Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Webcam voor scrum teamroom +/- 40m2

Pagina: 1
Acties:

• Bats
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-01 11:32
Ik zoek een?
Webcam om een volledige teamroom weer te geven. Ongeveer 6m bij 8m

Wat is je budget?
Budget voor de camera zou rond de 100 euro mogen zijn. Maar als er meer uitgegeven moet worden en ik kan dit uitleggen moet het ook mogelijk zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wij werken hier met een scrum team room waar 1 persoon niet altijd aanwezig kan zijn en dan vanuit huis werkt. We gebruiken Skype om te communiceren zodat informatie wordt gedeeld. Er gaat echter toch veel informatie verloren omdat niet alles wordt getikt maar ook veel gesproken of ter loops wordt vermeld. Ook is het zo dat er irritatie ontstaat wanneer mensen niet reageren op Skype berichtjes omdat deze bijv even niet op hun plek zitten. Dit is zonder beeld niet altijd duidelijk.

Nu willen we 2 webcams plaatsen, 1 bij de persoon thuis die aanstaat wanneer hij thuis werkt zodat we hem kunnen zien op een dedicated beeldscherm met geluid :), dan is het ook net alsof hij op zijn plek zit. En 1 hier in de team room, het is wenselijk dat de webcam toch wel de volledige kamer in beeld kan weergeven dus tegen het plafond aan met een beeldhoek van 90 graden van de kamer die 6 * 8 is.

Wat heb je zelf al gevonden?
De Logitech HD Pro Webcam C920 (http://www.logitech.com/en-hk/product/hd-pro-webcam-c920) overweeg ik te proberen echter kan ik nergens vinden tot hoever het camera bereik zou gaan.

Welke vragen heb je hier nog over?
Geen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit topic krijgt een verhuizing naar Overige Hardware; daar is het volgens mij beter op zijn plek.

• aaitje
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-11 20:12
Interessante vraag, die bookmark ik even. Heb zelf namelijk dezelfde situatie.

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 01:27
Is het ook de bedoeling dat geluid van de teamroom naar het ontbrekende lid moet?

offtopic: Overigens zou ik nooit zoiets gaan proberen, Scrum teamlid ben je full time en het team is aanwezig in een kamer. Ik ben een hardliner ;)

Burp

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-11 19:26

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

We hebben hier in het bedrijf een aantal paddestoelen van Polycom (http://www.polycom.co.uk/...d-conference-station.html)

Werken erg lekker icm met lync. Zitten wel iets boven je budget, maar imho krijg je dat er wel uit.

Verwijderd

Bats schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:59:

Nu willen we 2 webcams plaatsen
Wie is "we". Is dat het management, is dat het hele team? Als niet iedereen dit ziet zitten kun je een serieus probleem introduceren. Ook eventueel met nieuw personeel en dergelijke.

Technisch een fluitje van een cent, maar juridisch kan het filmen van werkplekken een hoop gedoe geven. Dit is gevaarlijk terrein. Zorg dat je dat goed afdicht met een duidelijk regelement.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2015 14:37 ]

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ideaal voor jouw situatie en niet zo duur als de Polycom
http://www.logitech.com/en-us/product/conferencecam

Je zit met 100 euro net wat te krap, daar kun je eigenlijk alleen standaard webcams voor krijgen wat je niet wilt.

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:59
Let ook even op geluid. Kwaliteit van geluid is belangrijker dan beeld.

• Bats
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-01 11:32
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:34:
[...]

Wie is "we". Is dat het management, is dat het hele team? Als niet iedereen dit ziet zitten kun je een serieus probleem introduceren. Ook eventueel met nieuw personeel en dergelijke.

Technisch een fluitje van een cent, maar juridisch kan het filmen van werkplekken een hoop gedoe geven. Dit is gevaarlijk terrein. Zorg dat je dat goed afdicht met een duidelijk regelement.
Bedankt voor de waarschuwing, dit team is nu 8 maanden aan het werk met een lid die af en toe op afstand is. Dit komt regelmatig terug in de retrospective waarin het team zelf op zoek is naar de meest werkbare en realistische optie, het team probeert nieuwe dingen en als het werkt behouden we dit en anders gaan we op zoek naar een nieuwe verbetering. De "we" is in dit geval dus de wens van het team, dit probeer ik zo goed mogelijk te faciliteren.

Ik zal voor de zekerheid nog even contact opnemen met onze juridische adviseur.
Jorik90 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:46:
Let ook even op geluid. Kwaliteit van geluid is belangrijker dan beeld.
Klopt mee eens.
Dit is wel heel mooi, ik ga hier wat meer informatie overzoeken en wat reviews lezen.

Bedankt voor de informatie allemaal.

Extra gevonden info:
Na wat uitzoekwerk over het remote controleren van de bovengenoemde logitech kwam ik op de volgende blog-post uit. http://www.hanselman.com/...aWithAzureAndSignalR.aspx
Dit stelt de thuiswerker dus in staat zelf de camera te besturen (draaien, tilten) wat het natuurlijk nog interessanter maakt :P

[ Voor 14% gewijzigd door Bats op 15-01-2015 13:50 ]

Pagina: 1