Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Hallo,

Ik zit met onderstaand probleem:
In mijn meterkast heb ik een router (Netgear R6300) staan die de gehele benedenverdieping van mijn huis van prima WiFi-signaal voorziet.

Op de bovenverdieping zijn er echter ruimtes waar dit niet het geval is, ik wil het signaal in deze ruimtes verbeteren zonder een kabel naar boven te hoeven trekken. Nu heb ik gelezen dat een WiFi-versterker of -repeater een mogelijke oplossing biedt. Daarbij heb ik wel onderstaande vragen:

1. Kan het kwaad dat ik een WiFi-versterker of -repeater aanschaf van een ander merk dan Netgear?
2. Zit er nog een verschil tussen een WiFi-versterker en een WiFi-repeater?
3. Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten?

Overigens zou het handig zijn dat deze zowel WiFi op 2,4 Ghz als 5 Ghz versterkt.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Staan tig topics op de eerste pagina met dezelfde vraag, kijk daar ook even.
Conclusie is trek een kabel ;)

Als dat ab-so-luut onmogelijk is kun je kijken naar Powerline en MoCa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:17
Repeater heeft als nadeel dat je WiFi snelheid wordt gehalveerd. Wil je dus de volle snelheid dan zal je een Access Point moeten nemen. Mocht je nog een router extra hebben dan kan je die meestal ook instellen als AP. Mertk maakt niets uit. Als je het merk gelijk houdt heb je soms iets meer mogelijkheden qua snelheden instellen maar is allemaal niet veel bijzonders dus kijk welke interessant is qua prijs.

Je moet wel een draad aanleggen tussen je Netgear en het AP.
Een powerline zou kunnen maar werkt niet altijd lekker en kost je nog eens een extra aanschaf.

De meterkast is ook de slechte plaats voor een router aangezien er veel storingen daar al optreden.
Vaak staat het modem in de meterkast en kun je niet veel anders. Soms kun je de router buiten de meterkast plaatsen en kijken hoe het signaal dan wordt.

En verder zoals wagenveld aangeeft gebruik ook even de zoekfunctie. Er zijn inderdaad heel veel onderwerpen te vinden met veel informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fionzo
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11-09 11:23
Bedankt voor jullie reacties! Ik zal ook even naar de andere onderwerpen kijken. Ook zal ik kijken of ik de router buiten de meterkast kan plaatsen :)