Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Excuses, Budget zal tot max. €150,- zijn.CyBeR schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:47:
HP 18xx series, Juniper EX2200-C (wel 12 poorten), etc. Je zegt niks over je budget…
Zoals gezegd, hoeft dus geen top off the line switch te zijn, enige reden voor mij om van een simpele unmanaged switch af te stappen is Link Aggregation voor NAS.
Denk dat de D-Link DGS-1100 serie ook mooi in het straatje past.
24 poorts (DGS-1100-24) is zelfs maar een paar euro duurder dan 16 poorts (DGS-1100-16).
[ Voor 16% gewijzigd door Peule_P op 15-01-2015 10:51 ]
Husqvarna 450X NERA (wei), Husqvarna 430X NERA (achtertuin), Segway Navimow i105e (voortuin), Roborock S7 Max Ultra, Marstek Venus E 3.0
Momenteel heb ik het nog niet, maar mijn huidige 4 bay NAS (DS413) zal toch een keer plaats moeten maken voor een grotere variant, bij voorkeur een + model, deze hebben dus allemaal dual LAN.TrailBlazer schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:25:
waarom wil je link aggregation? Hoeveel clients gaan tegelijk data van je NAS af trekken?
Als ik nu toch een grotere switch moet aanschaffen voor mijn bestaande netwerk, wil ik dan ook een switch die ermee overweg kan zodat ik niet over een tijdje weer een switch moet kopen.
Momenteel maken er bij mij in huis 2 PC's veel gebruik van de NAS, eentje voornamelijk als HTPC, andere voornamelijk als Downloadstation, kopieren content etc.
Soms wordt er ook nog wat audio gestreamd via telefoon en komt er op een slaapkamer nog een TV + HTPC bij.
Ook ben ik bezig om extern toegang te krijgen tot mijn NAS zodat mijn schoonmoeder bij haar thuis ook films kan kijken.
Zal niet direct nodig zijn en ook niet altijd nodig zijn, maar wil de mogelijkheid gewoon hebben om het te kunnen gebruiken indien aanwezig
[ Voor 5% gewijzigd door Peule_P op 15-01-2015 12:31 ]
Kan wel ja.Haribo112 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 12:34:
Kun je de NAS niet zelf gebruiken als downloadstation? Op afstand torrents er in laden enzo? Dan heb je al heel wat minder datatraffic.
Ook NZB's zou moeten werken, weet alleen hoe goed dit werkt icm met bv. Sickbeard.
Misschien leuk om ook eens me te experimenteren
Sickbeard kan je installeren door http://packages.synocommunity.com toe te voegen aan de package sources.
Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine
Kan je vertelken heb een ds214p met of zonder la het maar weinig uit voor 2 gebruikers.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Klopt, maar dan heb ik wel een bottleneck tussen de 2 switches, maar zou wel kunnen door 1 switch te gebruiken voor alle PC's en NAS en de andere switch voor game consoles, access points etc.Jordyz schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:39:
Kun je geen tweede switch erbij kopen van 8 poorten en die erlangs hangen? Dan heb je 16 poorten.
Maar dan nog zou de 2de switch LACP moeten hebben
Top!RobbyTown schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 00:21:
1410-16G zonder la of 1810-24G met la.
Kan je vertelken heb een ds214p met of zonder la het maar weinig uit voor 2 gebruikers.
Goede switch lijkt me, goede prijs, heb je review ook gelezen
Alleen jammer dat je met Link Aggregation zo weinig snelheidswinst behaald...
Klopt thnxPeule_P schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 08:51:
[...]
Top!
Goede switch lijkt me, goede prijs, heb je review ook gelezen
Alleen jammer dat je met Link Aggregation zo weinig snelheidswinst behaald...
[ Voor 3% gewijzigd door RobbyTown op 16-01-2015 11:36 ]
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe