Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Computer start niet meer cpu defect?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik een pc in elkaar gestoken voor mijn broer. Ik heb al enkele builds gedaan en nooit een probleem mee gehad. Nu bij de build van mijn broer, na enkele dagen wanneer je de pc opstart
gebeurt er niks op het scherm/geen fout melding en geraak niet tot aan de BIOS.
De ventilatoren draaien allemaal wel, LEDs lichten op etc..

Nu wat heb ik geprobeert:
  • Andere voeding, die bleek te werken
  • Andere grafische kaart, bleek ook te werken
  • SSD werkt ook
Nu denk ik dat de CPU kapot is, maar ben dit niet zeker en kan dit ook niet testen.
Indien de CPU defect zou zijn valt dit dan onder de garantie deze CPU is amper 20uur gebruikt?
Het is de juiste socket en ben heel voorzichtig met het plaatsen van CPUs. De contacten onderaan heb ik niet aangeraakt of ergens tegen gebotst. 8)7
Ik heb gemailt naar de verkoper maar die zei dat ik eens langs moest komen maar hiervoor heb ik nog geen tijd gehad.

Indien u wilt weten over welke CPU het gaat: AMD FX-8350 (8x 4000 MHz)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-11 11:40
Als je de cpu correct hebt geinstalleerd/niet hebt gesloopt, dan heb je nog garantie.

Echter, een kapotte cpu komt zelden voor. Meestal is het een ander component. Ik durf zelfs te zeggen dat van alle componenten, de cpu het minst vaak stuk gaat.

Persoonlijk denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Wellicht het mobo? Wat vergeten aan te sluiten? Power knop/HDD led/Reset button connectors verkeerd aangesloten?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
ChojinZ schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:27:
Als je de cpu correct hebt geinstalleerd/niet hebt gesloopt, dan heb je nog garantie.

Echter, een kapotte cpu komt zelden voor. Meestal is het een ander component. Ik durf zelfs te zeggen dat van alle componenten, de cpu het minst vaak stuk gaat.

Persoonlijk denk ik dat je het probleem ergens anders moet zoeken. Wellicht het mobo? Wat vergeten aan te sluiten? Power knop/HDD led/Reset button connectors verkeerd aangesloten?
Nee niks vergeten aansluiten, hij heeft enkele uren gedraait zonder enkele connectors zou dat van in het begin niet gelukt zijn en ja idd het mobo heb ik ook niet kunnen testen.

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Welk moederbord?
870 chipset?
Asrock extreme toevallig?

Verwijderd

Topicstarter
Elmo_b schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:14:
Welk moederbord?
870 chipset?
Asrock extreme toevallig?
ik weet niet of ik bepaalde verkoopsites mag posten maar dit is de upgrade kit.

http://www.alternate.be/A...duct/1075231?tk=7&lk=6219

Het gaat inderdaad om een ASRock

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 13:30 ]

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-11 16:27

Nemesizz

Untouchable

CPU's gaan tegenwoordig zelden kapot, tenzij je echt iets met voltages gaat rommelen of fysiek met dat ding knooien (heatspreader eraf, pinnen buigen/breken).

Ik vermoed dan ook, net als een paar anderen, dat het probleem toch ergens anders zit.

Het betreffende moederbord is niet bepaald geschikt voor octa-core FX'jes (ondanks wat Asrock zelf beweerd), echter, in de meeste gevallen is het bord ook niet dusdandig slecht dat het meteen kapot zou gaan (het probleem zit em meer, dat de VRM's te heet worden onder belasting icm octa-core en dat de CPU gaat throttelen).
Echter, zoals met bijna alles, kun je de pech hebben dat het een DOA is.

Verwijderd

Topicstarter
Nemesizz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:38:
CPU's gaan tegenwoordig zelden kapot, tenzij je echt iets met voltages gaat rommelen of fysiek met dat ding knooien (heatspreader eraf, pinnen buigen/breken).

Ik vermoed dan ook, net als een paar anderen, dat het probleem toch ergens anders zit.

Het betreffende moederbord is niet bepaald geschikt voor octa-core FX'jes (ondanks wat Asrock zelf beweerd), echter, in de meeste gevallen is het bord ook niet dusdandig slecht dat het meteen kapot zou gaan (het probleem zit em meer, dat de VRM's te heet worden onder belasting icm octa-core en dat de CPU gaat throttelen).
Echter, zoals met bijna alles, kun je de pech hebben dat het een DOA is.
Wat raad je me aan? Een andere moederbord ;) maar als ik toch een ASrock wil ? Geen standaard koeler gebruiken?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01 11:17
Geen asrock voor octa
Alleen een 990fx fatality
Pak een gigabyte 970 8_2 vrm. Goedkoper en doet het net zo goed.

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 17:01
Mijn moederbord/PC geeft ook geen sjoege wanneer die koud start na een periode geen prik te hebben gehad. Voor mij is de enige oplossing alle USB en andere aansluitingen te verwijderen (monitor niet), BIOS reset, dan de stekker eruit en erin, opstarten. Wanneer ie dan geboot is (zou moeten)m alles weer aansluiten; tadaa. Vanaf dan start ie normaal op ;)

Volgens mij niet helemaal normaal, maar heb nooit de moeite genomen om 'm RMA te sturen.. Het is in ieder geval 't proberen waard :P

Verwijderd

Topicstarter
Om deze topic te kunnen afsluiten onder het moto beter laat dan nooit. We hebben uiteindelijk nooit gevonden wat er mis was. Ben naar de verkoper gegaan, ze hebben dezelfde tests gedaan als ik. Zij hebben ook niks gevonden. Heb een nieuwe moederbord / CPU gekregen en als werkte perfect.

Bedankt voor de reacties.
Pagina: 1