Dongel / netwerkkaart voor goed bereik en hoge snelheid?

Pagina: 1
Acties:

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-12-2025
Ik zoek een?
Draadloze netwerkdongel -of kaart. Ik heb nu een Linksys WUSB600N, maar die is ondertussen verouderd. Wij hebben alles in 1 plus van Ziggo en de standaard megeleverde Ubee router. Wat is de beste netwerkkaart / dongel voor mijn situatie?

Wat is je budget?
Ik heb geen budget. Het moet een goed product zijn met een hele goede prijs/kwaliteit verhouding.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Moederbord: MSI Z87 G45 Gaming

PC Specs

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Inkopper: eeen kabel trekken :)

Als je toch het beste WLAN wilt: Ziggo modem in bridge mode laten zetten, fatsoenlijke WLAN router kopen en een insteekkaart. Geen dongel. Daarvan is de antenne en dus de ontvangst net zo groot als de stick zelf namelijk. Bovendien kan (maar niet noodzakelijk) USB een bottleneck vormen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Montu
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:20:
Inkopper: eeen kabel trekken :)

Als je toch het beste WLAN wilt: Ziggo modem in bridge mode laten zetten, fatsoenlijke WLAN router kopen en een insteekkaart. Geen dongel. Daarvan is de antenne en dus de ontvangst net zo groot als de stick zelf namelijk. Bovendien kan (maar niet noodzakelijk) USB een bottleneck vormen.
Thx, bekabelt internet is geen optie helaas. Welke insteekkaart van de twee? pricewatch: Intel Dual Band Wireless-AC 7260 Plus Bluetooth of
pricewatch: TP-Link TL-WDN4800

Als ik naar de specificaties kijk is die van intel beter (hogere max snelheid + bluetooth), maar die van TP link is duurder? Welke is beter?

EDIT: Dus de Ziggo Ubee is een modem, geen router? Als ik een router koop, dan kan de modem niet weg?

[ Voor 6% gewijzigd door Montu op 14-01-2015 11:26 ]

PC Specs

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-02 11:51
De intel is een insteekkaart voor een laptop. De Tplink voor een normale pc.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Jirachi schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:24:
[...]

Dus de Ziggo Ubee is een modem, geen router? Als ik een router koop, dan kan de modem niet weg?
Het is een modem en router in 1. Door hem in bridge mode te zetten, wordt de router en wifi uitgezet. Het modem gedeelte blijf je dus nodig hebben..

Ey!! Macarena \o/

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:32

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dat idd. En de wifi van de Ubee staat niet bekend om zijn goede werking, en ook niet om zijn bereik. Vandaar ook het advies om dat ding in bridge modus te laten knallen ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Montu
The Eagle schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:02:
Dat idd. En de wifi van de Ubee staat niet bekend om zijn goede werking, en ook niet om zijn bereik. Vandaar ook het advies om dat ding in bridge modus te laten knallen ;)
Bedankt. Wij hebben een Airport Extreme Base Station. Niet de nieuwste, maar het is volgens mij deze: http://nl.hardware.info/p...ion-md031za#tab:overzicht

Is dit een goede router? Heb ik er baat bij om deze als router te gebruiken en de Ubee dus in bridge-modus te zetten? Of is dit niet zo'n goede router en heeft 't dan weinig zin?

Als 't zin heeft, hoe zet ik de Ubee dan in bridge modus?

Verder hebben we ook nog een Airport Express Station. Dit dient als wifi-uitbreider voor bereik in heel 't huis.

PC Specs

Pagina: 1