Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game laptop 1200-1600 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Hoofddoel is gamen

Wat is je budget?
1200-1600 euro Min wil ik gaan voor Intel Core i7-4710 8gb ram nvidea gtx 860M

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Eigelijk niet maar gewicht en grootte speelt totaal geen rol dan neem ik wel een grotere rugzak ;)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik sta open voor alle merken maar zoek wel een laptop van goede kwaliteit. Goede koeling oa is wel belangrijk. optische drive heb ik ook nodig. Accu is niet zo belangrijk die gaan meestal snel leeg en ik denk er aan om zonder accu en gewoon rechtstreeks aan netstroom gekoppeld te spelen. Naar het schijnt zorgt dat ook voor minder hitte en heb je betere prestatie.

Dit zijn de laptops waartussen ik twijfel

Voor het gemak enkel de verschillen ;)

Asus G750JS-T4146H
1550 euro
8gb ram/max 32
geforce gtx 870M
ssd 256 gb/hdd 750 gb 7200 rpm
dvd
accu 89wh

MSI GE70 2PE-252NL
1400 euro
16gb ram/ max 16
geforce gtx 860M
ssd 128 gb/hdd 1T 7200 rpm
dvd
geen 5 ghz ondersteuning
49 wh

MSI GT72 2PE-029NL
1600 euro
16gb ram/ max 32
geforce gtx 880M
ssd 128 gb/hdd 1T 7200 rpm
blu ray
83 wh

Sommige gegevens wijken af naar gelang op welke site ik zie (ja naam laptop volledig hetzelfde)
Voordeel van assus is dat die beter koelt en betere touchpad heeft.

Msi meer gekleurde verlichting ^^ warmt sneller op? Liever dan niet een vertie waar de ventilator naar de (linker) zijkant blaast

Of deze MSI Gaming Series GT70 2PC-1631NL Dominator
Of ACER ASPIRE VN7-791G-73EG AZERTY 1300 euro 17.3 gtx 860m 12gb ram 128 gb ssd (hdd heeft 5400 rpm)

Nog 1 vraagje bij acer staat er nooit een moederbordchipset zoals Intel Mobile HM87 hoe komt dit? wat maakt het uit? welke invloed geven jullie aan de waarde er van?

Ik wil zoveel mogelijk waarde voor me geld dus desnoods kan ik zelf ram of ssd bijsteken

plz help me kiezen hoe meer info ik zoek hoe harder ik twijfel.

Verwijderd

Ik zou voor de Asus gaan en er (later) 8GB RAM bijprikken.
Maar als je nog even kunt wachten op laptops met de 900-serie GPU's, zou ik dat doen ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 11:20:
Ik zou voor de Asus gaan en er (later) 8GB RAM bijprikken.
Maar als je nog even kunt wachten op laptops met de 900-serie GPU's, zou ik dat doen ;)
De 980m's zitten toch ook in de 900 serie?

Verwijderd

Topicstarter
Waneer denk je dan dat die komen en gaan die dan niet nog een stuk duurder zijn?

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

De nieuwe modellen van Asus komen doorgaans in het voorjaar. MSI is nu bezig met een stille update van haar laptops. Als je bij alternate.nl kijkt dan zie je dat de nieuwe modellen, al beschikbaar zijn voor pre-order.

Wijzigingen: zitten voornamelijk in een iets snellere CPU en grotere ssd's.

Op welk termijn wil je de laptop aanschaffen?

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Liefst deze maand want ik ben al een paar maand aan het afwachten. Het scherm van me huidige laptop hangt nog maar half vast want er is 1 scharnier afgebroken XD. En loopt af en toe voor 1 min vast als ik bv op YouTube ga.

Ik zat er ook aan te denken om desnoods ssd apart te kopen om die erbij te steken dat lijkt me veel goedkoper want bv 250gb ssd vind je al voor 100-150 euro maar dan moet er wel plaats voor zijn.

Msi apache pro sluit ik al uit want koeling zit daar aan de zijkant en is slechter maar dominater pro blaast warme lucht langs achter.

http://www.alternate.nl/h...89162&utm_source=publitas is mooie actie.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2015 16:05 ]

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-11 17:32
alle GS60s,GS70s blazen naar achteren, ze hebben aan de zijkant alleen een ingang die lucht aanzuigt, alleen moet je wel de Q modellen hebben en niet de P want dan zit je met koel problemen. De 800M serie van NVidia wordt nogal warm 90C in de GS modellen.

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 15:59:
Liefst deze maand want ik ben al een paar maand aan het afwachten. Het scherm van me huidige laptop hangt nog maar half vast want er is 1 scharnier afgebroken XD. En loopt af en toe voor 1 min vast als ik bv op YouTube ga.

Ik zat er ook aan te denken om desnoods ssd apart te kopen om die erbij te steken dat lijkt me veel goedkoper want bv 250gb ssd vind je al voor 100-150 euro maar dan moet er wel plaats voor zijn.

Msi apache pro sluit ik al uit want koeling zit daar aan de zijkant en is slechter maar dominater pro blaast warme lucht langs achter.

http://www.alternate.nl/h...89162&utm_source=publitas is mooie actie.
of toch EUR 400 bij leggen en kiezen voor
http://www.alternate.nl/M...t/1179017?tk=6044&lk=6053

256 GB SSD, snellere CPU en 970m :D

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Verwijderd

Topicstarter
Te duur en geen optische drive
NC83 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 17:16:
alle GS60s,GS70s blazen naar achteren, ze hebben aan de zijkant alleen een ingang die lucht aanzuigt, alleen moet je wel de Q modellen hebben en niet de P want dan zit je met koel problemen. De 800M serie van NVidia wordt nogal warm 90C in de GS modellen.
Ik zie nochtans veel modellen zonder ventilatierooster achteraan de laptop ook bij gs modellen

Bij ge70 apach kan je hier zien.
https://www.youtube.com/watch?v=Tn9pZqJ_AT8

bv gs70 stealth pro en gp70 leopard heeft ook geen rooster achteraan.Voor zo ver ik op foto's kan zien

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2015 02:36 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Of je stelt zelf samen:

http://www.bto.eu/

Precies naar wens, ssd zou ik niet doen, zelf bijplaatsen

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Verwijderd

Topicstarter
pwillemske schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:15:
Of je stelt zelf samen:

http://www.bto.eu/

Precies naar wens, ssd zou ik niet doen, zelf bijplaatsen
Die komen bi mij altijd duurder uit oa besturingssysteem is duur.

• monoking
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-11 20:51
Voor dat geld zou ik proberen voor een 970m te gaan. In meeste gevallen presteert het sneller dan 880m.

Wat dacht je mischien van p650se met 970m? http://www.laptopplus.nl/...g-gtx-900-series/1028959/
Je hebt de mogelijkheid om het te kopen zonder geheugen en hdd :p.
Ik lees hierover veel positieven verhalen op notebookreview, goede koelingen etc.

Volgens mij bedoeld pewpew de nieuwe 965m GPU. Die presteren bijna gelijkwaardig als de 870m :P.

• Vidra

Vidra

Vragen?

Inderdaad de GTX 965m presenteert gelijkwaardig aan de GTX 870m, maar de 965m is wel een stuk koeler! De 970m is wel aanzienlijk sneller dan de 870m, dus daarmee ben je beter voorbereid op de toekomst :)

• NC83
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 20:03:
Te duur en geen optische drive

[...]

Ik zie nochtans veel modellen zonder ventilatierooster achteraan de laptop ook bij gs modellen

Bij ge70 apach kan je hier zien.
https://www.youtube.com/watch?v=Tn9pZqJ_AT8

bv gs70 stealth pro en gp70 leopard heeft ook geen rooster achteraan.Voor zo ver ik op foto's kan zien
Waarom wil je uberhaupt een optische drive, ik heb nu ook een laptop zonder disc rive en ik heb het nog geen keer gemist eeriljk gezegd. Games komen van steam en alle andere software heeft tegenwoordig downloadbare installers.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik eens een dvd wil zien of een oude game wil spelen die ik op cd heb dan heb ik dat ding nog wel nodig. En ik ga niet games via steam kopen als ze elders goedkoper zijn ;)

• NC83
Ja maar meeste andere plekken hebben ook gewoon een download only optie. Zoals gog en battle.net

• Vidra

Vidra

Vragen?

Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 00:40:
Als ik eens een dvd wil zien of een oude game wil spelen die ik op cd heb dan heb ik dat ding nog wel nodig. En ik ga niet games via steam kopen als ze elders goedkoper zijn ;)
Door het verplicht stellen van een optische drive, maak je het jezelf alleen maar moeilijker (minder keuze).

In het uiterste geval dat je een drive wilt, regel je toch een externe. Voor EUR 32 heb je al een kwalitatieve Samsung: pricewatch: Samsung SE-208DB Zwart

Succes

Pagina: 1