Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik weet niet of dit bij het topic van nexus 5 moet komen maar denk het niet.

Ik heb een Nexus 5, android v5.01.

Enkele maanden geleden had ik wat muziek toegevoed aan de folder media > audio (via usb kabel muziek gekopieerd van pc naar die folder op de nexus), dit werkte perfect.
Gisteren wou ik meer muziek op mijn nexus zetten op de identieke manier. Maar dit werkte niet. Als ik op de pc kijk dan zijn de liedjes wel degelijk in die folder te vinden maar google play music (noch een andere muziekapp, doubletwist, stitch) toont de muziek. (dus de muziek zou op mijn nexus moeten staan maar toch wordt het niet gevonden, manueel vind ik de liedjes ook niet op mijn nexus). Ondertussen heb ik al die liedjes al gekopieerd naar de folder 'Muziek' maar dit veranderde niets.

Ik heb de google play music app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Ik heb de cache en het geheugen al verwijderd maar dit verandert niets.

Het zijn allemaal liedjes in .mp3, .wma of .m4a formaat dus zijn allemaal ondersteund en ik heb geen .nomedia file gevonden. Ik heb ook nog genoeg ruimte op mijn Nexus (nog 6Gig beschikbaar)

Ik heb ondertussen al via google al wat rondgekeken maar vind geen oplossing.

Heeft iemand dit al meegemaakt?
Kan iemand mij helpen dit op te lossen?

Bedankt

• burrfoot
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 28-07 13:49
In mijn cutom rom op de Galaxy S4 had ik hetzelfde probleem en lag de oplossing in het uitzetten van de NuPlayer bij ontwikkelaarsopties. Met deze functie aan las geen van de muziekapps (PlayerPro, Google PlayMusic, N7 player, MoodAgent) mijn SD kaart uit (daar staat mijn muziek op) en met de functie uit duurde het pakweg 10 seconden na het rebooten maar werkte het wel weer.

"if you can't fix it with a hammer, try a bigger hammer"

Verwijderd

Topicstarter
en waar vind ik de ontwikkelaarsopties?

Verwijderd

Topicstarter
zot moeilijk :-)

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Nuplayer uitgezet maar dat verandert niets.

iemand anders nog oplossingen?

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Je zegt dat je ze ook niet ziet in je file browser. Weet je zeker dat je op de goede locatie kijkt? Wellicht 2 mapppen die muziek heten?

const { signature } = await fetchProfile()

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-11 20:03
En als jij je map nou eens "music" noemt? Hetzelfde probleem bij mijn zusjes Galaxy Nexus gehad, kon geen muziek uitlezen omdat zij een aparte muziek map (die gewoonweg muziek als naam had) in de 0 folder zette.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al allemaal nagegaan.
moijamie schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:17:
Je zegt dat je ze ook niet ziet in je file browser. Weet je zeker dat je op de goede locatie kijkt? Wellicht 2 mapppen die muziek heten?
Ik vind al de songs terug via een file manager app (solid explorer) maar als ik erop druk om het af te spelen dan gaat hij naar de muziekspeler maar doet niets (app opent maar er gebeurt niets voor de rest)
Mizgala28 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:32:
En als jij je map nou eens "music" noemt? Hetzelfde probleem bij mijn zusjes Galaxy Nexus gehad, kon geen muziek uitlezen omdat zij een aparte muziek map (die gewoonweg muziek als naam had) in de 0 folder zette.
De muziek bevindt zich in 2 mappen:
/storage/emulated/0/media/audio (map waar ik maanden geleden muziek in gezet heb en waarbij het normaal werkte en nu lukt dat niet)
/storage/emulated/0/Music (map waar ik de muziek in gekopieerd heb door adviezen op het internet te volgen, heeft ook niets uitgemaakt)

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11 20:44

DaRoot

Some say...

Reboot?

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan helpt niet. (meermaals zelf, na het herinstalleren van google play music, na bovenstaande suggesties, heb google play music ook geherinstalleerd na de Nuplayer te hebben uitgezet)

Ik heb ondertussen een bericht gestuurd naar support van google (we zullen zien wat hun antwoord is)

Het kan natuurlijk zijn dat ik een simpel detail over het hoofd zie.

Als er niets uit de bus komt dan ga ik voor de factory reset. maar ik wacht nog eventjes af. Dus als er nog ideeën zijn laat dan maar iets weten.

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:13
geen idee of dit werkt onder lollipop, ik heb namelijk geen problemen met mijn N5, maar het lijkt erop dat er geen media scan wordt uitgevoerd, je kan dit (mogelijk) forceren met een app als dit:
https://play.google.com/s...?id=com.addz.mediascanner

ook kan het zijn dat de media scanner struikeld over bepaalde corrupte bestanden, en dus de nieuw toegevoegde muziek niet laat zien (dit heb ik ooit wel eens gehad). een oplossing is dan alle muziek verwijderen en beetje bij beetje toevoegen en checken

Strava

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 26-10 23:14
Zijn de audio bestanden misschien niet corrupt oid ?

const { signature } = await fetchProfile()

Verwijderd

Topicstarter
media scanner sluit onmiddellijk en ik vind geen gelijkaardig programma.

De bestanden komen allemaal van itunes (gedownload op mijn pc en vandaar op Nexus gezet) dus denk niet dat ze dan corrupt kunnen zijn. of heb ik het fout

Ik zal vanavond ook eens proberen om alle muziek eraf te halen (ook diegene die wel gelukt waren vroeger) en dan opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing:

Blijkbaar had ik mij mislezen maar moest ik wma en m4a bestanden omzetten naar mp3. Ik heb nu dus in itunes de functie aangezet importeren in mp3 extensie.

Ik heb al mijn muziek verwijderd en opnieuw toegevoegd. En nu werkt het. dus al bij al een redelijk gemakkelijke oplossing

Bedankt iedereen voor de antwoorden en de hulp!
Pagina: 1