Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Onveilige ''beschermde'' site firefox

Pagina: 1
Acties:

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Hallo,

Ik eb al enige tijd het probleem dat ik het grijze driehoekje zie bij Firefox:
Afbeeldingslocatie: https://support.cdn.mozilla.net/media/uploads/gallery/images/2014-09-10-16-56-42-1aa573.png

Ik heb dat bij bijvoorbeeld de afbeeldingensite van google, terwijl andere mensen die ik ken daar een slotje hebben.

Daar maak ik me niet eens druk om. Waar ik me druk om maak is dat soms als ik wil inloggen op een beveiligde site hotmail/facebook een grijze driehoek zie ipv een slot. Als ik dan de pagina vernieuw dan komt er weer een slot.

Laatst had ik zelfs dat ik ingelogd stond en ik opeens een grijze driehoek zag.

Ik ben niet zo paranoide om te denken dat ik gehackt ben (of wel :/ :X ), maar ik vraag me wel af of er iets mis is met mijn beveiliging?

Graag hoor ik het.

• CoolGamer
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:50

CoolGamer

What is it? Dragons?

Firefox heeft daar zelf een duidelijke handleiding over: https://support.mozilla.o...n-verbinding-is-beveiligd

Een grijs slotje is geen reden tot zorg. Het betekend dat ze afbeeldingen of ander media van een niet encrypte site halen. Pas zodra er scripts van een andere site worden gehaald veranderd het icoontje in oranje. Mocht er echt wat mis zijn, dan verschijnt er een error en laadt de site niet.

Je hoeft je nergens zorgen om te maken. Dit is het geval bij veel sites. Bij mij veranderd het icoontje ook naar een grijs driehoekig icoontje op Google Images zodra ik een afbeelding aanklik.

¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸><(((º>¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸<º)))><¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸.·´¯`·.¸

• negena
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-11-2023
Ja, ik had het aan iemand anders gevraagd en die had ook een grijze driehoek bij afbeeldingen.

Maar waar het mij om gaat is dat ik terwijl ik al in mijn hotmail ben opeens een grijze driehoek krijg. Er is dus geen grijs slot (wat op zich aangeeft dat het nog wel beveiligd is), maar een grijze driehoek :o

EDIT:
Oh wacht, bedoelde je driehoek ipv slotje?

[ Voor 7% gewijzigd door negena op 13-01-2015 21:27 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Zeker op sites die je veel mixed media voorschotelen (dus van beveiligde en onbeveiligde sites door elkaar) is het niet vreemd dat het slote niet geplaatst of getood wordt.
ALs je anderzijds van mening bent dat je wel degelijk een slotje zou moeten zien, zou je even kunnen testen met whynopadlock.com

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:13
Je hebt het over hotmail, maar die bestaat niet meer toch? Het is nu outlook.com geworden.

Heb je toevallig bitdefender geïnstalleerd met de inspect SSL optie aan? Kortom geef meer informatie over je systeem, dan kunnen we je beter helpen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/