Bedankt voor het melden, ik heb het doorgespeeld naar onze sales support afdeling en wacht hun reactie af.
Welcome to the League of Draven
Het Pricewatch forum is hier waarschijnlijk niet de juiste plek voor, maar ik heb ze (windows download codes) inmiddels ook al een aantal keer voorbij zien komen in de V&A. De meeste van die advertenties bestaan na een paar uur niet meer.
legaal of niet, deze schemergebied hoort gevoelsmatig niet op pricewatch.
[ Voor 201% gewijzigd door BertV op 29-04-2015 08:26 ]
Voorouders net boven de Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
Hoe staat het hiermee? Uit een aantal shopreviews kan ik opmaken dat er inderdaad gebruikte codes worden verkocht via die site...Euphanasia schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:01:
Bedankt voor het melden, ik heb het doorgespeeld naar onze sales support afdeling en wacht hun reactie af.
Wat Microsoft en andere software producenten proberen te voorkomen is dat legale licenties uit faillissementen of opheffingen verder verkocht worden. Helaas voor Microsoft en de andere software producenten is dit in de EU en dus in Nederland toegestaan.
Desondanks trachten ze de consument met teksten als "Als op een veilingsite of in een advertentie productcodes worden aangeboden, kunt u ervan uitgaan dat deze codes gestolen of vervalst zijn." op het verkeerde been te zetten. Helaas voor ze heeft de rechter bepaald dat dergelijke licenties in de EU doorverkocht mogen worden.
Desondanks trachten ze de consument met teksten als "Als op een veilingsite of in een advertentie productcodes worden aangeboden, kunt u ervan uitgaan dat deze codes gestolen of vervalst zijn." op het verkeerde been te zetten. Helaas voor ze heeft de rechter bepaald dat dergelijke licenties in de EU doorverkocht mogen worden.
Ik heb op dit moment te maken met een W8pro licentie die ik via Tresbizz heb aangeschaft, die na een hardware upgrade ineens geblokkeerd blijkt te zijn door MS. Paar keer heen en weer gebeld tussen MS en Tresbizz en bal ligt nu aan hun kant.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, want ik zou het zeer ongepast vinden als ik een nieuwe licentie moet gaan aanschaffen.
Ben benieuwd hoe dit af gaat lopen, want ik zou het zeer ongepast vinden als ik een nieuwe licentie moet gaan aanschaffen.
MS gaf aan dat het een pirated versie betreft, en na wat heen en weer bellen heeft Tresbizz me een nieuwe key gegeven die wel weer werkte.
Opzich zijn ze bereidwillig bij Tresbizz en heb ik nu weer een werkend systeem. Als het een doorverkochte key betreft als Longbeard aangeeft en dit legaal is, maakt het mij niet uit. maar ik krijg toch ergens het gevoel dat er iets niet helemaal zuiver na het lezen van wat reviews.
Opzich zijn ze bereidwillig bij Tresbizz en heb ik nu weer een werkend systeem. Als het een doorverkochte key betreft als Longbeard aangeeft en dit legaal is, maakt het mij niet uit. maar ik krijg toch ergens het gevoel dat er iets niet helemaal zuiver na het lezen van wat reviews.
Verwijderd
Ter aanvulling op dit topic om anderen te waarschuwen.
Inmiddels kan ik na meerdere telefoon gesprekken omtrent activatie problemen melden dat tresbizz zijn licentie codes uit zeer schimmige constructie vandaan haalt.
Mijn eerste licentie code heeft 9 maanden gewerkt daarna gaf het problemen. Uiteindelijk heeft microsoft aangegeven dat het een code was voor een volume licentie welke grootschalig is door verkocht.
tweede licentie bleek een reeds eerder gebruikte en verkochte licentie te wezen waar al hardware gekoppeld was aan de office licentie.
al met al een hele hoop gezeik en gedoe als kleine ondernemer omdat je dus gewoon ondanks dat je betaald voor je licenties alsnog met illegale zooi te maken krijgt.
En als men alle reviews na leest dan blijkt ook wel dat dit op grote schaal gebeurd.
Het lijkt mij ook verstandig dat tweakers eens kritisch kijkt naar dit soort bedrijven en of dat je die wel wilt hebben in je pricewatch...
Veel problemen met licenties duiken pas later op waardoor er nog relatief veel positieve reviews volgen en het lijkt alsof het bedrijf het gewoon prima doet. Maar de klachten zijn vrijwel structureel dat licenties het of direct al niet doen of na enige tijd.
Inmiddels kan ik na meerdere telefoon gesprekken omtrent activatie problemen melden dat tresbizz zijn licentie codes uit zeer schimmige constructie vandaan haalt.
Mijn eerste licentie code heeft 9 maanden gewerkt daarna gaf het problemen. Uiteindelijk heeft microsoft aangegeven dat het een code was voor een volume licentie welke grootschalig is door verkocht.
tweede licentie bleek een reeds eerder gebruikte en verkochte licentie te wezen waar al hardware gekoppeld was aan de office licentie.
al met al een hele hoop gezeik en gedoe als kleine ondernemer omdat je dus gewoon ondanks dat je betaald voor je licenties alsnog met illegale zooi te maken krijgt.
En als men alle reviews na leest dan blijkt ook wel dat dit op grote schaal gebeurd.
Het lijkt mij ook verstandig dat tweakers eens kritisch kijkt naar dit soort bedrijven en of dat je die wel wilt hebben in je pricewatch...
Veel problemen met licenties duiken pas later op waardoor er nog relatief veel positieve reviews volgen en het lijkt alsof het bedrijf het gewoon prima doet. Maar de klachten zijn vrijwel structureel dat licenties het of direct al niet doen of na enige tijd.
Verwijderd
Het is dus niet alsof ze niet weten dat ze de licenties uit een schimmige situatie vandaan halen. Het wordt nu als reactie op mijn shop review gewoon openlijk gemeld.
Dit lijken mij toch hele foute praktijken omdat deze refurbished licenties zoals ze het zelf zo mooi noemen dus niet van microsoft zelf af komen. En microsoft zelf stelt dat oem licenties gekoppeld worden aan de hardware volgens hun voorwaarden. Daarnaast hebben ze dus duidelijk zelf ook geen helder beeld van de herkomst van deze licenties... Komt er naar mijn idee op neer dat zij zelf maar stickers van oude pc's aan het aftrekken zijn en mogelijk van opgekochte apparatuur de office licenties aan het trekken zijn.Het klopt inderdaad dat wij ‘refurbished’ licenties verkopen voor producten die niet meer door Microsoft worden uitgegeven. Een originele Microsoft licentie kunt u beter bij Microsoft zelf bestellen, dan hebt u de keuze uit de 2016 versie, of een jaarlijks te vernieuwen abonnement op Office 365.
Verwijderd
Nog meer onderzoek doet mij zelfs betwijfelen of dat hun positieve reviews wel legitiem zijn.
95% van de positieve reviews zijn gemaakt door mensen die speciaal zich hebben geregistreerd voor het plaatsen van een review.
Is het niet beter om te stellen dat shopreviews alleen mogelijk zijn na een X tijd / activiteit? (karma punten?)
Nu zie ik heel veel reviews met nieuwe gebruikers accounts welke daarna 0,0 activiteit tonen verder. Even punten scoren en weg.
95% van de positieve reviews zijn gemaakt door mensen die speciaal zich hebben geregistreerd voor het plaatsen van een review.
Is het niet beter om te stellen dat shopreviews alleen mogelijk zijn na een X tijd / activiteit? (karma punten?)
Nu zie ik heel veel reviews met nieuwe gebruikers accounts welke daarna 0,0 activiteit tonen verder. Even punten scoren en weg.
Wat betreft Windows codes via webwinkels. Als ik de reviews van ICT Office centre en Game-Card.net bekijk, dan zie ik veel berichten van nieuwe mensen (te herkennen aan het cijfer achter de naam), die louter positief zijn.
Zijn dit dan goede recensies of schimmige praktijken? Ik zou het zo niet weten.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Zijn dit dan goede recensies of schimmige praktijken? Ik zou het zo niet weten.
pricewatch: Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
Pagina: 1