Ik zoek een?
Ik ben vooral op zoek naar een moederbord, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Ook vraag ik me af of mijn huidige gekozen CPU wel goed genoeg is voor wat ik met me PC ga doen en of ik dus de i5-4460 moet houden of misschien dat de 4590 of 4690 een betere keuze zijn.
(Ik weet van het bestaan van de Gigabyte G1.Sniper B5 af, maar vind die groene kleur zo lelijk
)
Daarbij vroeg ik me af of het echt de moeite waard is om een H97 bord te nemen met M2 aansluiting of niet?
Wat is je budget?
Ik heb voor het moederbord een budget van max. €85 in gedachten, mocht er bijvoorbeeld een hele goedkope of iets duurdere zijn die prima voldoet, dan heb ik daar geen problemen mee natuurlijk.
Voor de cpu wil ik een i5, omdat de i7 simpelweg te duur is en volgens mij sowieso te krachtig is voor wat ik met het systeem wil doen..
(Totale budget van me desktop is ±1000 euro trouwens).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles wat betreft merk keuze. Al heb ik het idee dat tegenwoordig Gigabyte goed bezig is en MSI daar net achteraan hobbelt. Oftewel, geen enkele voorkeur
Als H97 alternatief had ik deze gevonden: pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H Is dat wat?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De dingen die ik vooral zal gaan doen met mijn pc (het programmeren is allemaal voor school en deels vrije tijd):
Dit is wat ik tot nu toe als lijstje heb:
Windows licentie kan ik via school krijgen.
Alvast bedankt
Ik ben vooral op zoek naar een moederbord, omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.. Ook vraag ik me af of mijn huidige gekozen CPU wel goed genoeg is voor wat ik met me PC ga doen en of ik dus de i5-4460 moet houden of misschien dat de 4590 of 4690 een betere keuze zijn.
(Ik weet van het bestaan van de Gigabyte G1.Sniper B5 af, maar vind die groene kleur zo lelijk
Daarbij vroeg ik me af of het echt de moeite waard is om een H97 bord te nemen met M2 aansluiting of niet?
Wat is je budget?
Ik heb voor het moederbord een budget van max. €85 in gedachten, mocht er bijvoorbeeld een hele goedkope of iets duurdere zijn die prima voldoet, dan heb ik daar geen problemen mee natuurlijk.
Voor de cpu wil ik een i5, omdat de i7 simpelweg te duur is en volgens mij sowieso te krachtig is voor wat ik met het systeem wil doen..
(Totale budget van me desktop is ±1000 euro trouwens).
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik sta open voor alles wat betreft merk keuze. Al heb ik het idee dat tegenwoordig Gigabyte goed bezig is en MSI daar net achteraan hobbelt. Oftewel, geen enkele voorkeur
Als H97 alternatief had ik deze gevonden: pricewatch: Gigabyte GA-H97-D3H Is dat wat?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De dingen die ik vooral zal gaan doen met mijn pc (het programmeren is allemaal voor school en deels vrije tijd):
- Programmeren in Visual Studio en daarbij gebruik ik ook SQL Server Management Studio (de laatste verbruikt redelijk wat RAM heb ik gemerkt).
- Het gebruikelijke programmeren voor websites (html, css, php etc.)
- Soms photoshop of videbewerking.
- Gamen; Ik wil graag zonder problemen de nieuwste games spelen. Heb namelijk momenteel een Acer laptop met slechts een 630M gpu erin en die begint zelfs moeite te krijgen met niet veeleisende games zoals Age of Empires 3

- Web-browsen, office, films, series etc. Al de gebruikelijke overige activiteiten dus..
Dit is wat ik tot nu toe als lijstje heb:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 169,95 | € 169,95 |
| 1 | MSI B85-G43 | € 73,56 | € 73,56 |
| 1 | Asus STRIX-GTX970-DC2OC-4GD5 | € 350,95 | € 350,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,95 | € 97,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,75 | € 64,75 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.014,35 | |
Windows licentie kan ik via school krijgen.
Alvast bedankt