SSD clonen Crucial >>> Samsung vraagje

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-01 12:30

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik wil(de) op mijn PC mijn Crucial SSD clonen naar de Samsung 840 EVO en dan mijn bestanden die op een HDD staan kopieren naar de Crucial. Dan heb ik 2 SSD's in mijn PC, sneller en stiller.

Nu ging dat clonen met die Samsung software feilloos zo te zien, op één dingetje na. Ben nu nog bezig met wat dingen op te zetten maar krijg die Crucial niet (geheel) geformateerd. Daar blijft een 17GB partitie op zitten (zie image). Als ik die SSD Crucial datakabel loshaal en dan restart dan werkt alles, maar zodra ik 'm weer aansluit is dat gebeuren er weer. En de disk al gewist/verwijderd maar ook dat helpt niet.

Heb al via diskmanagement e.d. geprobeerd maar niks lukt.

Hoe kan ik die Crucial nou in zijn geheel formateren zodat ik deze alleen voor data kan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://www.gasoline.nl/ssd.jpg

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-01 22:56

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Lekker dom van mij ;)
Gelukt. Dank.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• reneetjuhh1991
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-01 12:44
Aanvulling voor het geval er mensen zijn die dit terug lezen en hetzelfde moeten doen:

Run > Diskpart > select disk # (in jou geval 1) > clean

Terug naar Disk management, create partition blablabla done

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Nou, alles is geinstalleerd.

Samsung is de C disk met OS. De crucial is geheel geformateerd enzo en is de E schijf.

Schrijven enzo was rond de 500 voor die Samsung. Toen ff met dat Samsung programma gerommeld met de settings en nu heb ik dit als test resultaat. Weet niet hoe ik dat lezen moet maar het is in ieder geval sneller ;). Lijkt me prima zo.

Afbeeldingslocatie: http://www.gasoline.nl/test.jpg

Dat klonen en overzetten ging trouwens als een zonnetje. En zo te zien werkt alles prima nu.
reneetjuhh1991 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:36:
Aanvulling voor het geval er mensen zijn die dit terug lezen en hetzelfde moeten doen:

Run > Diskpart > select disk # (in jou geval 1) > clean

Terug naar Disk management, create partition blablabla done
Goeie tip. Doe te weinig met Windows om dat zo paraat te hebben, maar probeer deze ff te onthouden. d:)b

[ Voor 30% gewijzigd door MrMarcie op 14-01-2015 20:28 ]

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Dan ben ik toch benieuwd hoeveel sneller de computer dan is. Het is juist mijn ervaring dat je tussen de ene en de andere ssd niet zoveel verschil hebt.
Omdat jij gekloond hebt tussen de Samsung en de Crucial heb je dus wel een mooie vergelijk. Dus dan is de vraag, hoeveel sneller is de pc nu. Hoe merk je dat, bijv mijn pc met Crucial start op in 14 sekonden, maar ik heb geen idee hoe snel die dan met een samsung zou opstarten. Hoe zit dat bij jouw?

De benchmarks die je post hebben we natuurlijk niet veel aan. Voor de Crucial heb je de Crucial SSD gebenched, voor de Samsung SSD heb je echter je RAM geheugen gebenched omdat Rapid aan staat. Dat zegt niets over de snelheid van de ssd natuurlijk.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik weet het niet. Ik wilde 2 SSD's in mijn PC vanwege snelheid en geluid. Logischer dan dat ik nu die Samsung gebruik als de OS disk was mijn redenatie aangezien de specs beter zijn.

Ben nu ff bezig met van alles en gevoelsmatig -maar dat kan natuurlijk ook illusie zijn- starten de programma's iets sneller op. Maar het is marginaal hoor. Niet dat je daar nu echt een wezenlijk verschil hebt. Opstarten heb ik niet getimed maar gevoelsmatig is dat ongeveer gelijk. Dus echte grote snelheidswinst is er niet. Ik verwacht straks met Photoshop bijvoorbeeld wel voordeel omdat ik nu een SSD als scratchdisk heb.

In eerste instantie was de test van de crucial 280 / 270 ongeveer en de Samsung 500/500. Na die settingsaanpassingen en formateren van de Crucial was die Samsung dus supersnel in de test en gaf de Crucial ongeveer 500/280 aan. M.a.w. die Samsung is qua lezen ongeveer gelijkwaardig maar met schrijven 2 x zo snel.

Maar heb nu dat klonen ook eens geprobeerd en heb nu mijn 2 SSD's ;)

Ik ben er dus blij mee, maar je hoeft dus geen Samsung 840 EVO te kopen als je nu al een Crucial in je systeem hebt.

EDIT:
Ff vlug getimed net (gallery: gas0line - PC2014):
Opstarten tot invullen password 19". Als ik dan password invul duurt het nog eens 29" totdat ie helemaal opgestart is. Dus al mijn opstartprogramma's heeft geladen.

[ Voor 27% gewijzigd door MrMarcie op 14-01-2015 22:14 . Reden: Timing opstarten toegevoegd. ]

Pagina: 1