Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumeetr
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-03 13:01
Beste forum leden,

Ik sta op het punt een nieuwe Sony tv aan te schaffen voor in de slaapkamer. Het huidige budget is 900 euro en op basis daarvan heb ik de volgende modellen van Sony op het oog:
Sony KDL-50W805B
Sony KDL-42W705B

Ik ga de tv in combinatie met de raspberry pi voor het streamen van HD content (1080p of 720p) van de Synology naar de pi gebruiken, daarnaast kijk ik ook digitaal tv van Ziggo waarbij een aantal zenders in HD zijn. Ook zal ik de tv gebruiken om dagelijks op de PS4 te gamen. Ik ben geen major league gamer maar wel fanatiek, dus vind ik input lag belangrijk. Wat ik gelezen hebt is dat de sony 42w705 een 50hz panel heeft en de 50w805 een 100hz panel graag zou willen weten hoeveel impact dit heeft op mijn kijk en game gedrag en wat jullie mij adviseren.

ik lig/zit 3m van de tv af en ben van plan het op te hangen is 50 inch dan goed of te groot?

Verder overweeg ik ook de Sony KDL-49x8505b, maar aangezien het budget niet toereikend is heb ik die niet opgenomen in de bovenstaande lijst. Adviseren jullie gezien mijn wensen en situatie door te sparen voor de x8? of is het beter om de w7 of w8 aan te schaffen?

Ik hoor het graag.

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Los van het diameter, ondersteunt de http://tweakers.net/product/361663/sony-bravia-kdl-xxw805b/ diverse mkv en diverse codecs daarbinnen. Daarmee is in de meeste gevallen een raspberry pi niet nodig. De interface is niet vergelijkbaar met XMBC, maar het is mogelijk om content op de Synology direct op je TV te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Persoonlijk zou ik altijd de voorkeur hebben om een externe mediaspeler te gebruiken. Deze werken doorgaans beter en gebruiksvriendelijker.

Formaat tv went erg snel dus wat dat betreft is dat een pluspunt voor de 50 inch. Daarnaast heeft deze een native 100 Hz paneel, wederom een pluspunt. Verder beschikt de W8 over 3D-functionaliteit, voor wat het waard is want de meesten gebruiken dit toch nooit. Wat de input lag hoef je jezelf bij beiden niet druk te maken, de Sony's zijn beiden uitstekend om op te gamen.

Een meerwaarde zie ik niet in 4K voor de komende jaren. Het model dat je voorstelt, beschikt niet eens over HDMI 2.0 poorten dus die is zelfs al achterhaald als je deze meeneemt.

Ik zou het wel weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apollo89
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23-05 14:56
Goede keuze, maar ik zou ook eens kijken voor een KDL-50W828B of KDL-50W829B. Deze modellen beschikken over Motionflow XR 800 Hz in plaats van Motionflow XR 400 Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
pricewatch: Sony Bravia KDL-50W815B Zilver
mediamarkt heeft deze zilveren 50incher in de aanbieding voor 699. Niet de goedkoopste tv maar binnen je budget, iets goedkoper dan de 805 en 600hz (tussenmodelletje lijkt het)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sumeetr
  • Laatst online: 23-03 13:01
Allereerst bedankt dat jullie gereageerd hebben op mijn topic en mij voorzien hebben van informatie waarmee ik beter mijn keuze kan maken.

@Opi Doordat ik een grote library aan films en series heb, vind ik de ingebouwde media player van de tv's geen optie. Ik vind namelijk dat de interface van de media player in de tv's niet overzichtelijk, maar de interface van XBMC (Kodi) wel.

@D vd V Ik heb nooit geweten dat de geen HDMI 2.0 poorten zou hebben, bedankt voor het vermelden hiervan :o

@Apollo89 Zal dat veel uitmaken de extra motionflow? ik heb namelijk nu een samsung tv met een CMR van 100hz, maar dat heb ik uitgeschakeld omdat ik de bewegingen in het beeld niet natuurlijk vind overkomen. maar zal zeker de modellen overwegen.

@NoepZor bedankt voor de tip, helaas is mijn overige apparatuur zwart en match dat helaas niet met de tv.

Ik heb op basis van jullie advies maar ook reviews besloten dat het een 50w8 gaat worden, wel zal ik komende week de w805, w828 en de w829 in de winkels bekijken en reviews lezen. en hoop ik hiermee mijn keuze te kunnen maken. Als iemand nog aanvulling of opmerkingen heeft hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijni12
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-08 13:23
Ik heb ook de W815B in huis gehaald met de actie van de Media Markt, maar heb meteen die Motionflow uitgezet; zag er niet uit. Compleet onnatuurlijke bewegingen. De 815 beschikt dan wel over een 600hz geoptimaliseerde refresh rate, maar dit is volgens mij puur fictief en marketingpraat.
Pagina: 1