie als ik het goed heb
Bedoel je echt de Redmi 2 of de 2S en waar heb je dit vandaan? Ik had daar namelijk nog niets over gevonden..

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Bumperke schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:18:
[...]

Bedoel je echt de Redmi 2 of de 2S en waar heb je dit vandaan? Ik had daar namelijk nog niets over gevonden..
aRonA in "[Xiaomi Redmi 2] Ervaringen & Discussie"

Op zich logisch, China kent 2 verschillende netwerken, TD-LTE & FDD-LTE (en dus ook WCDMA & TD-SCDMA). Sommige toestellen kunnen alle netwerken aan, maar Xiaomi maakt verschillende toestellen voor verschillende netwerken. (Die 4G+3G versie is bijv specifiek voor China Mobile en die versie zal je dan ook niet echt bij webshops terug vinden)

Van de 2S, al denk ik niet dat de 2GB versie van de Redmi 2 de 2S gaat heten, daar is verder nog niks van bekend.

Verwijderd

Bumperke schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:18:
[...]

http://www.mi.com/hongmi2/specs/

moet je wel chinees kunnen, ff naar beneden scrollen
Pagina: 1