Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Binnenhalen mails domeinen op vps windows server 2012

Pagina: 1
Acties:

• iwankre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03-2021
Hallo Mensen,

ik ben een nieuwe uitdaging begonnen en ben al aardig op weg. Ik heb nu zoveel dingen gelezen dat ik nu niet meer weet waar ik moet beginnen....ik heb een black out. Dit is de situatie als volgt.

Ik heb een domein. www.1.nl en www.2.nl gehost bij een hoster.
Nu heb ik een windows server 2012 VPS (bij een andere hoster) met Plesk 12 geinstalleerd.
Via Plesk 12 heb ik de 2 domeinen www.1.nl en www.2.nl toegevoegd op de server 2012.
Ik heb ook de nodige email adressen (info@1.nl en info@2.nl) aangemaakt via Plesk 12 op de VPS server.

Ik wil nu mijn emails van info@1.nl EN info@2.nl ontvangen op mijn windows server 2012 VPS.

De een zegt dat ik een SMTP server moet installeren, de ander zegt een domein controller etc....ik zit nu even in een zwart gat....terwijl ik het in het verleden op een server 2003 al vaker heb gedaan...

Wie helpt mij de goede weg op.
(als ik er echt niet uitkom wil ik zelfs een vergoeding geven aan de persoon die het voor mij kan doen, maar wil het in eerste instantie zelf proberen.)

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Je hebt iig een SMTP server nodig om de mail af te vangen (ik zie niet in waarom je een DC zou moeten installeren, tenzij je met Exchange gaat werken).
SMTP zit als het goed is in IIS (zij het een zeer beperkte SMTP server).

[ Voor 9% gewijzigd door Killah_Priest op 14-01-2015 10:03 ]

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 16:59

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is het niet gewoon handiger om die hoster er tussenuit te halen en de mail rechtstreeks op je VPS te laten bezorgen?

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• iwankre
Bedankt voor de info. De hoster moet er ook tussenuit, is het niet dat de hoster geen gehoor geeft aan telefoonverkeer en emails...Dus kan op het moment geen verhuizing van het domein doen oid.

SMTP server heb ik reeds geinstalleerd vanuit IIS.....helaas kom ik daar nog niet verder. Heb IIS 6.0 opgestart en daar zie ik alleen het lokale domein (met boom [ SMTP Virtual Server #1] ) en niet de toegevoegde domeinen waar ik de mails van binnen wil halen.

Ik ben niet echt/echt niet bekend met dit....deze uitdaging is not niet overwonnen...

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-11 13:26
Ik lees nu dat de SMTP server in iis8 deprecated is (hij zou echter nog wel moeten werken) en dat men adviseert om een andere tool te gebruiken.
Zelf heb ik weinig gedaan met de SMTP server in IIS (ivm Exchange) waarbij de laatste keer toch wel een jaar of 3 geleden was :(

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Als je zelf je DNS-records kunt beheren kun je de aanpassingen aan de mx-records zelf uitvoeren om qua mail de hoster er tussenuit te halen.

Wat wil je eigenlijk bereiken met de smtp-server die je nu probeert te installeren? De mail komt nu binnen bij je (oude) hoster. Daar moet je nu dan ook iets gaan regelen dat mail doorgestuurd wordt naar je nieuwe VPS.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• iwankre
@ Question Mark,

Ik moet inderdaad de boel regelen bij de huidige hoster, maar wil al wel zoveel mogelijk klaarmaken...zodat wanneer ik eindelijk contact krijg het snel kan lopen.

de hoster gaat er dan inderdaad tussenuit en wordt het puur via mx-records gedaan...

• Question Mark

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je zult een smtp-service moeten gaan draaien op je VPS. Welk dat moet worden is compleet afhankelijk van je eisen en wensen. Heb je daar al over nagedacht?

Afhankelijk van je eisen en wensen kom je uit op een oplossing en afhankelijk daarvan zul je al dan niet onderstaande moeten regelen:
  • Je server toegankelijk maken op je juiste poorten (25 / 443/ ?)
  • SSL-certificaten gaan aanvragen en installeren
  • Anti-spam voorzieningen treffen
  • Backup inregelen
  • etc.
Alles valt en staat een beetje met je eisen en wensen. Post je eisen en wensen eens?

Ik heb een beetje het idee dat je een beetje "trial and error" bezig bent, zonder dat je een goed idee hebt wat je nu eigenlijk op wilt leveren. :)

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Plesk heeft standaard een mail server aan boord, dus MX records omgooien en gaan met die banaan!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:05
Inderdaad, met Plesk kun je gewoon mailen, al is een Exchange oplossing mooier (en duurder. /fanboi).

Wel zou ik Plesk op Linux (CentOS) knallen i.p.v. Windows maar dat is mijn ervaring (Windows build lang niet zo stabiel!).

Inventaris - Koop mijn meuk!

• iwankre
@ Question Mark
Daar heb je wel een beetje gelijk in.

Wat ik wil is eigenlijk niet zo bijzonder. Ik wil puur dat een externe computer via IMAP de mails die dus op de server staan kunnen bekijken etc. Niets meer...

En ik ben druk aan het kijken binnen Plesk (wat voor mij helemaal nieuw is) maar kan niet iets vinden waar ik bijvoorbeeld de gegevens moet vermelden om de mails binnen te kunnen halen.

• chaoscontrol
Tools & Settings > Mail

• iwankre
ben al bezig...ik gebruik wat andere zoektermen in google....ik focus me nu op email binnen plesk...ik ben al druk aan het lezen...

Wat ik nu lees is het makkelijker dan gedacht..puur DNS name server aanpassen en klaar...????

Dus ik blijf nog even goed lezen hoe en wat...ik post het hier als ik nog vragen heb of het gevonden heb...

• chaoscontrol
Ja, nouja port 25 moet openstaan op je plesk server en de mailservice moet draaien, volgens mij doet ie dat default, dus inderdaad, indien het email adres dan overeenkomt met een user wordt het afgeleverd. (of wanneer het hele domain autorized is, eventueel een catch-all voor alle berichten).

Pagina: 1