BIOS niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-10 16:16
Hallo allen,

Sinds eergister start mijn pc direct op naar het inlogscherm zonder daarvoor bootschermen /bios te tonen. Het gaat om Gigabyte GA-Z77X-D3H & Intel Core i5-3570K. Wanneer ik tijdens opstarten, (het scherm is nog zwart) de DEL *bios trigger* indruk, kom ik bij een effen blauw scherm waar ik dus ook niets mee kan.

Wat heb ik geprobeerd?
Ik heb reeds geprobeerd de PC volledig uit te schakelen, stroom voor periode eraf en opnieuw op te starten. Tevens een dag lang de stroom eraf gehaald.

Nu lees ik op een aantal sites dat ik de cmos batterij zou kunnen vervangen, zou dit volgens jullie inderdaad een oplossing kunnen zijn of hebben jullie nog tips om andere mogelijkheden te proberen?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 09:54

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Gebruik je de onboard GFX of een externe?
Je zou anders je grafische kaart er uit kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Dank voor je reactie, ik heb deze: TI HD 7950 with BOOST. Ik heb normaal een hdmi output lopen naar tv via reciever, die heb ik ook verwijderd. Zal het eens proberen direct op het mobo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
Heb je misschien Fast Startup aangezet in Windows?
http://www.eightforums.co...turn-off-windows-8-a.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-10 13:56
Dit is fast startup in windows 8 zoals Ploink al aangeeft.
Deze functie zorgt ervoor dat je pc sneller boot met als nadeel dat je niet meer in je bios kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielrene
Dank voor jullie reacties. Het is weer opgelost! Vanmiddag oude gpu erin geplaatst en daarbij was het scherm gewoon zichtbaar. Dus aan windows leek het mij niet te liggen. Vervolgens nieuwe kaart er weer terug in en bleek het ook gewoon zichtbaar. Kennelijk blijven er wat gegevens bewaard op zo'n kaart, ookal is de stroom eraf. Wat het ook zij,.. door het opnieuw inpluggen was de bios gewoon weer zichtbaar. Het e.e.a. zal wel gekomen zijn dat de kaart wellicht nog stond ingesteld op meerdere schermen, terwijl windows toch echt mijn hoofdscherm enkel aanstuurde..

Dank allen, topic kan worden gesloten of verwijderd!
Pagina: 1