Windows 8.1 - zwart scherm na welkomstscherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Mijn vriendin speelde zojuist Sims 4 :+ die vastliep. Vastlopers zijn vrijwel nog nooit voorgekomen op mijn vrij nieuwe pc'tje. Vervolgens de pc even opnieuw opgestart, die tevens even windows ging bijwerken. Toen ik de pc herstartte ben ik niet meer bij het bureaublad geraakt. Het windows logo komt kort in beeld, daarna het welkomstscherm en vervolgens schakelt hij over naar een zwart scherm. Hier verschijnt wel de witte muisaanwijzer (die ik kan bewegen) maar toont verder niks. Ook niet nadat ik 'm hier een tijdje op laat staan. Ik kan dus alleen mijn muis bewegen en tevens ctrl alt del indrukken en o.a. kiezen uit afmelden, taakbeheer e.d. Dit alles haalt niks uit.

Ik heb de stroom al eens een minuut eraf gehaald maar hij doet het daarna nog steeds niet. Ook heb ik geen idee hoe je bij Windows 8.1 in de veilige modus kom. Ik vermoed dat een opstart/systeemherstel een oplossing zou bieden maar geen idee hoe ik dit met windows 8.1 voor elkaar krijg. Ik beschik ook niet over een fysieke windows disc, dus via die weg is het geen optie.

Hopelijk kunnen jullie me helpen! Want ik kan nu niks met mijn pc.

[ Voor 6% gewijzigd door Maartendc op 14-01-2015 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartendc
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08 21:26
Sorry jongens. Na lang zelf kloten, kwam een ICT huisgenoot thuis. Je kan een systeemherstel doen via shift+opnieuw opstarten knop... F8 werkt dus niet meer in windows 8.1. Maar goed, systeemherstel gedaan en hij werkt weer!