Toon posts:

Beste prijs / kwaliteit printer inkt???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beetje een algemene vraag. Waar halen jullie inkt voor inktjet printer vandaan? Ik zoek iets met een goede prijs kwaliteit verhouding voor mijn brother dcp-j525w. De originele cartridges vind ik veels te duur en bij 123 inkt zijn ze ook duurder als bij anderen. Zijn er goedkopere alternatieven die de moeite waard zijn?

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
Zeker: telkens wanneer een cartridge leeg is een nieuwe printer kopen...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:59
Zelf haal ik ze bij Amazon.de, als je even de reviews doorleest weet je direct met welke kwaliteit je te maken hebt.

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Enki schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:07:
Zeker: telkens wanneer een cartridge leeg is een nieuwe printer kopen...
je weet dat je bij een nieuwe printer maar ong 50% inkt mee krijgt. kan je beter refill of B-merk inkt gebruiken.

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
loki504 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 08:16:
[...]
je weet dat je bij een nieuwe printer maar ong 50% inkt mee krijgt. kan je beter refill of B-merk inkt gebruiken.
Weet ik. Maar als TS zelfs de eigen-merk cartridges te duur vind bij 123Inkt (toch over het algemeen de goedkoopste), dan rest er weinig anders dan een nieuwe printer aanschaffen, en dan wellicht eentje waarvan de cartridges goedkoper zijn.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Als de cartridges voor de J525W al te duur zijn moet je misschien maar geen printer gebruiken. Het is al een van de goedkoopste series in gebruik. Met google kom je genoeg alternatieven tegen die nog goedkoper zijn dan de 123inkt.

[ Voor 21% gewijzigd door Fietsbel op 15-01-2015 08:40 ]

39

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nooit gezegd dat ik de cartridges bij 123inkt te duur vind, wel dat ze duurder zijn dan bij anderen. Ik vraag me dus af hoever de kwaliteit van die concurrenten gelijk is, of afwijkt, van 123inkt.

Zo zuinig is de j525w trouwens niet. Elke keer als ik hem aanzet slurpt die een hoop inkt op. Daarvan alleen al heeft die ondertussen 2 sets kleuren cartridges verbruikt. Kleuren printen doe ik nooit en zonder dat de cartridges erin zitten werkt die niet, ook als je alleen zwart wilt printen.

Thnx voor de tip Rub147.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Printer aan/uitzetten zal altijd een hoop inkt verbruiken, ongeacht welk merk/model je hebt. Beter is het om de printer in standby te laten staan. En, het is logisch dat je de kleuren nodig hebt, ook al wil je alleen zwart afdrukken, omdat anders de inktleidingen indrogen en kun je de printer weggooien.

39

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 14:06
Als je nooit kleur print, koop een goedkope Samsung laserprinter (ML-1675 hier oid?) en koop een keer in de 2/3 jaar lachend een cartridge van 3 tientjes oid..

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dat is zeker de betere keuze als je toch geen kleuren gebruikt.

39

Verwijderd

Topicstarter
ufear schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 04:52:
Als je nooit kleur print, koop een goedkope Samsung laserprinter (ML-1675 hier oid?) en koop een keer in de 2/3 jaar lachend een cartridge van 3 tientjes oid..
Ik wou dat ik dat eerder had geweten ;). Ik gebruik hem echter toch alleen voor het printen van retourformuleren. Iets wat bijna nooit meer hoeft dus om hem dan heel de tijd aan te laten staan is niet aan te raden. Ik heb goedkope cartridges gevonden op amazon.de dus ik denk dat ik die een keer ga proberen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 01:26 ]

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Niet geheel on-topic, maar ook niet helemaal off-topic: die samsung reset chips (http://www.zinetic.co.uk/...r_reset_chip-details.aspx) werken die daadwerkelijk? Of is dit weggegooid geld? Erg veel tegenstrijdige berichten over dit soort zaken, maar de uitleg die erachter zit klinkt aannemelijk.
Pagina: 1