[W8.1] WMI Provider Host > Hitte en korte accuduur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-02-2015
Sinds vorige week heb ik een nieuwe laptop (een Lenovo Yoga 2 13 inch) en het enige wat ik tot nu toe gedaan heb is het installeren van Microsoft Office en wat standaard programma's (Irfanview, VLC, etc.)

De accu gaat nu, na een week amper gebruik, nog maar maximaal anderhalf uur mee. Dit lijkt te liggen aan het volgende. De fan is continue aan het werk, de achterkant van de laptop wordt daardoor bloedheet. En dit lijkt weer te liggen aan het feit dat als ik in de Task Manager kijk, (het programma) "WMI Provider host" altijd minstens 50% CPU verbruikt (PID 10580).

Reactie 1045 op deze pagina lijkt de oplossing te geven maar mijn technische kennis is niet groot genoeg om te begrijpen wat ik precies moet doen.

Hopelijk kan iemand hier die oplossing uitleggen of op een heel andere manier zorgen dat mijn probleem opgelost wordt. Bij voorbaat dank. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Heb inmiddels een BIOS update gedaan en dat helpt al iets maar nog steeds lijkt de fan continue aan en is de hitte erg hoog. Iemand nog ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjongen
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
Kijk eens bij je bios wat je daar hebt ingesteld/ in is gesteld. Wat zijn de temperaturen precies? Kan je zien met hw monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-08 13:05
rjongen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:05:
De fan is continue aan het werk, de achterkant van de laptop wordt daardoor bloedheet.
En het paard duwt de wagen. :P
De fan draait natuurlijk omdat de laptop zo heet wordt, niet andersom.
En dit lijkt weer te liggen aan het feit dat als ik in de Task Manager kijk, (het programma) "WMI Provider host" altijd minstens 50% CPU verbruikt (PID 10580).
Als ik even google naar de wmi provider host, dan vindt ik meldingen over malware, bv
http://answers.microsoft....5f-4ee5-8eb1-7a6afe3c0696

Stop de task (rechter muisknop, taak beeindigen). Nu moet je laptop weer langzaam afkoelen en de fan komt dan tot rust.
Kijk dan of er recent twijfelachtige software geinstalleerd is (conduit search?) en scan je hele systeem op adware en malware.

[ Voor 52% gewijzigd door Ploink op 22-01-2015 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johan9711
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:35

Johan9711

Verslaaft aan Tweakers

Was er niet laatst iets in het nieuwe over adware op Lenovo? Download eerst malwarebytes, en een virusscanner (Avast, AVG, Norton, MS SE)
De hitteproductie kan wijzen op een verborgen bitcoinminer, dus pas op dat je device niet te heet wordt!

Mijn tweakblog: http://johan9711.tweakblogs.net/

Pagina: 1