Windows 8 op CF kaart (die op IDE systeem zit) installeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:43
Ik heb een touch panel pc (FPC-08W05) met daarin een Compact Flash kaart die op het IDE systeem zit.
Specs:
Intel ICH8-M
Atom D525
30Gb CF kaart (x400)
1GB DDR3-1066 (nog op zoek naar geschikte 4gb)

Hierop kwam XP geinstalleerd en heeft een paar jaar Ubuntu opgestaan.
Nu wou ik daar Win 8.1 (32bit) opzetten omdat die touch vlotter touchscreen doet dan ubuntu (imho)
Ik dacht dat ik er wel ooit Win7 opgekregen had maar dat weet ik niet meer

In elk geval.
Ik heb een usb bootable stik gemaakt (via universal usb installer) met win8.1 32b.
De bios staat op AHCI mode zodat de CF op primary IDE master staat (anders staat hij op third?)
Boot van usb stick en windows installatie start. Paar seconden verder zit je aan de taal selectie.
30 seconden verder kan je kiezen tussen upgrade en full en daarna kom je aan het scherm om de drive te selecteren met de boodschap "We couldn't find any drives. to get a storage driver click load driver"

Dit was ik ooit al eens tegengekomen met een ouwe ssd en dus meteen even een cmd prompt en disk part doorlopen.
Wanneer ik disk list doe, staan zowel mijn CF als mijn usb stcik ertussen (beiden met 0gb free)
Ik selecteer de cf, select ze, clean ze, partition ze, format ze , assign drive letter en active. Exit en refresh
niets
Wanneer ik reboot en ik start op van de CF krijg ik no valid OS en wanneer ik opstart van de usb stick blijft er zo een zwart scherm met een blinkende cursor terwijl hij op de usb stick gaat lezen en blijft lezen (dat doet hij al zeker 50minuten)
Als ik de usb stick op default boot device zet in de bios, dan start de installatie wel meer, maar nog steeds geen drives te vinden

Ik heb de CF ook al geformat in nfts in een andere windows 8 pc.
Is 30gb niet genoeg misschien of heeft het wat te maken met die diskfree 0 in disk part
Of moet ik op zoek naar een storage driver voor die ICH8-M (die ik niet meteen kan vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Als diskpart de schijf kan zien dan is de storage driver geladen.
waarschijnlijk denkt de setup dat je CF kaart een removable device is en is de schijf daarom niet zichtbaar als medium om op te installeren.
Je zou dmv DISM of imagex de install.wim (wel de correcte index kiezen) kunnen proberen te deployen naar je CF en daarna via bcdboot de boel bootable maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
holy tutorial batman?! :)
Heb je daar ergens een guide van? Nog nooit gedaan en google geeft mij een resem van walktroughs, maar die gaan allemaal over een custom image deployen

waarom denkt die eigenlijk dat het een removable device is, hij zit toch op het IDE channel?

[ Voor 21% gewijzigd door dafz0r op 15-01-2015 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik heb de disk geprepped met rmprepusb (nodig omdat hij kleiner is dan 32gig) met de opties WinPE, Boot as hdd en NTFS
dan Imagex /Apply H:\Sources\Install.wim 1 U: (van een x86 windows 8.1)
dan BCDBOOT U:\Windows /s U: /v

dan opgestart, maar hij blijft hangen op de loading windows scherm (blauwe window met die bolletjescirkel) ik dacht da de CF kaart misschien te traag was maar na 2 uur nog steeds bezig

kheb al geboot van install usb en dan via command prompt een fixmbr en fixboot en scanos gedaan
Veranderd niets
geswitched naar AHCI en IDE mode, ook geen oplossing

Kan het een probleem zijn dat ik de bcdboot van mein eigenen local os (win8.1 x64) gebruikt hebt ipv die op de removable disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:15
Voor 32 bit moet je volgens mij de 32 bits versie van bcdboot gebruiken (ik ben hier jaren geleden ook een keer nat op gegaan )

In de 32 bits boot image van WindowsPE zit ook een 32bits bcdboot.

[ Voor 21% gewijzigd door Killah_Priest op 27-01-2015 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafz0r
ik heb uiteindelijk herbegonnen en ik heb de bcdboot gebruikt die op cd CF zelf stonds na Imagex te gebruiken. Of is dat ook geen goed idee?
Zelfde verhaal
ik kan ook geen van de bootloader (F8) opties gebruiken zoals safeboot en degelijke. Blijven ook hangen.
Is er een manier om te vinden wat er mis gaat bij windows?
Pagina: 1