Kan iCloud niet controleren, loopt vast.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
Heb een problem met mijn nieuwe iPad.

Op mijn oude iPad 2 heb ik een Apple ID account gemaakt om apps te kunnen kopen. iCloud heb ik ooit geactiveerd, maar nooit nodig gehad.

Nu wil ik iCloud weer activeren, omdat ik 'Delen met gezin' wil activeren. We hebben hier meerdere iPads en allemaal zitten ze op mijn Apple ID. Dat is niet heel handig, want niemand kan iCloud gebruiken.

email en wachtwoord van mijn Apple ID zijn in loop van de tijd gewijzigd.

Probleem: Op de iCloud pagina van mijn iPad is alles grijs., het is een 'niet gecontroleerd account. Als ik mijn huidige wachtwoord invoer dan blijft hij hangen in dat scherm en gaat niet verder. Controleren lukt niet.
Hij verwijst naar een e-mail, dat ik nooit heb ontvangen. Ik denk dat hij het naar mijn antieke en niet meer bestaande e-mailadres van een oud Apple ID (iets met me.com ofzo) stuurt. Daar weet ik mijn naam niet meer van en ook mijn wachtwoord niet.

Edit: wist mijn oude e-mail wel te herinneren en kon een nieuw paswoord maken, ...helaas blijft hij nog steeds hangen als ik nu mijn nieuwe invoer. Mijn beide wachtwoorden doen het niet bij de iCloud. Niet van mijn Apple ID en niet va mijn @icloud.com email.

Ik kom nu niet meer verder. T.T

[ Voor 11% gewijzigd door honey op 14-01-2015 22:22 . Reden: Toevoeging ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
E-mail Apple gewoon ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

talin

ES-MA

of online: https://www.apple.com/nl/support/icloud/contact/

of ff bellen: 0800 0201581

[ Voor 9% gewijzigd door talin op 15-01-2015 09:27 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Heb 90 minuten aan de telefoon gehangen en 3 personen verder, nog niet opgelost.

Hoop dat iemand hier ook kan meedenken.

Na 90 minuten willen ze dat ik mijn iPad een complete reset geef. Op zich wil ik dat wel doen, maar vraag me af of het wel een probleem is met mijn iPad. Resetten via instellingen wil niet eens. Zie onder.

Mijn Apple ID (e-mail adres: nieuwadres@gmail.com) is actief en gecontroleerd voor iTunes en App Store.
Dit e-mail adres staat ook bij iCloud genoemd.
Controleren wil niet, hoe vaak ik ook mijn wachtwoord invoer.

Als ik 'Wis alle inhoud en instellingen' wil doen op advies van Apple support, dan moet ik mijn pin invoeren, en vervolgens:

Wachtwoord vereist

Voer uw Apple ID wachtwoord in om deze Ipad te wissen en uit uw account te verwijderen.

oudemailadres@icloud.com

Welk wachtwoord ik ook invoer: die van mijn nieuwe Apple ID of van dit oudemailadres@icloud.com, ik krijg:

Controle mislukt
.
Er heeft zich een fout voorgedaan bij de verbinding met iCloud.

Er lijkt een discrepantie te bestaan tussen wat mijn nieuwe Apple ID is en misschien een oud e-mail adres wat ergens bij iCloud staat geregistreerd. Ik heb dit gesuggereerd, maar ze gaven aan dat dat niet zo kan zijn. Opnieuw instellen is hun advies. Softwarematig kan ik het nu niet eens.

Ze bellen me vanmiddag weer terug.

Iemand tips en advies?

[ Voor 0% gewijzigd door honey op 15-01-2015 16:33 . Reden: typo ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:11

talin

ES-MA

en als je hier inlogt: http://icloud.com

of hier: https://appleid.apple.com/signin

of hier: https://appleid.apple.com/nl/

kan je daar wat mee?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
Er lijkt een conflict te zijn met mijn iCloud registratie en mijn nieuwe Apple ID.
Ik kan met mijn oude e-mail in iCloud zonder problemen.
Ik kan met mijn nieuwe Apple ID inloggen bij appleid zonder problemen.

Ik denk dat hij kijkt naar beide registraties en vergelijkt met de verschillende onderdelen, welke niet matchen?

Ik zou zeggen dat het mogelijk zou moeten zijn dat ze het bij Apple corrigeren, maar ...

Dit probleem kennen ze niet. Hun nieuwe advies is een compleet systeemherstel via iTunes, zal dit vanavond doen.

EDIT: Met de iTunes herstelmethode: iTunes opstarten, iPad afsluiten, homeknop ingedrukt houden en aansluiten op PC totdat wordt aangegeven dat je in herstelmodus zit. Dan wissen en herstel kiezen.

... is het probleem opgelost en is hij uit zijn loop gekomen.

Moet toegeven dat ik een groot twijfel had aan hun advies, maar het is gelukt!

[ Voor 26% gewijzigd door honey op 16-01-2015 09:15 . Reden: toevoeging en terugrapportage ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 772783

Ik heb nu identiek hetzelfde probleem... en heb dit al van een paar mensen gehoord. Dus denk dat het probleem hem bij Icloud situeert...

Ik doe nu hetzelde als jou en dat is hard - reset via itunes en hoop dat het zal lukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yor
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-05 12:04

Yor

Yor1313#2571

Anoniem: 772783 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 22:19:
Ik heb nu identiek hetzelfde probleem... en heb dit al van een paar mensen gehoord. Dus denk dat het probleem hem bij Icloud situeert...

Ik doe nu hetzelde als jou en dat is hard - reset via itunes en hoop dat het zal lukken :)
Het probleem ligt niet in de iCloud, maar bij de gebruiker.

Je kiest ervoor om een emailadres te wijzigen dat nog in gebruik is op een iOS apparaat. Vervolgens probeert datzelfde apparaat contact te maken met de server en kan daar geen account meer vinden onder die naam.

Hoewel je dus de naam van het account hebt veranderd, verander je niet de inhoud en ook niet de toegangssleutel, het wachtwoord.
Wanneer je niet heb lopen klooien met oude backups terug zetten, zou je gewoon moeten kunnen uitloggen dmv je huidige wachtwoord en daarna weer inloggen met je je nieuwe emailadres.
Lukt dat niet, zet je het apparaat uit, logt in op icloud.com, verwijdert daar het apparaat en voert een herstel via iTunes uit. 100% garantie dat dit werkt.

Wil je dit geëmmer in de toekomst voorkomen: Voordat je je emailadres van je apple id wijzigt, eerst overal de iCloud uitloggen.

http://yor.minitroopers.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 19:39
Nog beter: appleid.apple.com en daar gewoon je nieuwe email adres als 'extra' adres toevoegen, en daarna als 'primair adres' instellen. Dan kan je op de oude email-ingelogde apparaten nog doorwerken. Dat is vooral praktisch als je niet direct fysiek in de buurt van de andere apparaten bent. Stel dat een partner een iPad even meeneemt naar een conferentie in australie, dan is het best lastig om alles opnieuw te moeten instellen op afstand :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Heb ik ook tijdje geleden gehad. Oplossing welke voor mij werkte was: fabrieksinstellingen terugzetten -> backup terugplaatsen -> opnieuw inloggen via je icloud account.. (Ps ws wel macbook)
Pagina: 1