Chiclet-toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazoomie
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 14-08-2024
Ik zoek een?
Chiclet-toetsenbord met numpad.

Wat is je budget?
€50 max zou fijn zijn. Meer maakt niet uit.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Ik ben al tijden op zoek naar een toetsenbord dat aan twee eisen voldoet: chiclet-toetsen en een vormgeving dat niets wegheeft van een ruimteschip. Momenteel heb ik een Sony Vaio-laptop die beschikt een chiclet-toetsenbord, dit zijn toetsen die je ook vindt op Macbooks en de losse Apple-toetsenborden.

Nu ben ik op zoek naar een soortgelijk toetsenbord voor mijn nieuwe desktop build. Wired of niet wired maakt niet uit, het enige wat het moet hebben is het numpad-gedeelte en een zeer strak uiterlijk en luxe 'feel'.

Op de Pricewatch kon ik niet veel vinden. Ten eerste omdat het geen filter heeft voor chiclet, en ten tweede omdat de afbeeldingen héél erg klein zijn.

Zelf heb ik dit toetsenbord gevonden maar volgens reviews is de kwaliteit niet echt geweldig.
1Logitech Comfort Keyboard K290 (Qwerty, Int'l EN)€ 23,47€ 23,47

Aanbevelingen? Advies? O+

Bij gebrek aan een 'Randapparatuur aankoopadvies'-subforum heb ik het hier geplaatst. Aangezien randapparatuur en componenten bij Pricewatch ook in dezelfde groep zijn geplaatst leek mij dat dit wel kan. :*)

[ Voor 18% gewijzigd door wazoomie op 14-01-2015 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-07 10:17
Dit is een chiclet toetsenbord, pricewatch: Logitech K360 Wireless Keyboard (Emea Gray), of het aan te raden is weet ik niet, maar de reviews lijken wel oké.

Er is ook nog de pricewatch: Rapoo Blade II E9070 of pricewatch: Rapoo Blade II E9070 die volgens mij chiclet toetsen heeft, en van Rapoo ook nog de http://tweakers.net/product/350912/rapoo-e9270p/. Al krijgen die zo te zien minder goede recensies.

Ik vind ze er eigenlijk wel allemaal niet zo luxe uit zien.

Nu heb ik alleen bij draadloze toetsenborden gekeken, je zou eigenlijk eens door de lijst met alle toetsenborden moeten scrollen.

[ Voor 4% gewijzigd door MacPoedel op 14-01-2015 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-07 17:38

BramT

Rule #1

Topic is ondertussen al wat oud maar kwam 'm bij toeval tegen. Zelf heb ik ook erg lang zitten zoeken naar een fatsoenlijk chiclet toetsenbord. In de pricewatch is inderdaad niet veel te vinden. Het is allemaal erg goedkoop spul en/of erg lelijk inderdaad.

Het is een hele zoektoch geweest dus dacht ik zet het hier even neer. Misschien heeft iemand er nog wat aan.
Uiteindelijk heb ik deze besteld op amazon.co.uk:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/819IUuC9uCL._SL1500_.jpg

Moet zeggen dat hij goed bevalt. Is backlit (wit, 3 niveaus & uit) en heeft als bonusje nog een usb-poort aan de linker zijkant. Bouwkwaliteit is ook prima. Beetje vergelijkbaar met de oude logitech ultraX toetsenbordjes.

Linkje

Kost 46 euro inclusief verzending. Dus de moeite waard mocht je (of iemand anders) nog op zoek zijn.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack