Hallo tweakers...
Ik heb vandaag een laptop in mijn handen gedrukt gekregen met de vraag waarom hij het niet meer doet.
Ik ben eens gaan kijken en hij doet het inderdaad niet meer.
Wat er nog wel gebeurt is:
-Fan gaat draaien
-power led gaat aan
-wifi led gaat aan
Wat er niet gebeurt:
- geen beeld(blijft echt uit, dus ook niet aan en op zwart)
- geen reactie op toetsen
Wat heb ik al gedaan:
- Volledig gedemonteerd
- stof vrij gemaakt
- aangesloten op extern beeldscherm
- ram modules verwisseld met werkende
- zonder schijf geboot
Wat vermoed ik:
- Moederbord defect wegens oververhitting.. de fan was helemaal dichtgeslibd met stof en had dus een lekker warm dekentje voor de heatsinks.
Het vreemde:
1x heb ik hem geboot gekregen met de externe monitor er aan, deze gaf een kopie weer van het normale scherm wat het toen ook deed. Bij reboot deed hij wederom niks...
Welke laptop is het:
HP Pavillion G7 - 1135sd
Hopelijk kunnen jullie bevestigen wat ik dacht of een oplossing aandragen.. Alvast bedankt in ieder geval voor het lezen!
Ik heb vandaag een laptop in mijn handen gedrukt gekregen met de vraag waarom hij het niet meer doet.
Ik ben eens gaan kijken en hij doet het inderdaad niet meer.
Wat er nog wel gebeurt is:
-Fan gaat draaien
-power led gaat aan
-wifi led gaat aan
Wat er niet gebeurt:
- geen beeld(blijft echt uit, dus ook niet aan en op zwart)
- geen reactie op toetsen
Wat heb ik al gedaan:
- Volledig gedemonteerd
- stof vrij gemaakt
- aangesloten op extern beeldscherm
- ram modules verwisseld met werkende
- zonder schijf geboot
Wat vermoed ik:
- Moederbord defect wegens oververhitting.. de fan was helemaal dichtgeslibd met stof en had dus een lekker warm dekentje voor de heatsinks.
Het vreemde:
1x heb ik hem geboot gekregen met de externe monitor er aan, deze gaf een kopie weer van het normale scherm wat het toen ook deed. Bij reboot deed hij wederom niks...
Welke laptop is het:
HP Pavillion G7 - 1135sd
Hopelijk kunnen jullie bevestigen wat ik dacht of een oplossing aandragen.. Alvast bedankt in ieder geval voor het lezen!