Toon posts:

Hoe sluit ik m'n subwoofer aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik heb via marktplaats een subwoofer aangeschaft (nieuw) maar vraag me af hoe ik deze moet aansluiten op mijn receiver (Yamaha HTR-5360, een oudje dus). Voordat ik begin te prutsen vroeg ik mij af of een van jullie mij zou kunnen helpen.

De achterkant van m'n sub:
Afbeeldingslocatie: http://i.marktplaats.com/00/s/MTAyNFg3Njg=/z/FNQAAOSwQItT~tIr/$_85.JPG

Alvast bedankt!

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-01 22:29
Heb je ook een plaatje van de achterkant van je receiver?

De subwoofer is zo te zien passief. Dat betekent dat hij zelf geen versterker aan boord heeft. Meestal hebben receivers alleen een Subwoofer pre-out. Dat is een aansluiting bedoelt voor actieve subwoofers.

Gaat denk ik lastig worden ;)

don't mind me

Verwijderd

Deze is passief, wat betekent dat je versterker deze actief aan moet sturen. Heeft je versterker een actieve subwooferuitgang of alleen pre-out?

Hij was me voor :+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 16:23 ]

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-01 21:14
als het goed is is het deze:
Afbeeldingslocatie: http://data.yamaha.jp/sdb/local/products/images/12599/12075/12599_12075_1.jpg

Dan heb je alleen een pre-out voor actieve subwoofers.

edit, zoals al een paar anderen zeiden toen ik zocht naar een plaatje van de receiver :+

[ Voor 25% gewijzigd door cypher21 op 14-01-2015 16:27 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Dan moet er dus een tulpstekker van de pre-out naar een versterker, en van daar moet je dan weer naar de subwoofer. Je zou dan dus twee versterkers nodig hebben. De vraag is of dat echt handig is.

Edit: sommige versterkers kunnen de center outputs gebruiken om de subwoofer aan te sturen. Misschien dat deze dat kan?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 16:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
cypher21 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:25:
als het goed is is het deze:
[afbeelding]

Dan heb je alleen een pre-out voor actieve subwoofers.

edit, zoals al een paar anderen zeiden toen ik zocht naar een plaatje van de receiver :+
Dit is hem inderdaad. Als ik het goed begrijp heb ik dus een miskoop begaan?

• bladebla
  • Laatst online: 00:39

bladebla

<Piéééép>

Ik had altijd een oud versterkertje zitten tussen mijn Yamaha met pre-out en passieve subwoofer. Wel volume vol open voordat sub ook maar iets liet horen.

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60

Verwijderd

bladebla schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:29:
Ik had altijd een oud versterkertje zitten tussen mijn Yamaha met pre-out en passieve subwoofer. Wel volume vol open voordat sub ook maar iets liet horen.
Dit dus. Oude versterker van Marktplaats voor niet al te veel en je kan hem aansturen :)

• cypher21
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:29:
[...]

Dit is hem inderdaad. Als ik het goed begrijp heb ik dus een miskoop begaan?
Naar mijn mening wel. Ziet er trouwens uit als een subwoofer die bij een of ander pioneer home cinema set heeft gezeten.
Je kunt de woofer wel gebruiken, maar dan heb je inderdaad een extra versterker nodig.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-01 12:00
ik zou dan eerder kijken naar een actieve subwoofer. Vaak zijn dit soort woofertjes het ook net niet...

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

bladebla schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:29:
En hoe filter je de hoge tonen dan?

Lijkt mij inderdaad ook een versterker van een HT-setje. Zou op zoek gaan naar een echte :)

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 14-01-2015 16:36 ]

• cypher21
MikeyMan schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:36:
[...]

En hoe filter je de hoge tonen dan?
Dat doet de "eerste" versterker

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:58

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, doh... Logisch ja :)

• SinergyX
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De foto van die speaker vind ik hier:
http://www.marktplaats.nl...er-bcs-303-5-1-1110w.html

Dit zou een complete set moeten zijn incl reciever/versterker als ik andere sites mag geloven.
edit
http://www.awe-europe.com/images/dcs404_202_backpanel.jpg

Je zou kunnen testen op de B-front output, maar vraag me af of dat enig vorm van goed geluid gaat geven :P

Andere optie is een 12V mono-versterker te nemen, worden veelal gebruikt in auto's, maar geen idee hoeveel vermogen die sub precies is.

[ Voor 57% gewijzigd door SinergyX op 14-01-2015 16:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Dan ga ik nog proberen de aankoop te cancelen. Subwoofer ging samen met een paar Pioneer speakers zoals Cypher al gedacht had. Iemand suggesties voor een los 5.1 setje? Nieuw of 2e hands maakt mij niet uit. Als het maar op m'n versterker past!

Precies dat setje idd SinergyX!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 16:40 ]

• cypher21
Je kunt het best op zoek gaan naar een 5.1 setje met actieve sub.
En suggesties, tsja. Dat hangt HEEL erg van je budget af :P

Heb bij mijn zusje laatstdit setje geinstalleerd. Prima geluid voor die kleine speakers

Verwijderd

Topicstarter
cypher21 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 16:53:
Je kunt het best op zoek gaan naar een 5.1 setje met actieve sub.
En suggesties, tsja. Dat hangt HEEL erg van je budget af :P

Heb bij mijn zusje laatstdit setje geinstalleerd. Prima geluid voor die kleine speakers
Ik zat meer te denken aan deze http://www.trustedreviews.com/jbl-cinema-510-review. Deze is momenteel van 250 voor 160 te krijgen. Een goedkoop, mooi setje als ik de reviews mag geloven. Dit zou ik dus wel kunnen aansluiten op mijn receiver?

• SinergyX
  • Laatst online: 00:46

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zou je voor dat geld niet gewoon een simpele oplossing zoeken? Monoblok versterker, desnoods een losse actieve sub? Je hebt al een 5.0 werkend, nu die 0.1 nog :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Mwa niet echt tevreden over m'n huidige 5.0 haha. Bedankt voor alle hulp!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 10:37
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 17:07:
[...]

Ik zat meer te denken aan deze http://www.trustedreviews.com/jbl-cinema-510-review. Deze is momenteel van 250 voor 160 te krijgen. Een goedkoop, mooi setje als ik de reviews mag geloven. Dit zou ik dus wel kunnen aansluiten op mijn receiver?
Zo'n JBL set heb ik zelf ook gehad. Redelijk compatible met alles en het geluid was vooral op het gebied van surround erg goed te noemen, je gaat er qua volume alleen niet de ramen eruit spelen :)
Pagina: 1