aankoop nieuwe geheugen

Pagina: 1
Acties:

• dimitri11
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06-2024
Beste,

ik zou graag nieuwe geheugensticks willen aankopen maar ben niet zeker welke te kiezen en bij vergelijkingssites moet je filters ingeven waarvan ik niet helemaal zeker ben.

Mijn moederbord is een MSI 770-C45 http://www.msi.com/product/mb/770C45.html#hero-specification.

Ik heb een budget tot maximum 100 euro maar 80 volstaat ook. Ik ben op zoek naar een serieuze upgrade van mijn systeem en verwacht dus hoge performantie te behalen met dit nieuwe geheugen.

Alvast bedankt! ;)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU

Het eerste setje is lager waardoor het wat makkelijker onder een after-market koeler past.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-02 18:27
wat wil je eigenlijk bereiken met meer geheugen?

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)
Hoe werkt een Aankoopadviesforum? Eigenlijk niet anders dan de andere fora. Je hebt een vraag en zoekt naar een antwoord. Hoe meer voorwerk je hebt gedaan, hoe eerder en hoe beter het advies zal zijn. Anders gezegd : "hoe gedetailleerder de vraag, hoe beter het antwoord zal zijn". Geef bijvoorbeeld naast je budget en doel van aanschaf een paar voorbeelden uit de PW. Wat zijn de minimale eisen die jij stelt? Heb je nog een merkvoorkeur? Wat wil je gaan doen met je nieuwe laptop/systeem/videokaart/SSD? Vragen als "Ik heb 500 euro en ik zoek een laptop", daar kunnen we weinig mee.
Wat voor processor heb je?
Belangrijker nog: Welk geheugen heb je al? Waarschijnlijk zit er een wit stickertje op met het modelnummer.
Ik ben op zoek naar een serieuze upgrade van mijn systeem en verwacht dus hoge performantie te behalen met dit nieuwe geheugen.
Waarmee? Internetten, gamen, foto's bewerken?

• dimitri11
SiC123 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:10:
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

[...]

Wat voor processor heb je?
Belangrijker nog: Welk geheugen heb je al? Waarschijnlijk zit er een wit stickertje op met het modelnummer.

[...]

Waarmee? Internetten, gamen, foto's bewerken?
Dit is weergave van mijn systeem: (aangemaakt via CPU-Z): http://valid.canardpc.com/h7rdfj

samengevat:
MSI 770-c45 http://www.msi.com/product/mb/770C45.html#hero-specification
AMD PHENOM II X4 925 http://tweakers.net/pricewatch/237475/amd-phenom-ii-x4-925-boxed/specificaties/

Ja vooral internetten en gamen.

Reden voor de investering is dat mijn systeem vaak (1x dag tenminste) crasht. Ik heb hierna memtest gerund en die heeft fouten gevonden ih geheugen (114 na 14 passes). Dat is de reden waarom ik een nieuw geheugen wil aankopen. Als het echter interessanter om direct ook in andere componenten te investeren die betere performantie en onderlinge samenwerking garanderen dan overweeg ik dat ook te doen. Mijn vraag hierbij is: moet ik dan een volledig nieuwe pc aankopen of volstaat het de belangrijkste componenten te vervangen (zoals moederbord, geheugen, GFK, etc...).

Ik ben geen expert hoogstens een amateur daarom hoor ik graag jullie suggesties... :)

• dimitri11
Ik heb toch even voor het goede overzicht mijn systeem zoals besteld bij Azerty Hardware eens op een rijtje gezet: (datum 02/2010)

GigaByte GZ-X3 - Midtowermodel - ATX - geen voeding - zwart - USB/Audio
Product : Be quiet! Pure Power BQT L7-530W - Voeding ( intern ) - ATX12V 2.3 - 530 Watt - actieve PFC
Cooler Master Hyper 212 Plus - Koeler voor processor - ( Socket 940, Socket 775, Socket 939, Socket 1156, Socket AM2, Socket 136
MSI 770-C45 - Moederbord - ATX - AMD 770 - Socket AM3 - UDMA133, Serial ATA-300 (RAID) - Gigabit Ethernet - High Definition Audi
OCZ Platinum Dual Channel Kit - Geheugen - 4 GB ( 2 x 2 GB ) - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10666 - CL7 - 1.65 V - niet
Sony NEC Optiarc AD-7240S - Schijfstation - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM - 24x24x12x - Serial ATA - intern - 5.25" - zwart
Sapphire RADEON HD 5670 - Grafische adapter - Radeon HD 5670 - PCI Express 2.0 x16 - 1 GB GDDR5 - Digitale Visuele Interface (DV

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09-2025

millman

6708Mhz @ -185c

"hoge performantie" ? Bij geheugen maakt het geen drol uit. scheelt max 2% Gewoon voor een 2x4gb ddr 1600 setje gaan, de goedkoopste. Het kan trouwens zijn dat niet het geheugen maar de controller van het geheugen problemen geeft, in dat geval moet je je moederbord vervangen.

Om een lang verhaal kort te maken, een upgrade van geheugen gaat niet veel winst geven. Natuurlijk is het verstandig defect geheugen te vervangen, maar verwacht geen wonderen.

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:12
Nieuw geheugen is dan misschien wel nodig, maar daar merk je verder weinig van.
De grootste boost krijg je met een SSD.

• dimitri11
Mijn huidige SSD is een WDC WD5000AAKS-00V1A0. Misschien ligt hier wel het probleem?

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:13
dimitri11 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:40:
Mijn huidige SSD is een WDC WD5000AAKS-00V1A0. Misschien ligt hier wel het probleem?
Als je denkt dat dat een SSD is, sowieso.
Het is een Western Digital Caviar Blue 500 GB harde schijf die uitkwam in 2007.

Zie pricewatch: WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB

Die vervangen door een SSD levert je veel meer op dan welke ramupgrade dan ook.

Nu geef je aan dat het geheugen fouten geeft. Heb je er al eens een geheugenreepje uitgehaald en dan getest? Als je dat doet, dan weet je of het aan het geheugen ligt en aan welk reepje. Blaas sowieso eens je geheugensloten vrij van stof. Als je met elk afzonderlijk reepje ook fouten krijgt, dan kunnen of beide reepjes stuk zijn, of je moederbord. Dat kun je dan weer testen door maar één reepje te nemen en dat van slot te wisselen. Als hij het in een ander slot goed doet, dan ligt het dus aan je bord.
Pagina: 1