Teleurstellende CES ogv 1440p G-sync gaming monitors?

Pagina: 1
Acties:

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Hallo iedereen,

Ik heb met aandacht de CES-beurs en de verwikkelingen gevolgd inzake gamingmonitors, en met name 1440p (al dan niet ips) met G-sync ondersteuning, zodat de PG278Q van Asus eens wat concurrentie kon krijgen. Echter heb ik weinig of niets nieuws hieromtrent vernomen, waardoor er in mijn ogen nog altijd weinig alternatieven zijn, of heb ik iets gemist?

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:26

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen aankoopadvies. Dit past meer in VB.

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:27
Nvidia schijnt nogal wat moeite te hebben on de fabrikanten van beeldschermen zo ver te krijgen. Dit door de extra kosten die g-sync met zich mee brengt. Er zijn overigens aardig wat freesync beeldschermen aangekondigd.

• dipje2
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-01 17:53
g-sync hoeft niet zo duur te zijn, de electronica is maar $10 of zo duurder op inkoop is er gezegd.
Maar het wil niet storm lopen en dat betekent dat de paar schermen die het wel hebben erg veel duurder zijn.

Daarbij heerst er veel twijfel over hoe het zal gaan met freesync. Sinds het een wat meer open en standaard oplossing is denk ik dat veel fabrikanten daar op hopen en dus nog niks doen met g-sync.

Het is in ieder geval erg stil geweest over g-sync sinds de announcement, terwijl het echt een stukje baanbrekend-maar-simpel-en-erg-nodig is :).

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 12:15
nieuws: Acer komt met ips-monitor met G-Sync en monitor met 'frameless' paneel - update

deze is wel aangekondigd he.
een 1440P IPS met G-sync en 144hz

• Cloclo100
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:58
Had nu ook wel gehoopt op wat prijzen en release datums =D

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-01 12:15
haha dat kan ik voorstellen maar hij is vorige week aangekondigd voor maart geloof ik.
Dus ja dat is wel heel snel wat je vraagt :)

ik heb zelf de asus rog gekocht en ik moet zeggen DAMN wat een upgrade! En aangezien ik toch recht voor mn pc zit heb ik geen last van kijkhoeken o.i.d.
Dus ik weet niet of je echt wil wachten op IPS of dat je hoopt dat deze Acer een lagere prijs krijgt hoewel ik me dat niet kan voorstellen. IPS, 144hz en G-Sync.. volgens mij is dat $ op $ op $ :)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 26-01 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

dipje2 schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:48:
g-sync hoeft niet zo duur te zijn, de electronica is maar $10 of zo duurder op inkoop is er gezegd.
Maar het wil niet storm lopen en dat betekent dat de paar schermen die het wel hebben erg veel duurder zijn.

Daarbij heerst er veel twijfel over hoe het zal gaan met freesync. Sinds het een wat meer open en standaard oplossing is denk ik dat veel fabrikanten daar op hopen en dus nog niks doen met g-sync.

Het is in ieder geval erg stil geweest over g-sync sinds de announcement, terwijl het echt een stukje baanbrekend-maar-simpel-en-erg-nodig is :).
Denk dat licentie kosten en het inbouwen ervan vooral de kosten opdrijft. De gemiddelde Intel of AMD chip zal ook niet meer dan 20 euro kosten, en dan overdrijf ik het waarschijnlijk :P.
De vraag zal ook niet heel groot zijn, er zijn maar weinig die-hard gamers die perse g-sync willen. Die moeten dan ook toevallig nog een Nvidia kaart hebben.

Freesync daarentegen wordt in de nieuwere generatie van hardware ingebouwd, dus het hoeft er niet nog eens extra naast te worden gezet; Ook zijn er geen licentie kosten aan verbonden, dus ik kan mij voorstellen dat de adoptie daarvan sneller zal gaan.
Pagina: 1