Hallo allemaal,
Om te beginnen; ik heb weinig verstand van computers en zijn componenten, maar ik doe me best.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het graag gebruiken voor m'n alledaagse dingen en er goed mee kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1000 euro aan onderdelen kwijt zijn. Eventuele assemblage zie ik later wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 schermen en een muis + toetsenbord combinatie, voor de rest niks. Schermen hebben beide hdmi en vga aansluitingen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een videokaart (1 of 2) die 3 schermen op Full HD kan aansturen en daar ook bij dat het soepel kan gamen (op 3 schermen).
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee. Ik weet niet hoe dat moet, dus dat gaat 't voorlopig niet worden.
Dit heb ik al voor advies gekregen op een ander stuk van het forum, toen ik nog naar een laptop zocht:
Hierbij ontbreekt dus nog de kast.
Ik heb geen idee of dit allemaal bij elkaar past en ik weet ook niet voor de 100% of de videokaart wel goed is, daar heb ik jullie hulp dan ook voor.
M'n voorkeur gaat uit naar 16 GB RAM, maar ik weet niet hoe dat de prijs verandert.
Als ik nog niet alles heb beantwoord, je bent vrij om een vraag te stellen.
Alvast bedankt.
Om te beginnen; ik heb weinig verstand van computers en zijn componenten, maar ik doe me best.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil het graag gebruiken voor m'n alledaagse dingen en er goed mee kunnen gamen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik wil maximaal 1000 euro aan onderdelen kwijt zijn. Eventuele assemblage zie ik later wel.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al 2 schermen en een muis + toetsenbord combinatie, voor de rest niks. Schermen hebben beide hdmi en vga aansluitingen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Eén of twee goede videokaarten (gezien ik drie schermen wil gaan aansturen en soepel wil kunnen gamen).
- Genoeg RAM (8 of 16 GB).
- Goede voeding die dit allemaal aan kan.
- Een processor die dit allemaal aan kan.
- Een moederbord.
- Koeling. (ik weet niet wat voor)
- Opslag. (gezien ssd beter is, liefst ssd natuurlijk, mogelijk in combo met hdd)
- Een kast om dit alles in te doen (en waar ook alles in past).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een videokaart (1 of 2) die 3 schermen op Full HD kan aansturen en daar ook bij dat het soepel kan gamen (op 3 schermen).
Ga je overklokken?
Ik heb geen idee. Ik weet niet hoe dat moet, dus dat gaat 't voorlopig niet worden.
Dit heb ik al voor advies gekregen op een ander stuk van het forum, toen ik nog naar een laptop zocht:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690K Boxed | € 224,78 | € 224,78 |
| 1 | MSI Z97-G45 GAMING | € 126,- | € 126,- |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 350,95 | € 350,95 |
| 1 | Scythe Mugen MAX | € 34,95 | € 34,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 64,95 | € 64,95 |
| 1 | Cooler Master V550 Semi-Modular | € 73,95 | € 73,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 973,53 | |
Hierbij ontbreekt dus nog de kast.
Ik heb geen idee of dit allemaal bij elkaar past en ik weet ook niet voor de 100% of de videokaart wel goed is, daar heb ik jullie hulp dan ook voor.
M'n voorkeur gaat uit naar 16 GB RAM, maar ik weet niet hoe dat de prijs verandert.
Als ik nog niet alles heb beantwoord, je bent vrij om een vraag te stellen.
Alvast bedankt.