Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG0808
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-05 16:42
Hallo mede-tweakers!

Ik heb sinds vorige week last van touchscreen problemen op mijn Nexus 7 (2013) wifi only. Het probleem houdt in dat het touchscreen aanrakingen niet registreert of op een andere plek op het scherm uitvoert. Voorbeeld: bij het unlocken van de tablet kan ik het patroon niet invoeren omdat hij 1 plek op het touchscreen gewoon niet pakt. Het probleem treedt niet de hele tijd op, maar sporadisch. Om het probleem te verhelpen is een reboot nodig, daarna werkt het touchscreen (tijdelijk) wel weer goed.

Dit probleem heb ik in het begin ook gehad, toen is de tablet 2x terug gestuurd naar Asus en hebben ze het touchscreen vervangen. De 1e keer hielp dit niks, maar de 2e keer was het probleem weg... tot nu toe dus.

De tablet draait op Lollipop 5.0.1 en ik heb een factory reset geprobeerd. Ook heb ik contact opgenomen met Asus, zij dachten aan een hardware probleem omdat een reset niks heeft geholpen. Omdat mijn Nexus uit Amerika komt heb ik maar 12 maanden garantie en die zijn helaas voorbij. Aangezien Asus €75 + kosten van onderdelen vraagt voor een reparatie vind ik het mijn geld niet waard om de tablet naar Asus te sturen.

Weet iemand of hier een oplossing voor is? Het is behoorlijk irritant.

Alvast bedankt voor de moeite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:32

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG0808
Bedankt voor de reactie, was ik ook al tegengekomen. Wilde graag eerst weten wat mede-tweakers zouden zeggen, dus zal ik het gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
LG0808 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:09:
Bedankt voor de reactie, was ik ook al tegengekomen. Wilde graag eerst weten wat mede-tweakers zouden zeggen, dus zal ik het gaan proberen!
Weet wel dat het lang voor iedereen niet 100% werkt. Het werkt echter meestal wel beter dan niets doen.

Mocht ook dat niets zijn en ben je in een avontuurlijke bui:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2535835

Let wel, daarvoor moet je je device openen, wat natuurlijk zelden positief is voor de garantie (wat je toch al niet meer lijkt te hebben) en vaak niet positief is voor de werking van het apparaat( afhankelijk van je skills).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG0808
Fly-guy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:12:
[...]

Weet wel dat het lang voor iedereen niet 100% werkt. Het werkt echter meestal wel beter dan niets doen.

Mocht ook dat niets zijn en ben je in een avontuurlijke bui:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2535835

Let wel, daarvoor moet je je device openen, wat natuurlijk zelden positief is voor de garantie (wat je toch al niet meer lijkt te hebben) en vaak niet positief is voor de werking van het apparaat( afhankelijk van je skills).
Ach ja, het is het proberen waard. Misschien werkt het beter dan nu.

Hmm nadat ik een keer mijn Chinese tablet heb moeten repareren ben ik niet zo happig meer naar dat soort dingen zelf doen. Bedankt voor de suggestie in ieder geval, maar denk niet dat ik het aan zou durven.

Ik zal laten weten of het iets heeft geholpen, zo niet dan moet ik toch gaan denken aan een andere tablet. Toch wel zonde, de rest van het apparaat werkt gewoon nog goed...

[ Voor 9% gewijzigd door LG0808 op 15-01-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LG0808 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 10:09:
Werkte hier prima. Nog steeds niet helemaal tevreden met het scherm (het is véél te gevoelig) maar stukken beter dan voor die patch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG0808
Brad Pitt schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Werkte hier prima. Nog steeds niet helemaal tevreden met het scherm (het is véél te gevoelig) maar stukken beter dan voor die patch :)
Heb de ts10 geboot en de problemen lijken weg te zijn (vooralsnog, het was niet ook de hele tijd aanwezig)! Bedankt voor jullie hulp!

----
Edit:

Helaas was ik te voorbarig, het probleem is weer terug. Op naar de volgende...

[ Voor 10% gewijzigd door LG0808 op 16-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
LG0808 schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:55:
Helaas was ik te voorbarig, het probleem is weer terug. Op naar de volgende...
Heb er hier ook een groot aantal moeten proberen ja, en de (enigszins) werkende was een "alternatieve" waarde, zoals 9 bijvoorbeeld. Blijf het van Google, en Asus, een zeer brak kwaliteits-niveau hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG0808
Brad Pitt schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 15:40:
[...]

Heb er hier ook een groot aantal moeten proberen ja, en de (enigszins) werkende was een "alternatieve" waarde, zoals 9 bijvoorbeeld. Blijf het van Google, en Asus, een zeer brak kwaliteits-niveau hebben.
Ja, daar ben ik wel mee eens. Ik verwacht van een Google/Asus product dat het toch wel langer dan 1.5 jaar meegaat. De 20 werkte ook niet, dus nu ga ik de 30 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmcvanleeuwen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-01 14:36
Ik heb al een tijdje hetzelfde probleem , een ander probleem in de usb poort is inmiddels verholpen door deze opnieuw te solderen.
bij mij werkt het touchscreen soms wel goed en soms niet.
Als ik de tablet aan de buitenrand vastpak en van achter in het midden naar boven druk werkt het touchscreen weer naar behoren.
ik heb nog niet kunnen vinden waar precies het probleem zit, maar het moet iets in de hardware zijn.
Ben benieuwd of er meer mensen zijn die het zelfde probleem ervaren.

was deze post vergeten,
probleem is bij mij inmiddels opgelost, ik heb de nexus 7 2013 open gemaakt moederboard verwijderd en de flatkabel van de digitizer opnieuw vastgezet. deze zit aan de achterkant. opvallend was dat het clipje dus niet dicht zat daar heb ik voor de zekerheid maar een stukje tape opgezet.
even ter informatie deze is gerepareerd geweest bij asus nederland.

[ Voor 28% gewijzigd door rmcvanleeuwen op 21-10-2016 17:26 ]

rvl

Pagina: 1