Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lichte game laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven.
Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
17 inch - Win 8.1 - Azerty - internet; mozilla firefox, chrome & safari - Football Manager spelen.
mag een goedkope SSD zijn en toekomstgericht AC wifi

Door al dat internet zou ik toch liever hebben dat mijn laptop niet te warm komt en ook niet te traag na verloop van spelen.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 750€ en 1500€

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Voor thuis gebruik.

Ik zoek naar een laptop van minimum
Processor: Intel® Core™ i7-4710MQ
Geheugengrootte 12GB
Geheugentype DDR3
SSD
Videochip GeForce GTX 860M
Accu Type 6 Cell Lithium-Ion

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 13:56 ]

Verwijderd

Wat heb je zelf al gevonden?
Op deze manier ga je wenig reacties krijgen vermoed ik.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:28
Wat bedoel je met licht .. Gewicht ?? Specs ??

Verwijderd

Topicstarter
Wouter lucassen schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:10:
Wat bedoel je met licht .. Gewicht ?? Specs ??
Daarmee bedoel ik dat ik geen zware games speel.
Enkel wat FM en Dragons of atlantis

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek naar een laptop van minimum
Processor: Intel® Core™ i7-4710MQ
Geheugengrootte 12GB
Geheugentype DDR3
SSD
Videochip GeForce GTX 860M
Accu Type 6 Cell Lithium-Ion

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

"Lichte" laptop,geen zware games en dan gaan voor een i7 icm 12 GB.... ok. Waarom die keuze dan?

No drama

• Jornv
12GB :?

Ga gewoon voor 8GB, tenzij er standaard meer in zit.

Verwijderd

Fijne troll account ;)

Verwijderd

Topicstarter
Jornv schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 22:48:
12GB :?

Ga gewoon voor 8GB, tenzij er standaard meer in zit.
8Gb daarmee is er niet zo veel verschil met mijn laptop van 3 jaar geleden. (6GB)

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:46:
[...]

8Gb daarmee is er niet zo veel verschil met mijn laptop van 3 jaar geleden. (6GB)
Not sure if trolling, just to be sure: Voor dit budget ga je deze eisen nooit vinden.
16GB voor een 'lichte game laptop' is complete onzin natuurlijk, licht zou zijn: 4GB, 6GB is daarmee prima, 8GB al helemaal.
De videokaart is alles behalve licht, een i7 is het snelste in een laptop en uiteraard helemaal niet licht (de desktop replacements met desktop i7's zijn nou niet echt laptops te noemen dus die laat ik er hier maar buiten ;) )
Oftewel: stop met trollen of als je serieus bent: bekijk je budget, je eisen en wat je nu blijkbaar hebt, je hebt blijkbaar al een laptop, post specs en wat er te traag aan is voor je zodat je duidelijk weet wat je wilt...

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

die ssd vind je er niet bij in die prijsklasse maar bv:

Lenovo IdeaPad Y50-70-00745NL voldoet wel aan je meeste eisen

of zoals jornv al zei

Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-75WA die heeft 12 gb ram/17.3 inch

Over kwaliteit van deze 2 merken weet ik niks ik heb er geen ervaring mee

Verwijderd

Topicstarter
Mijn specs van mijn huidige laptop
Intel Core i7 2670qm CPU @2.20 Ghz (8cpu's, 2nd gen turbo boost)
6GB RAM
Nvidia 555m 3gb
750gb Harddrive Seagate

• Jornv
Die specs zijn best aardig. Football manager spelen zou wel moeten lukken lijkt me. Dat je laptop traag is komt waarschijnlijk omdat er allemaal zooi opstaat.

Ik zou een SSD kopen en daar een verse windows 8 installatie doen. Als je denkt niet zonder start menu te kunnen zijn er wel wat programma's die dat naar windows 7 stijl aanpassen en je kan ook op windows 10 wachten.
Maar een verse windows installatie zal waarschijnlijk al wonderen doen.

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:46

Wish

ingwell

Ik denk dat dat een niet leverbare laptop is, geheugen en een SSD. Seriously. Als je met je huidige laptop geen "lichte" games kunt spelen, dan moet je je eisen bijstellen óf je definitie van licht.

Wat wil je nou precies van ons horen? Verder zou ik de suggestie van Jornv opvolgen. Koop een SSD en doe een schone windows installatie.

No drama

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik zie niet waarom je nood hebt aan een nieuwe laptop? Je eisen zijn niet bepaald hoog en je zegt dat het enkel trager wordt na verloop van tijd te gamen?

Dan zou ik in eerste instantie eens kijken of er niet veel stof in de laptop zit en of de fan goed werkt, dat kan de oorzaak zijn. Hou ook de temperatuur van de verschillende componenten in het oog, bvb adhv HWmonitor. Je probleem lijkt mij namelijk gerelateerd aan throtteling, vertraging van de CPU/GPU door te hoge temperatuur. Dat wordt vanuit de software geregeld.

Als je dan nog niet tevreden bent, stop een SSD met verse windows installatie in je huidige laptop en ik betwijfel ten zeerste of je een verschil qua snelheid zou merken met een nieuwe laptop voor de taken die jij noemt.

Ik heb een Asus N53SV met i7 2630QM, 14 GB ram (voor Photoshop), GT540M en een Samsung 240GB SSD, draait als een zonnetje. Kan helemaal niet klagen over de prestaties, start op in minder dan 15 sec, loopt nooit vast of stottert nooit. Dat systeem is vrij vergelijkbaar met het jouwe buiten het feit dat er een SSD in zit en de CPU/GPU net ietsje minder is. Bij standaardtaken merk je geen verschil tussen 6 of 14 GB ram, dat is enkel als je ingewikkelde foto- of videobewerkingen gaat toepassen.
Toen ik upgrade naar een SSD merkte ik een groot snelheidsverschil, kan je dat alleen maar aanraden.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

• Jornv
Qua prijs misschien ook nog wel een goede optie: http://www.laptopshop.be/...1jk-t4160h-be-azerty.html
Die Acer die ik eerder heb aangeraden is een variant met een lage kwaliteit scherm. Deze Asus heeft een beter scherm. Wel moet je nog even een SSD installeren.
Mocht de Acer je toch aanspreken, heb ik hier de variant gevonden die ik in eerste instantie had willen aanbevelen (met fatsoenlijk scherm dus): http://www.laptopshop.be/...vn7-791g-798w-azerty.html
Mocht je €200 willen besparen dan kun je voor de qwerty variant gaan: http://www.laptopshop.nl/...aspire-vn7-791g-74cy.html

[ Voor 8% gewijzigd door Jornv op 17-01-2015 01:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat zouden jullie kiezen:
i5 met GeForce GTX 860M
i7 met GeForce GTX 850M

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
In geval van gamen een i5 en gtx860

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51

Verwijderd

Topicstarter
Beiden zijn geen 17 inch.
dan dacht ik aan deze
pricewatch: Acer Aspire V15 Nitro VN7-791G-576X
+ een SSD erbij steken kom ik aan 1100€

Oftewel koop ik deze voor 1200€
http://www.alternate.be/A...t/1135795?tk=8632&lk=8722

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 21:25 ]

• Jornv
Die Acer heeft geen azerty. Is dat geen eis meer?
Pagina: 1