Vraagje over specs GTA 5

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste Tweakers

Een paar maand geleden heb ik een nieuwe grafische kaart aangekocht speciaal om GTA V te kunnen spelen. Ik ben voor de Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X. gegaan. Dit lijkt meer dan voldoende te zijn voor GTA V.

Toch zijn mijn moederbord en CPU ondertussen 5 jaar oud. Mijn CPU is een Intel Core I7 860. Bij het verschijnen van de specs zag ik dat ten minste een i5 3470 aan te raden is. Nu is deze CPU een stuk krachtiger dan mijn i7 860. Zal dit een probleem vormen? Vereisen moderne spelletjes dan zoveel rekenkracht? Ik wil dit spel absoluut op het hoogste detail kunnen spelen.

Hier een vergelijking tussen mijn CPU en de i5 3470:
http://cpuboss.com/cpus/I...860-vs-Intel-Core-i5-3470

Een lijstje met de specs voor GTA5:
http://www.game-debate.co...=Grand%20Theft%20Auto%20V

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 12:20
Ten minste een Q6600, aanbevolen is wat jij aangeeft. Die 860 van jou moet het dus prima gaan trekken zeker met die grafische kaart.

Om het spel te kunnen draaien is minimaal een Intel Core 2 Quad Q6600- of een AMD Phenom 9850 quadcore-processor nodig in combinatie met 4GB aan werkgeheugen. Daarnaast is voor het grafische werk een Nvidia GeForce 9800 GT of een AMD Radeon HD 4870 met 1GB aan geheugen vereist. Rockstar meldt dat minimaal een 64bit-versie van Windows Vista nodig is met 65GB aan opslaggeheugen. Wat verder opvalt, is dat een dvd-drive wordt gevraagdd

[ Voor 62% gewijzigd door mach2 op 14-01-2015 17:51 ]

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
mach2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:49:
Ten minste een Q6600, aanbevolen is wat jij aangeeft. Die 860 van jou moet het dus prima gaan trekken zeker met die grafische kaart.
Ook op hoogste detail? Want de Q6600 is voor minimum specs. Alvast bedankt voor het advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mach2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10 12:20
Tja dat weet je natuurlijk nog niet, maar je processor kun je eventueel overklokken (mits je moederbord dat ondersteund), in ieder geval is die 860 zo slecht nog niet hoor. Ik draai een q9550 (wel op 3.6 GHz) en ga GTA 5 ook zeker halen. Zie dan wel of ik 1 en ander wat terug moet gaan schroeven.....

Hallo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
mach2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:54:
Tja dat weet je natuurlijk nog niet, maar je processor kun je eventueel overklokken (mits je moederbord dat ondersteund), in ieder geval is die 860 zo slecht nog niet hoor. Ik draai een q9550 (wel op 3.6 GHz) en ga GTA 5 ook zeker halen. Zie dan wel of ik 1 en ander wat terug moet gaan schroeven.....
Oké, fingers crossed dan en in de tussentijd wat documentatie rond overclocking lezen, in het geval dat. Heb niet veel zin om nu alles te gaan upgraden, terwijl Skylake voor de deur staat. Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
is gta 5 met mijn specs ook op het hoogste te spelen op full hd

asus maximus vii impact
I5 4460 processor
8gb werkgeheugen 1600mhz
asus gtx 780

Het liefst ook nog in 3D maar dat is geen must

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Het is natuurlijk ook afwachten hoe de port gaat uitpakken. Het GTA IV debacle kent iedereen vast nog wel. Hoe het uiteindelijk dus zal gaan spelen is lastig te voorspellen.
Daan5000 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:58:
Oké, fingers crossed dan en in de tussentijd wat documentatie rond overclocking lezen, in het geval dat. Heb niet veel zin om nu alles te gaan upgraden, terwijl Skylake voor de deur staat. Alvast bedankt voor de informatie.
Voor wat ik gelezen heb over Skylake komt die niet eerder dan de tweede helft van dit jaar. Als je wilt wachten, blijf je aan het wachten. Je hoeft het daarvoor echt niet meer te doen.

[ Voor 60% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2015 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:19
Het is nog lastig te zeggen, pas als de game uit is kan je het zeker weten.

Maar wat ik denk: GTA4 was ook vrij zwaar voor de CPU (maar ook een hele slechte port), dus ik denk niet dat je alles op ultra kan zetten. Je GPU is inderdaad prima, dus textures etc is geen probleem. CPU taken zoals veel NCP's + draw distance etc zal je wel iets moeten terug schroeven denk ik. Maar slecht is je CPU niet, dus je kan de game zeker goed spelen.

@marcelmaria volgens mij is topic hijacking hier niet de bedoeling, maar ik denk dat je een eind komt ja (puur afgaande op de system specs, werkelijke prestaties is nog even afwachten)

[ Voor 17% gewijzigd door Mitchell-CWD op 14-01-2015 18:50 ]

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 21:51
CptChaos schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:47:
Het is natuurlijk ook afwachten hoe de port gaat uitpakken. Het GTA IV debacle kent iedereen vast nog wel. Hoe het uiteindelijk dus zal gaan spelen is lastig te voorspellen.
[...]
Voor wat ik gelezen heb over Skylake komt die niet eerder dan de tweede helft van dit jaar. Als je wilt wachten, blijf je aan het wachten. Je hoeft het daarvoor echt niet meer te doen.
Haswell of Skylake lijkt me het wachten wel waard...

Is toch 2 generaties verschil met halfjaartje geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:50:
Haswell of Skylake lijkt me het wachten wel waard...

Is toch 2 generaties verschil met halfjaartje geduld.
Terugkijkend op vorige tick's en tock's verwacht ik geen revolutionaire sprongen eigenlijk. Om daar een half jaar op te wachten... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2015 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Nee das ook wel weer zo maar qua verbruik zal er wel weer winst zijn en dingen als HEVC decoder is ook wel mooi meegenomen,

Haswell-E is natuurlijk ook een hele mooie upgrade als het budget het toe staat. Sowieso is voor een K processor gaan wel handig omdat je met overclocken je CPU ook een stuk toekomstbestendiger qua performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AlphaBlack_NL schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:56:
Nee das ook wel weer zo maar qua verbruik zal er wel weer winst zijn en dingen als HEVC decoder is ook wel mooi meegenomen,

Haswell-E is natuurlijk ook een hele mooie upgrade als het budget het toe staat. Sowieso is voor een K processor gaan wel handig omdat je met overclocken je CPU ook een stuk toekomstbestendiger qua performance.
CPU overclocking tbv performance is anno nu niet echt meer nodig. Het levert te weinig op voor de kosten die je ervoor moet maken (vergeet het hogere stroomverbruik niet). Met GPU overclocking kun je dan wat meer FPS verdienen dan met CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
Je weet dat je tegenwoordig groen kan overclocken hè? Als je speedstep aan laat staan en aan de voltage niets of bijna niets veranderd maakt het weinig uit voor het verbruik en is je processor op piekmomenten toch een stuk sneller wat voor minder framedrops zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan5000
CptChaos schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 18:51:
[...]
Terugkijkend op vorige tick's en tock's verwacht ik geen revolutionaire sprongen eigenlijk. Om daar een half jaar op te wachten... ;)
Skylake moet DDR4 naar de mainstream en budget-markt brengen. Ik heb me er nog niet echt in verdiept, maar als je upgrade niet dringend is, kan het denk ik geen kwaad even te wachten. Het is een beetje zonde om nu volop te investeren in een technologie die op het punt staat overschaduwd te worden. Als je terugkijkt: toen DDR3 uitkwam heeft het ook niet echt lang geduurd voordat DDR2 volledig van de consumentenmarkt verdween. Toen ik in 2009 mijn PC bouwde (2 jaar na de release van DDR3), had niemand het nog over DDR2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:47

BM

Moderator Spielerij
Als je zelf de specs op een rijtje zet kom je denk ik tot dezelfde conclusie als die we hier op het forum voor je zouden vinden. Dit is dan imho ook geen los topic waard.

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.