Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 12:59
Hallo mensen,

Ik zit de laatste dagen met wat vragen over mijn studiefinanciering, ik haal in februari mijn diploma MBO Niveau 4, en daarna overbrug ik een half jaar zonder opleiding door te werken.

Nu is het absoluut niet duidelijk wat er nou met studiefinanciering en schoolgeld gaat gebeuren, en van DUO bellen word ik ook niet wijzer aangezien ze mij 3 keer iets anders vertellen.

Mijn vragen zijn als volgt:

Wat gaat er met mijn studiefinanciering gebeuren in dit halve jaar? (feb - sep) Word dit gewoon uitgekeerd of zal dit stoppen?

Wat zal er met schoolgeld gebeuren in dit halve jaar? (feb-sep) zal ik dit door moeten betalen (ookal zit ik niet op school) of zal dit ook stoppen?

Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Waarom stel je je vraag niet bij de mensen die het weten?
Bellen: https://duo.nl/particulieren/deurmat/contact/bellen.asp
Mailen: https://duo.nl/particulieren/deurmat/contact/mailen.asp

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 12:59
Zoals ik al zei had ik DUO al meerdere malen gebeld maar meerdere malen een ander antwoord gekregen, vandaar probeer ik het te vragen aan mensen die mogelijk het zelfde geval hebben gehad dus kunnen vertellen wat hier bij hun is gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MMaster23
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 23:32
Als je slaagt, moet je zelf de stufi stop zetten. Je diploma komt in een register en op basis daarvan kijken ze of eventuele schulden kwijtgescholden worden. Je moet dit alles wel op tijd doen.

Als je niks doet, zal je stufi doorlopen zonder dat je er recht op hebt (en voornamelijk ook je OV kaart). Stufi zul je terug moeten betalen .. voor je OV kaart krijg je boete voor iedere 2 weken dat je te laat bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Voor zover ik weet stopt je stufi gewoon zodra je je uitschrijft van een onderwijsinstelling. Ook hoef je geen collegegeld meer te betalen. Wel kan het zijn dat je collegegeld per tijdvak wordt betaald, en dan moet je dat hele tijdvak gewoon betalen. Vaak is dat een periode van twee of drie maanden, kan ik me herinneren van toen ik zelf studeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:44
Ik zou het gewoon ook zelf stopzetten. Je hebt er sowieso geen recht meer op als jij je diploma hebt gehaald. Zoals anderen ook al zeggen moet je het dan terugbetalen. Zelf heb ik ook eens mijn OV (per ongeluk) te lang laten doorlopen en dat kostte mij toen iets van 64 euro.
Pagina: 1