GPU- Upgrade voor mijn Game PC uit 2011

Pagina: 1
Acties:

• Rumovic
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-08-2024
Goedendag,

Ik heb een aantal jaar geleden dit systeem gekocht:
Omschrijving Aantal Prijs p.s. Subtotaal
Cooler Master CM 690 II Zwart, Geen Voeding
Revoltec Fan Airguard 140 Mm, 1200 Rpm, Zwart x 3
Samsung SH-S223C/BEBE S-ATA, Bulk, Zwart
MSI X58A-GD65
Corsair XMS3 6 GB, PC3-12800, 1600 MHz, 8, Non-ECC, Kit Of 3
Intel Core I7 950 3.06 Ghz, Boxed, Excl. Videochip, Quad Core
Scythe Mugen 2 Rev.B
XFX Radeon HD 6870 1024 MB
Samsung Spinpoint F4 320 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300
Salland Assemblage Desktop + 3 Jaar Garantie
Cooler Master Silent Pro M850 850 Watt, 20+24 Pins

Nu heb ik de laatste maanden wat probleempjes, hij hangt vaak vast waarbij ctrl+alt+del en andere commands niet werken. De Pc moet dan handmatig uitgezet worden. Ook valt de PC regelmatig uit en start daarna weer op, als een soort beveiliging denk ik (wanneer de pc dan weer aangaat krijg ik een melding ''Windows has recovered after an unexpected shutdown''). Echter gebeurde dit eerst alleen bij games, maar nu ook wel eens bij Youtube.

Ik heb het idee dat mijn videokaart kapot is of in ieder geval niet dusdanig goed meer werkt, zonder belasting en met een fanspeed van 30% is de kaart al 60graden.

Wat ik mij dus afvraag is hoe ik dit systeem het beste kan upgraden en of alleen een videokaart volstaat.
Mijn budget voor een GPU ligt tussen de 100 en de 250 euro (Wil graag beste value for money ook al is de kaart misschien ietwat minder snel)
Mocht er nog een andere essentiele upgrade nodig zijn dan ben ik bereid een totaal van 300 uit te geven.

Alvast bedankt!!!

[ Voor 3% gewijzigd door Rumovic op 14-01-2015 16:46 . Reden: Wat informatie vergeten ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je zou ook eventueel een SSD in je PC kunnen steken, zoals de pricewatch: Crucial MX100 256GB. :)
Hier krijg je niet meer FPS van, maar het laden wordt wel aanzienlijk verkort voor de games die op de SSD staan.

[ Voor 24% gewijzigd door CH4OS op 14-01-2015 18:35 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Kan ook aan je voeding liggen.

Geheugen kan ook, dat kun je redelijkerwijs uitsluiten door memtest te draaien voor enkele uren.

Als je deze videokaart koopt dan heb je genoeg geld aan die €250 om eventueel een nieuwe voeding te kopen.
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Rumovic
Bedankt voor de reacties, die kaart ziet er aantrekkelijk uit.

Even 2 vraagjes, is die kaart volledig compatibel met mijn huidige systeem (Geen bottlenecks)
en is het mogelijk de voeding te testen op een gemakkelijke manier?

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:26
Wat heb je al geprobeerd om je pc te herstellen? Wat als je nu een nieuwe videokaart koopt en dat het probleem niet blijkt op te lossen? Dat zou toch zonde zijn, en voor je het weet ben je dan gewoon een nieuwe pc aan het kopen.

NitroX heeft goede suggesties. Om alle basissen te dekken heb ik er ook een paar:

Hoe lang is het geleden dat je Windows eens geherinstalleerd hebt? Systeemherstel eens uitgevoerd? Misschien ook eens een propere installatie doen als het al lang geleden is? Al eens gecontroleerd dat alle componenten goed zitten? Misschien een keertje uittrekken en weer in steken. Heb je veel stof? Hoe warm worden je componenten?

Uit jouw beschrijving krijg ik namelijk niet het idee dat de videokaart stuk gaat, al kan het wel. Maar het kunnen net zo goed je voeding, harde schijf of geheugen zijn.
Rumovic schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:03:
Bedankt voor de reacties, die kaart ziet er aantrekkelijk uit.

Even 2 vraagjes, is die kaart volledig compatibel met mijn huidige systeem (Geen bottlenecks)
en is het mogelijk de voeding te testen op een gemakkelijke manier?
Die i7 kan nog goed mee en zou geen bottleneck mogen zijn voor een R9 290. Heb je die ook al overgeklokt? Zou met dat moederbord en die koeler toch zeker een eindje moeten kunnen.

Extra geheugen zou je wel kunnen gebruiken, 8GB wordt voor nieuwe games wel stilaan de norm, in jouw geval zou je dan upgraden naar 12GB (of 18GB maar dat is dan weer overdreven).

Veruit de traagste component is die harde schijf, een SSD is warm aanbevolen.

Een voeding testen is wat moeilijk, ik zou tijdelijk een andere inbouwen, maar niet iedereen heeft een extra voeding liggen.

• Rumovic
Goedendag even een update,

Nadat mijn computer er gister helemaal geen zin meer in had en telkens binnen 5 minuten na het opstarten weer ''bevroor'' heb ik vanochtend mijn bestanden over gezet en een nieuwe ''schone'' windows installatie gedaan. Wonder boven wonder is dit wel in 1x gelukt. Ik heb net weer de drivers voor de GPU geinstalleerd en tot nu toe schijnt alles te werken.

Mocht de computer nu weer kuren gaan vertonen dan zal ik zeker voor een aantal upgrades gaan.

Nog even een aantal vragen:

Dat overclocken, dat heb ik nog niet gedaan (op mijn oude computer wel maar dat was niet serieus)
Wat kan mij dat extra opleveren

Ook vraag ik me af of ik mijn RAM dan moet uitbreiden met dezelfde als die erin zitten of moet ik dan totaal nieuwe 12 GIG aan ram halen?

Wat is de minimale grootte van een bruikbare SSD schijf, ik speel altijd maar een paar games op hetzelfde moment en heb dus ook niet gek veel ruimte nodig.
Pagina: 1