Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:39
hallo tweakers,

eerder heb ik een topic aangemaakt te waar ik twijfelde tussen 2 headsets, dit was voor ik geld heb ontvangen van mijn ouders.

Nu twijfel ik of ik niet gewoon de astro a40 moet halen. Veel pro gamers hebben het, vele positieve reviews en het zou digitaal geluid hebben.

Nu is mijn grootste vraag en twijfelpunt eigenlijk, is het wel echt digitaal geluid. Want de digital audio cable gaat wel in de mix-amp maar van de mix-amp naar je headset is een normale 3,5 mm jack, dat dus analoog is(toch). Zou iemand mij dit uit kunnen leggen, ik zoek nu al een uurtje op google maar kan niks vinden helaas.

als jullie de astro a40 echt afraden zou ik het ook graag horen(met argumenten uiteraard ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

Ik krijg de a40 + mix-amp toevallig morgen binnen dus kan je dan het definitieve antwoord geven maar ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken over de kwaliteit, tenzij de bron geen hoge kwaliteit is.

Hier nog een artikel:
http://smallbusiness.chro...adset-computer-60136.html

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
DtrhBezoeker schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:56:

Want de digital audio cable gaat wel in de mix-amp maar van de mix-amp naar je headset is een normale 3,5 mm jack, dat dus analoog is(toch).
Uiteraard :). Als je geluid ziet als iets wat je oren kunnen waarnemen dan bestaat digitaal geluid niet.

De mix-amp zet het digitale signaal om in een analoog signaal.
Al het geluid in een PC begint digitaal (rijtje nullen en enen). Het wordt omgezet in een analoog signaal door je onboard geluidchip of door een interne of externe geluidskaart. Want speakers of een headset kunnen nullen en enen niet direct weergeven, die werken op analoge stroom.
In theorie is een externe geluidkaart kwalitatief de beste oplossing. Die mix-amp moet je zien als een externe geluidskaart met een digitale verbinding met je PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DtrhBezoeker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-09 16:39
ah okay dankjewel voor de duidelijke uitleg, als mensen spreken over digitaal geluid bedoelen ze dus eigenlijk geluid van een hoge kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:51
Dan bedoelen ze geluid bestaande uit éénen en nullen.
Analoog geluid is een sinus vorm. In principe is die kwaliteit juist hoger. Zeker als je audiofielen en vinyl aanhangers moet geloven.

Het is dus een verschil van aan of uit bij digitaal en een oneindige verloop van analoog.
Hoe meer je éénen en nullen neer zet om het geluid te krijgen, des te meer kom je in de buurt van analoog geluid.

Zelfde als op film fotograferen of digitaal. Je hebt aardig wat pixels nodig om op moleculair niveau te komen. Ga je het merken? Waarschijnlijk niet.
Ikzelf hou van geluidskwaliteit, maar ergens houdt het echt op (dure mp3 speler en goede in-ears).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
DtrhBezoeker schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 14:40:
ah okay dankjewel voor de duidelijke uitleg, als mensen spreken over digitaal geluid bedoelen ze dus eigenlijk geluid van een hoge kwaliteit?
Nee, dat kan je niet zeggen. Het is wat iedereen denkt en daarom is het een populaire marketing term (of misschien is het wel andersom).
Want het enige wat je uiteindelijk hoort is het analoge geluid uit de speakers of je headset. Het analoge gedeelte, omzetting digitaal naar analoog en de versterker+speakers, is bepalend voor de geluidskwaliteit. En dan met name de kwaliteit van je headset of de speakers. Het heeft daarom ook geen zin om een dure geluidskaart te kopen en dan een paar oordopjes van €5,- erin te pluggen.
Pagina: 1