Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:36
Mijn huidige TP-Link TL-SG1008D 8 poorts gigabit switch is vol en moet vervangen worden.

Nu heb ik de volgende eisen aan een nieuwe switch:
- Gigabit 16 poorten (aangezien 12 niet gangbaar is)
- Moet Link Aggregation ondersteunen i.v.m. eventueele upgrade van mijn Synology NAS naar een luxer model, Synology werkt met de 802.3ad Dynamic Link Aggregation standard.
- Switch moet in de meterkast passen, dus bij voorkeur geen Rackmount á 440mm breed.

Nu zijn er diverse smart 16 poorts switches zoals de TP-Link TL-SG1016DE, die net geen 30cm breed zijn.
Maar bij deze switches wordt niet expliciet 802.3ad genoemd in de specs maar wel Link Aggregation.
De 802.3ad standaard wordt wel in grotere managed switches benoemd in de specs.

Nu is dus mijn vraag, zijn er vergelijkbare switches die 100% zeker 802.3ad ondersteunen?
Switch hoeft van mij niet uitgebreid zijn betreft extra opties, ben ook geen netwerkbeheerder dus mijn kennis is gering ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

HP 18xx series, Juniper EX2200-C (wel 12 poorten), etc. Je zegt niks over je budget…

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
CyBeR schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:47:
HP 18xx series, Juniper EX2200-C (wel 12 poorten), etc. Je zegt niks over je budget…
Excuses, Budget zal tot max. €150,- zijn.
Zoals gezegd, hoeft dus geen top off the line switch te zijn, enige reden voor mij om van een simpele unmanaged switch af te stappen is Link Aggregation voor NAS.

Denk dat de D-Link DGS-1100 serie ook mooi in het straatje past.
24 poorts (DGS-1100-24) is zelfs maar een paar euro duurder dan 16 poorts (DGS-1100-16).

[ Voor 16% gewijzigd door Peule_P op 15-01-2015 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom wil je link aggregation? Hoeveel clients gaan tegelijk data van je NAS af trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
TrailBlazer schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:25:
waarom wil je link aggregation? Hoeveel clients gaan tegelijk data van je NAS af trekken?
Momenteel heb ik het nog niet, maar mijn huidige 4 bay NAS (DS413) zal toch een keer plaats moeten maken voor een grotere variant, bij voorkeur een + model, deze hebben dus allemaal dual LAN.
Als ik nu toch een grotere switch moet aanschaffen voor mijn bestaande netwerk, wil ik dan ook een switch die ermee overweg kan zodat ik niet over een tijdje weer een switch moet kopen.

Momenteel maken er bij mij in huis 2 PC's veel gebruik van de NAS, eentje voornamelijk als HTPC, andere voornamelijk als Downloadstation, kopieren content etc.
Soms wordt er ook nog wat audio gestreamd via telefoon en komt er op een slaapkamer nog een TV + HTPC bij.
Ook ben ik bezig om extern toegang te krijgen tot mijn NAS zodat mijn schoonmoeder bij haar thuis ook films kan kijken.

Zal niet direct nodig zijn en ook niet altijd nodig zijn, maar wil de mogelijkheid gewoon hebben om het te kunnen gebruiken indien aanwezig 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Peule_P op 15-01-2015 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Kun je de NAS niet zelf gebruiken als downloadstation? Op afstand torrents er in laden enzo? Dan heb je al heel wat minder datatraffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Haribo112 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:34:
Kun je de NAS niet zelf gebruiken als downloadstation? Op afstand torrents er in laden enzo? Dan heb je al heel wat minder datatraffic.
Kan wel ja.
Ook NZB's zou moeten werken, weet alleen hoe goed dit werkt icm met bv. Sickbeard.
Misschien leuk om ook eens me te experimenteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:19
Kun je geen tweede switch erbij kopen van 8 poorten en die erlangs hangen? Dan heb je 16 poorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
offtopic:
Sickbeard kan je installeren door http://packages.synocommunity.com toe te voegen aan de package sources.

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

1410-16G zonder la of 1810-24G met la.

Kan je vertelken heb een ds214p met of zonder la het maar weinig uit voor 2 gebruikers.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
Jordyz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:39:
Kun je geen tweede switch erbij kopen van 8 poorten en die erlangs hangen? Dan heb je 16 poorten.
Klopt, maar dan heb ik wel een bottleneck tussen de 2 switches, maar zou wel kunnen door 1 switch te gebruiken voor alle PC's en NAS en de andere switch voor game consoles, access points etc.

Maar dan nog zou de 2de switch LACP moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peule_P
RobbyTown schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:21:
1410-16G zonder la of 1810-24G met la.

Kan je vertelken heb een ds214p met of zonder la het maar weinig uit voor 2 gebruikers.
Top!
Goede switch lijkt me, goede prijs, heb je review ook gelezen ;)

Alleen jammer dat je met Link Aggregation zo weinig snelheidswinst behaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Peule_P schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:51:
[...]

Top!
Goede switch lijkt me, goede prijs, heb je review ook gelezen ;)

Alleen jammer dat je met Link Aggregation zo weinig snelheidswinst behaald...
Klopt thnx _/-\o_ . Maar je kan er andere leuke dingen mee. Uptime checken met MRTG, vlans, packets loss bekijken enzo kan met goedkoper model niet. Dus mocht je dan gekke fratsen zien is het mooi uit te lezen. SFP module 1 (wel RJ45 module mooie uplink functie) uit china besteld werkt ook als een trein 1/5 van de HP prijs

[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 16-01-2015 11:36 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Pagina: 1