Philips 272S4LPJCB (2560*1440)

Pagina: 1
Acties:

• Enki
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 10:33
Iemand deze al in bezit?

http://tweakers.net/pricewatch/429862/philips-272s4lpjcb-zilver-zwart.html

Ik heb hem gisteren gekocht, eigenlijk vooral vanwege de bijzonder lage prijs én om de tijd te overbruggen totdat 4K-gaming uitgekristalliseerd is.

Een hele stap voor iemand als ik die bepaald niet Philips-minded is (mijn vrouw stond werkelijk stomverbaasd te kijken toen ik er mee aan kwam waggelen), maar het prijsverschil met de naaste concurrentie was te groot... :P

En eerlijk is eerlijk: ik moet toegeven dat het scherm bijzonder mooi is, de reactietijd ruim voldoende voor mijn type spellen (Borderlands 2, Skyrim, Civ-V) en alleen langs de onderrand is er een smalle strook backlightbleeding te onderscheiden (maar uitsluitend op een volledig zwarte achtergrond; in spellen is er niets van te merken).

En, als kers op de appelmoes: mijn 7850 blijkt geen enkele moeite te hebben met deze resolutie! _/-\o_

Kortom, Enki is in zijn nopjes. 8)

Disclaimer: het is en blijft een Philips, en mijn ervaring is dat die spullen eerder vroeg kapot gaan dan laat... Maar goed, we gaan het beleven...

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 06:07
Toevallig was ik dus benieuwd naar deze monitor. Misschien dat je een gebruikers review kan maken ;) Hoe zijn de kleuren en de kijkhoeken?

• Enki
Gebruikersreviews vind ik reuze nuttig, alleen heb ik er zelf helaas niet echt tijd voor.
Kleuren en contrast lijken iets minder explosief (out-of-the-box) dan mijn Iiyama was, hetgeen ik zelf overigens wel prettig vind. Kijkhoeken heb ik nog niet echt op gelet, ga ik doen.

Er zou een soort IR-sensor in moeten zitten die detecteert wanneer je achter je scherm vandaan gaat, om dan de helderheid wat terug te schroeven. Moet ik ook nog even testen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former - Albert Einstein

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Deze lijkt redelijk op de 272P4GPJKEB, alleen dan met een TNpaneel ipv een PLSpaneel. Ik kan niet zeggen dat ik erg te spreken ben over dat scherm, kwaliteit viel mij flink tegen.

• Enki
TERW_DAN schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:48:
Deze lijkt redelijk op de 272P4GPJKEB, alleen dan met een TNpaneel ipv een PLSpaneel. Ik kan niet zeggen dat ik erg te spreken ben over dat scherm, kwaliteit viel mij flink tegen.
Tsja, de tijd zal dat moeten uitwijzen bij dit scherm. Maar daarbij moeten we niet de prijs-kwaliteit verhouding uit het oog verliezen: die van jou is wel even de helft duurder...

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21-01 13:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Enki schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:59:
[...]

Tsja, de tijd zal dat moeten uitwijzen bij dit scherm. Maar daarbij moeten we niet de prijs-kwaliteit verhouding uit het oog verliezen: die van jou is wel even de helft duurder...
Jep, maar dan heb je wel betere kijkhoeken, mooiere kleuren etc... of je dat waard vind ligt aan je toepassingen. Voor puur gaming heb je dat niet nodig, in dat geval is de lag van de monitor belangrijker.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• pafdaddy
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Zelf heb ik recentelijk deze aangeschaft voor €319 en ik ben er zeer tevreden mee. Heeft een A-HVA paneel en daarmee fantastische kijkhoeken zonder color washout of color shift. Daarmee vergeleken vind ik de Philips nog niet eens zo'n koopje.

[ Voor 6% gewijzigd door pafdaddy op 14-01-2015 19:26 ]

Dit bericht kan oorzaak of gevolg zijn van misverstanden.

• Enki
pafdaddy schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:24:
Daarmee vergeleken vind ik de Philips nog niet eens zo'n koopje.
Misschien een beetje "appels en peren"? Die Acer zit op 6 ms, de Philips op slechts 1...
Bovendien vind ik de Philips er net wat mooier uit zien, maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak.

Pagina: 1