Hey iedereen!
Ik ben op zoek naar een multifunctionele desktop die niet al te budget is en die zeker een tijd mee kan. Ervaring heb ik niet, motivatie is er echter genoeg!
Op een weekje tijd ben ik van volkomen leek geraakt tot waar ik nu sta, een leek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Usual surfen (echter surfen met soms bizar veel tabbladen), veel Youtube, streamen, VLC op de achtergrond, ...
- Photo editing (voornamelijk Photoshop)
- Programmeren (bitter weinig compilen voorlopig)
- Films/series afspelen
- Eén game, namelijk League of Legends met recommended specs:
3 GHz processor
2 GB of RAM (Windows Vista and 7 users should use 4 GB of RAM or more.)
12 GB available hard disk space
Nvidia GeForce 8800/AMD Radeon HD 5670 or equivalent video card (Dedicated GPU with 512MB+ Video Memory(VRAM))
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de €1.200, dit is echter inclusief zowat alles (keyboard, muis, monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Lang getwijfeld tussen Intel i3 en i5, maar toch liever mid end dan low end (klopt dit hier?)
- 8 GB ram lijkt me voldoende.
- Powersupply van 430W lijkt me voldoende, maar hier heb ik me nog niet in verdiept.
- Iets waarmee ik draadloos kan verbinden met het internet, heb hier al één en ander over gelezen maar moet ik nog kiezen
- GPU ben ik bescheiden in gebleven naar mijn mening. Ik ben niet zeker of dit een juiste keuze is.
- HDD ruimte lijkt me voldoende, alsook de opsplitsing normaal/SDD zit goed
- Duidelijk nog een monitor nodig die ook een beetje all-round is en waar ik uren naar kan kijken. Hier heb ik lang achter gezocht maar ik ben er nog niet uit. Ik werk met een 15'' voorlopig, ontzettend groot moet mijn komende monitor dus niet zijn.
- Een mooie prijsvriendelijke case, wat moeilijk te vinden is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Liever niet richting budget maar toch wel componenten die een tijd mee kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet de meest rationele keuze, maar het oog wil ook wat:
de componenten waar ik de keuze had, heb ik speciaal in het blauw gekozen. Een component wat hier niet volledig in past is geen ramp.
Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe, en ik heb het gevoel dat dit voor mij niet van toepassing is
Wat ik nog ontbreek is (kennis over) een monitor. Deze met een ronde voet vind ik persoonlijk niet de mooiste. Helaas zijn vele goede prijs/kwaliteit monitoren van deze soort.
Aan te raden cases mogen ook steeds worden gepost. Persoonlijk is dit de mooiste die ik ben tegengekomen, maar met verzendingskosten loopt de prijs nogal hoog op:
http://www.legitreviews.c...ue-left-side-panel-05.jpg
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar alle kleine tips zijn welkom. Dit is de eerste keer dat ik een computer in elkaar ga steken en ben nog razend benieuwd naar al dat meers wat hierbij komt kijken.
Zijn mijn componenten onderling oké? Bega ik nergens een grandioze fout?
De componenten die ik met m'n beperkte kennis heb gekozen zien de volgende:
(EDIT: de voorgestelde build door br00ky vervangt deze)
Alvast erg bedankt om een nooby first-time builder een handje te helpen!
Ik ben op zoek naar een multifunctionele desktop die niet al te budget is en die zeker een tijd mee kan. Ervaring heb ik niet, motivatie is er echter genoeg!
Op een weekje tijd ben ik van volkomen leek geraakt tot waar ik nu sta, een leek.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Usual surfen (echter surfen met soms bizar veel tabbladen), veel Youtube, streamen, VLC op de achtergrond, ...
- Photo editing (voornamelijk Photoshop)
- Programmeren (bitter weinig compilen voorlopig)
- Films/series afspelen
- Eén game, namelijk League of Legends met recommended specs:
3 GHz processor
2 GB of RAM (Windows Vista and 7 users should use 4 GB of RAM or more.)
12 GB available hard disk space
Nvidia GeForce 8800/AMD Radeon HD 5670 or equivalent video card (Dedicated GPU with 512MB+ Video Memory(VRAM))
Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst onder de €1.200, dit is echter inclusief zowat alles (keyboard, muis, monitor)
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
nvt
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Lang getwijfeld tussen Intel i3 en i5, maar toch liever mid end dan low end (klopt dit hier?)
- 8 GB ram lijkt me voldoende.
- Powersupply van 430W lijkt me voldoende, maar hier heb ik me nog niet in verdiept.
- Iets waarmee ik draadloos kan verbinden met het internet, heb hier al één en ander over gelezen maar moet ik nog kiezen
- GPU ben ik bescheiden in gebleven naar mijn mening. Ik ben niet zeker of dit een juiste keuze is.
- HDD ruimte lijkt me voldoende, alsook de opsplitsing normaal/SDD zit goed
- Duidelijk nog een monitor nodig die ook een beetje all-round is en waar ik uren naar kan kijken. Hier heb ik lang achter gezocht maar ik ben er nog niet uit. Ik werk met een 15'' voorlopig, ontzettend groot moet mijn komende monitor dus niet zijn.
- Een mooie prijsvriendelijke case, wat moeilijk te vinden is.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur. Liever niet richting budget maar toch wel componenten die een tijd mee kunnen.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet de meest rationele keuze, maar het oog wil ook wat:
de componenten waar ik de keuze had, heb ik speciaal in het blauw gekozen. Een component wat hier niet volledig in past is geen ramp.
Ga je overklokken?
Ik zou niet weten hoe, en ik heb het gevoel dat dit voor mij niet van toepassing is
Wat ik nog ontbreek is (kennis over) een monitor. Deze met een ronde voet vind ik persoonlijk niet de mooiste. Helaas zijn vele goede prijs/kwaliteit monitoren van deze soort.
Aan te raden cases mogen ook steeds worden gepost. Persoonlijk is dit de mooiste die ik ben tegengekomen, maar met verzendingskosten loopt de prijs nogal hoog op:
http://www.legitreviews.c...ue-left-side-panel-05.jpg
Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar alle kleine tips zijn welkom. Dit is de eerste keer dat ik een computer in elkaar ga steken en ben nog razend benieuwd naar al dat meers wat hierbij komt kijken.
Zijn mijn componenten onderling oké? Bega ik nergens een grandioze fout?
De componenten die ik met m'n beperkte kennis heb gekozen zien de volgende:
(EDIT: de voorgestelde build door br00ky vervangt deze)
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4570 Boxed | € 187,- | € 187,- |
| 1 | ASRock Z97M Pro4 | € 95,19 | € 95,19 |
| 1 | EVGA GeForce GTX 750 Ti 2GB | € 132,- | € 132,- |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 52,90 | € 52,90 |
| 1 | Kingston HyperX Fury blu HX318C10FK2/8 | € 73,- | € 73,- |
| 1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 99,99 | € 99,99 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 690,03 | |
Alvast erg bedankt om een nooby first-time builder een handje te helpen!