Game pc voor maximaal 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15
Hallo allemaal,

Om te beginnen; ik heb weinig verstand van computers en zijn componenten, maar ik doe me best.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het graag gebruiken voor m'n alledaagse dingen en er goed mee kunnen gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1000 euro aan onderdelen kwijt zijn. Eventuele assemblage zie ik later wel.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 schermen en een muis + toetsenbord combinatie, voor de rest niks. Schermen hebben beide hdmi en vga aansluitingen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
  • Eén of twee goede videokaarten (gezien ik drie schermen wil gaan aansturen en soepel wil kunnen gamen).
  • Genoeg RAM (8 of 16 GB).
  • Goede voeding die dit allemaal aan kan.
  • Een processor die dit allemaal aan kan.
  • Een moederbord.
  • Koeling. (ik weet niet wat voor)
  • Opslag. (gezien ssd beter is, liefst ssd natuurlijk, mogelijk in combo met hdd)
  • Een kast om dit alles in te doen (en waar ook alles in past).
Misschien nog meer, ik weet niet wat een PC allemaal nodig heeft.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een videokaart (1 of 2) die 3 schermen op Full HD kan aansturen en daar ook bij dat het soepel kan gamen (op 3 schermen).

Ga je overklokken?
Ik heb geen idee. Ik weet niet hoe dat moet, dus dat gaat 't voorlopig niet worden.

Dit heb ik al voor advies gekregen op een ander stuk van het forum, toen ik nog naar een laptop zocht:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 224,78€ 224,78
1MSI Z97-G45 GAMING€ 126,-€ 126,-
1Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5€ 350,95€ 350,95
1Scythe Mugen MAX€ 34,95€ 34,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 64,95€ 64,95
1Cooler Master V550 Semi-Modular€ 73,95€ 73,95
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 973,53

Hierbij ontbreekt dus nog de kast.

Ik heb geen idee of dit allemaal bij elkaar past en ik weet ook niet voor de 100% of de videokaart wel goed is, daar heb ik jullie hulp dan ook voor.

M'n voorkeur gaat uit naar 16 GB RAM, maar ik weet niet hoe dat de prijs verandert.

Als ik nog niet alles heb beantwoord, je bent vrij om een vraag te stellen.

Alvast bedankt.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:44

br00ky

Moderator Harde Waren
Als je niet gaat overklokken kan je makkelijk 60 euro op je cpu (pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed), 50 op je moederbord (pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5) en 10 euro op je koeler (pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) besparen.

Rest van de onderdelen zijn prima, al zou de voeding nog 100W minder kunnen, zeker als je niet overklokt.

Qua kast, tja wat dacht je van een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart? Of zijn oudere broer de R4? Of een 300R? Of een CM 690 III? Of een Silencio? Wat ik probeer te zeggen, kasten zijn zo smaakafhankelijk, duik zelf in de PW en kom met een paar modellen, dan zijn er altijd wel een aantal mensen die dat vakkundig kunnen afbranden of toejuichen ;). Dan is echter de schifting van wat jij mooi vindt al geweest.

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Echt soepel gamen met een GTX970 op 3 schermen gaat het niet echt worden, tenzij je spelletjes zoals MineCraft bedoeld. Anders is een SLI/CFX opstelling veel handiger, al kom je met 1000 euro budget dan aan het werken met 2de hands GPU's.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Tja, een build waar je weinig op aan kan merken. Beetje standaard, maar wel goed.

Echt grote opslag ontbreekt, maar ik vermoed dat je de optie houdt om later een HDD toe te voegen als die SSD vol raakt?

Probleem is dat je budget op is zonder dat je een kast hebt. Dus of zoals br00ky zegt het overklokken laten schieten, dan wel wat meer uitgeven. Echt besparen zit er verder niet in, paar euro op je mobo misschien, en evt je voeding maar die V550 is wel een degelijk ding.

Ik vraag mij af: Waarom ATX mobo met een setup die prima in een mITX behuizing kan. Leuk mITX bordje, klein hip kastje erbij, eventueel een optie? Kasten keuze genoeg, dus de volgende vraag: wat vind je mooi?

3x1080p gamen is inderdaad wat krap. Kan wel, maar dan als je de settings wat laat zakken. Maar voor 1000 euro kan je niet meer verwachten.

• 3L3ktr1k
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:38
Foritain schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:33:
Tja, een build waar je weinig op aan kan merken. Beetje standaard, maar wel goed.

Echt grote opslag ontbreekt, maar ik vermoed dat je de optie houdt om later een HDD toe te voegen als die SSD vol raakt?

Probleem is dat je budget op is zonder dat je een kast hebt. Dus of zoals br00ky zegt het overklokken laten schieten, dan wel wat meer uitgeven. Echt besparen zit er verder niet in, paar euro op je mobo misschien, en evt je voeding maar die V550 is wel een degelijk ding.

Ik vraag mij af: Waarom ATX mobo met een setup die prima in een mITX behuizing kan. Leuk mITX bordje, klein hip kastje erbij, eventueel een optie? Kasten keuze genoeg, dus de volgende vraag: wat vind je mooi?

3x1080p gamen is inderdaad wat krap. Kan wel, maar dan als je de settings wat laat zakken. Maar voor 1000 euro kan je niet meer verwachten.
Ik vind zelf het problem dat je zo weinig uitbreidingsmogelijkheden hebt met ITX, bedoel, als je er een tweede 970 erbij wilt zetten, gaat dat niet... En dan moet je eigenlijk upgarden naar 1 hele sterke, maar ook vaak dure kaart.

Als je geen probleem hebt met een grote kast is ATX wel aan te raden, en als het iets kleiner moet is M-ATX ook een redelijke oplossing, maar ITX, zou ik passeren.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Helemaal waar. Aan de andere kant, van elke 10 keer dat ik hoor "Misschien later een 2e videokaart" wordt er in minstens 9 van die 10 gevallen nooit een SLI systeem van gemaakt. Ben je 2-3 jaar verder dan is een nieuwe, enkele, snellere, kaart vaak de betere keus. Goed nadenken of je dat echt gaat doen of niet dus.

SLI kan uiteraard ook in uATX. Verdere uitbreidingen zoals een extra HDDtje ofzo lukt in de meeste cases wel.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een idee om in je achterhoofd te houden is nog even wachten, gezien de 300 serie van AMD er in rap tempo aankomt, en AMD doet het de laatste 2 generaties erg goed op hoge resoluties.

Verder zou ik oc'en laten schieten, is het vaak niet waard bij Intel.

Waarom heeft iedereen het opeens over mITX? Goede ITX mobo's zijn een pak duurder dan een ATX, pricewatch: Asus H97I-PLUS tegen de pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H en een echt interessante kast is vaak ook een paar tientjes duurder dan een ATX kast. Een echt leuke ATX heb je al voor 50 euro: pricewatch: Raijintek Agos Zwart. bij ITX zit je rond de 70 euro: pricewatch: Fractal Design Node 304 Zwart

Zelf zou ik dus lekker een ATX build nemen, en eventueel nog even wachten op de nieuwe AMD serie.

People as things, that’s where it starts.

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:15
br00ky schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:29:
Als je niet gaat overklokken kan je makkelijk 60 euro op je cpu (pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed), 50 op je moederbord (pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B5) en 10 euro op je koeler (pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2) besparen.

Rest van de onderdelen zijn prima, al zou de voeding nog 100W minder kunnen, zeker als je niet overklokt.

Qua kast, tja wat dacht je van een pricewatch: Fractal Design Define R5 Zwart? Of zijn oudere broer de R4? Of een 300R? Of een CM 690 III? Of een Silencio? Wat ik probeer te zeggen, kasten zijn zo smaakafhankelijk, duik zelf in de PW en kom met een paar modellen, dan zijn er altijd wel een aantal mensen die dat vakkundig kunnen afbranden of toejuichen ;). Dan is echter de schifting van wat jij mooi vindt al geweest.
De grootste reden dat ik niet ga overklokken is dat ik niet weet hoe dat moet. Als ik dat wel zou weten zou ik het waarschijnlijk wel doen. Hoe zou het dan moeten? Qua kast heb ik niet echt eisen ofzo, alle onderdelen moeten er gewoon in passen.
MK1998NL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:30:
Echt soepel gamen met een GTX970 op 3 schermen gaat het niet echt worden, tenzij je spelletjes zoals MineCraft bedoeld. Anders is een SLI/CFX opstelling veel handiger, al kom je met 1000 euro budget dan aan het werken met 2de hands GPU's.
Ja, ik bedoel geen spelletjes zoals MineCraft. Ik wil zeg maar spelletjes zoals GTA V erop kunnen spelen. Ik zou eventueel wel 2 GPU's willen gebruiken, maar dan moet iemand me uitleggen hoe ik het een en ander aansluit.
Foritain schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 22:33:

Ik heb een externe HDD van 2 TB, dus die kan ik denk ik wel gebruiken. Ik heb echt geen flauw idee wat ATX is en wat mITX is...

Nog een extra vraag:
Als ik dus 3 beeldschermen wil hebben, hoe sluit ik dat allemaal aan met kabels? Volstaat een YouTube-filmpje of is dat wat meer werk?
Wat ik ook nog zou kunnen doen is een 2e hands videokaart kopen en daarnaast een nieuwe versie van diezelfde videokaart. Dan die 2e handse op 1 scherm een aansluiten en de nieuwe op de andere 2, kan dat of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door JelleDJs op 16-01-2015 19:39 ]

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-03 20:55
Deze pricewatch: Crucial M550 2,5" 256GB ipv de MX100 hij is net iets beter en 1,05 euro goedkoper. Het is moeilijk doen over de kleinste waarden maarja hij is wel beter en goedkoper ;)

• Brogala
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Beeldschermen aansluiten is simpel... Er moet iets wat power geeft en iets wat beeld geeft in... ;)

Je doet gewoon 3 'powerkabels' in een stopcontact en verbindt die met de monitoren, dan moet je nog een VGA/HDMI/DVI/weet ik wat kabel achter je PC in de videokaart plaatsen en die naar je monitor verbinden.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23-03 19:20

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ga je livestreamen op twitch bijv?

Review QNAP TS-230 NAS

Pagina: 1