HDMI naar DVI (werkt niet)

Pagina: 1
Acties:

• maxkranendijk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-02 23:06
Beste mensen,

Ik wil mijn laptop met HDMI aansluiten op mijn monitor met DVI.

Gisteren deze kabel gekocht --> http://www.allekabels.nl/...r-dvi-verloopstekker.html

Echter komt er geen signaal op mijn monitor. Nu zie ik op filmpjes op Youtube dat men 2 stekkers gebruikt. Is dat in mijn geval ook nodig en welke 2 heb ik dan precies nodig.

Waarschijnlijk ben ik te naief geweest en kan HDMI naar DVI niet met de kabel die ik heb gekocht...

Bedankt alvast!

• C0rnelis
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:52
Die kabel zou netjes moeten passen. Ik weet niet wat voor monitor of laptop je hebt, maar sowieso twee opties:

1) of je moet in je besturingssysteem een tweede monitor activeren (in windows kan dit bijvoorbeeld door de sneltoets windowstoets + p een paar keer in te drukken om de goede optie te activeren)
2) als je monitor meerdere poorten heeft kan je proberen in het menu van je monitor kijken of je een optie kunt vinden die bepaalt van welke poort hij het signaal gebruikt

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden?

- Welk besturingssysteem gebruik je? (eventueel welke laptop?)
- welke resolutie heeft jouw laptop scherm? en het gewone scherm?
- Hoe zijn je beeldscherminstellingen ingesteld? kloon je het tweede scherm? of heb je een expanded desktop?

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 13-01-2015 22:09 ]

• maxkranendijk
C0rnelis schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:07:
Die kabel zou netjes moeten passen. Ik weet niet wat voor monitor of laptop je hebt, maar sowieso twee opties:

1) of je moet in je besturingssysteem een tweede monitor activeren (in windows kan dit bijvoorbeeld door de sneltoets windowstoets + p een paar keer in te drukken om de goede optie te activeren)
2) als je monitor meerdere poorten heeft kan je proberen in het menu van je monitor kijken of je een optie kunt vinden die bepaalt van welke poort hij het signaal gebruikt
Optie 1: Inderdaad zowel kloon als extended geprobeerd.
Optie 2: Ga ik (morgen) proberen

• maxkranendijk
'Probleem opgelost', het werkt, HDMI gedeelte zat niet vergenoeg (brakke aansluiting :)).