• rla
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
Ik heb deze tv onlangs als dagaanbieding bij IBOOD gekocht. Het is een zogenaamd EU-model, bedoeld voor de Hongaarse markt.

Bij de aanbieding werd expliciet vermeld dat ondersteuning van CI+ modules voor de NL-markt niet gegarandeerd is.

Maar ik wil toch proberen om dit aan de praat te krijgen. Ik kom een eind maar het lukt nog niet helemaal.

Het gaat in mijn geval om de CI+ Nagra module voor Canaldigitaal.

De regio heb ik op de tv op NL ingesteld volgens deze beschrijving:

https://support.unlocator...h-series-samsung-smart-tv

Bij het automatisch zoeken worden alle SD- en HD-kanalen op Astra 19.2E en 23.5E gevonden. Schakel ik daarna over naar één van de HD-kanalen zoals bijv. NPO1 HD dan werkt het. Draai ik een zelf-diagnose dan zie ik dat de interne DVB-S2 tuner gebruikt wordt.

Maar als ik de tv daarna uit- en weer aanzet werken mijn HD-kanalen niet meer. En bij een zelf-diagnose zie ik dan dat de interne DVB-S tuner gebruikt wordt. (Vandaar dus geen HD-kanalen).

Iemand enig idee hoe dit te veranderen? Op welke basis bepaald de tv welke tuner bij het opstarten gebruikt moet worden?

Ik kan dit in zowel het reguliere- als het service-menu niet vinden.

Met de Canaldigitaal settopbox werkt alles overigens prima en ik ben heel tevreden met de tv.

Alvast bedankt voor de te nemen moeite.