Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:57
Goedemiddag,

Ik zit met een vraag;

Ik heb een mobiel abonnement bij T-mobile.

Van het weekend zat ik mijn bankrekening te bekijken en zag ik dat ik twee maal een t-mobile afschrift had, binnen 1 week.

Toen ik een maand terug keek precies hetzelfde, en de maand hiervoor weer. Dus ik naar t-mobile gebeld. Wat blijkt, ik heb al sinds augustus 2010 een dubbel abonnement (LOL). Zo goed is mijn boekhouding dus ahum.

De vraag hoe dit heeft kunnen gebeuren heb ik niet kunnen beantwoorden, maar T-mobile ook niet. Er ging een expert naar kijken.

Hoe ik denk dat het gegaan is:
Wat ik me nog kan herinneren is dat ik ooit een keer een abbo heb aangevraagd zonder nummer-behoud, terwijl dit eigenlijk mét moest zijn.De SIM-kaart en telefoon die ik hierbij kreeg heb ik toen weer teruggestuurd naar T-mobile, na telefonisch overleg, en een nieuw abonnement aangevraagd. T-mobile heeft
namelijk in die tijd een retourproces en ontvangsbevestiging hiervan, staan. Daarna zijn ze gewoon vergeten het abonnement te annuleren (denk ik!)

Nu had ik vandaag de expert aan de telefoon, die wist te melden dat ze nooit een contractopzegging heeft ontvangen en dat daarom het abonnement gewoon door heeft voortgezet tot nu toe. Maar ik heb mijn sim terug gestuurd zonder deze ooit in mijn telefoon te hebben gestopt. Dan is het toch logisch dart het contract wordt beïndig of wat? Ik kan me niet voorstellen dat ik dit niet telefonisch heb doorgegeven. Zij hebben hier verder ook geen notities van.

De expert vermelde dat ze mij maximaal 1 jaar konden terugbetalen. Daarmee geven ze toch aan dat ze ook fout zitten of zie ik het verkeerd? Ik heb het wordt coulance namelijk niet horen vallen.
Ik ben het hier eigenlijk niet mee eens, want het is volgens mij gewoon de fout van T-mobile. 4,5 jaar 30 euro per maand is natuulijk heel wat meer dan 1 jaar 30 euro peer maand.

Ik vind het zowiezo bezopen dat ik in die 4,5 jaar nooit wat van heb gehoord, ik heb immers de SIM-kaart nooit geactivveerd en meerdere keren het andere abonnement (wat ik wel gebruik) verlengd.

Wat denken jullie? HIer mee akkoord gaan?

Ik snap ook wel dat het van mij slordig is om hier pas 4,5 jaar later achter te komen. Maar ik kijk eigenlijk nooit mijn bankafschrift gedetailleerd na en ik kreeg natuurlijk ook nooit facturen omdat ik die sim nooit gebruikt heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Mnup_1 op 13-01-2015 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik vind het zowiezo bezopen dat ik in die 5 jaar nooit wat van heb gehoord, ik heb immers de SIM-kaart nooit geactivveerd....
Waarom zouden ze wat laten horen. Meneer u belt nooit is dat wel goed? Is toch jou keuze dan? Ik vind het toch knap opmerkelijk dat je het in 5 jaar tijd nooit gezien hebt. Een jaar kan ik me nog voorstellen, maar 5 jaar...

Heb je verder nog wat van die ontvangstbevestiging oid? Misschien is die wel gezien als gewone retour oid en niet als opzegging van het abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Persoonlijk vind ik het nogal stom dat je er pas na 4.5 jaar achter komt dat je te veel betaald. Check je eens in de 4.5 jaar je bank rekening?

Ik weet niet of je heel sterk staat, je kan het natuurlijk proberen door de fout bij T-Mobile te leggen. Alleen als je niets op papier hebt staan wordt het wel een stuk lastiger ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
Ja snap ik. Het is heel slordig. natuurlijk kijk ik vaker naar mijn bankrekening maar het is me nooit opgevallen. Misschien omdat het exact hetzelfde bedrag was en dat ik dan dacht dat het om hetzelfde afschrift ging.. ik weet het niet.

Heb helaas niks op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

30*12*4+6*30 = 1620 euro :+
Vind het een beetje erg dom, wat voor een excuus je ook verzint.

Hoe dan ook, ik vermoed dat je sowieso niet veel meer uit T-Mobile kunt trekken en ik vermoed ook dat je al blij mag zijn dat ze je tegemoet komen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-10 10:11
Dan wordt het denk ik een stukje lastiger... Bel ze morgen nog een keer op, leg je verhaal nog een keer uit en hoop op coulance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vind die 1 jaar niet onredelijk. Je hebt zelf meer dan genoeg tijd gehad om te zien dat er iets niet goed ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
Maar stel dat het 100% een fout is van T-mobile. Dan is het toch geen excuus van ze om minder terug te geven, omdat ik er pas zo laat achter kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Mnup_1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 17:43:
Maar ik heb mijn sim terug gestuurd zonder deze ooit in mijn telefoon te hebben gestopt. Dan is het toch logisch dart het contract wordt beïndig of wat? Ik kan me niet voorstellen dat ik dit niet telefonisch heb doorgegeven.
Dat ze contact met je zouden opnemen dat ze je sim-kaart weer retour hebben ontvangen is logisch (mits deze ontvangen is). Wanneer deze echter niet geactiveerd wordt niet. Als je alles enkel telefonisch hebt besproken en niets op papier hebt over een beëindiging is het enige wat je kan doen het abonnement zo snel mogelijk opzeggen (sowieso doen) en hopen op een tegemoetkoming.

T-Mobile vind ik qua service sowieso slecht.. zelf een één jarig abonnement afgesloten waarin ik in de eerste vijf maanden al voor het hele jaar betaald heb. Ze vertikken het echter om het abonnement af te sluiten (want looptijd..) maar blijven wel elke maand incasseren. Ben al enige tijd (maanden) met ze bezig om duidelijk te maken dat ik al meer betaald hebt dan de bedoeling is maar ze houden zich van de domme en verwijzen mij elke keer naar de facturen. En als ik alles laat storneren ben ik dadelijk de sjaak wanneer ik een nieuw abonnement wil elders.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mnup_1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:00:
Maar stel dat het een fout is van T-mobile. Dan is het toch geen excuus van ze om minder terug te geven, omdat ik er pas zo laat achter kom?
Ik vind dat jullie beide fout zitten, niet alleen T-Mobile. Jij hebt ook de verantwoordelijkheid goed op te letten met zulk soort dingen. Misschien kan je het voor elkaar krijgen dat het 2 jaar word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:31
Maar stel dat het 100% een fout is van T-mobile. Dan is het toch geen excuus van ze om minder terug te geven, omdat ik er pas zo laat achter kom?
Zelfs dan is er een periode waarna je rechten komen te vervallen, en T-Mobile vindt dat dat na 1 jaar is. Of dat eerlijk is of niet zullen zowel jij als T-Mobile anders over denken.

Vergelijk het bijv. met verjaring van een misdrijf: na x aantal jaar kun je niet meer vervolgen, jij kunt na x aantal jaar niet meer geld terug claimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:11
Lastige kwestie. Het is veel leergeld, om erachter te komen dat je vaker naar je administratie moet kijken. Aan de andere kant gelukkige heb je het al betaald. Ik vind het reëel van T-Mobile dat ze één jaar in ieder geval terugbetalen. 4,5 jaar is gewoon te lang om nog wat mee te kunnen als bedrijf. Je had eerder aan de bel moeten trekken.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Ok, niet zo handig dat je er nu pas achter komt, maar als T-Mobile een fout heeft gemaakt zou het wel sjiek zij als ze die alsnog herstellen. Twee puntjes:

-De expert zegt nooit een opzegging ontvangen te hebben maar dat is natuurlijk discutabel: Hij of zij bedoelt natuurlijk geen opzegging terug te kunnen vinden.
-Er is kennelijk wel iets terug te vinden van een retourproces en ontvangstbevestiging en notabene een nieuwe bestelling. Het lijkt mij beargumenteerbaar dat er verband is tussen de retourzending en de nieuwe bestelling en dat de retourzending door T-mobile verwerkt had moeten worden als opzegging. Zeker omdat je dit na overleg met T-Mobile hebt gedaan zou er geen misverstand over jouw intentie horen te zijn.

Met het voorstel van de expert zou ik geen genoegen nemen en ik zou een officiële klacht indienen en proberen zo volhardend te zijn dat je terecht komt bij iemand die de bevoegdheid heeft dit fatsoenlijk recht te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:54
Hoe heb je het eigenlijk opgestuurd? Als zijnde een opzegging of alleen telefoon in de doos gedaan in de veronderstelling dat men dat wel zou zien als opzegging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mnup_1
jip_86 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:10:
Hoe heb je het eigenlijk opgestuurd? Als zijnde een opzegging of alleen telefoon in de doos gedaan in de veronderstelling dat men dat wel zou zien als opzegging?
Tja mijn herinneringen van 5 jaar geleden zijn niet zo scherp meer :-) Maar ik heb zowiezo ook de sim kaart mee terug gestuurd dus ik weet bijna zeker dat ik telefonisch contact heb gehad over het beïndigen van dit contract.

Heb zowiezo al niet al te goede ervaring met t-mobile. Want heb ik augustus 2014 mijn contract (het contract waar ik wel van op de hoogte was :-))verlengd met een toestel wat me niet helemaal beviel. Dat contract is toen geannuleerd en een nieuw toestel aangevraagd. Maar vervolgens kreeg ik tot 6x toe een herinnering dat ik het eerste toestel nog moest retourneren. Terwijl de klantenservice al na de eerste herinnering had bevestigd dat ze em wel degelijk hadden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 08:04
Ik vind het heel erg laks van je en je mag in de handjes klappen dat tmobile je een jaar terug wilt storten.

Als ik jou was zou ook een cursus administratie bijhouden gaan volgen...

[ Voor 8% gewijzigd door GrooV op 13-01-2015 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
Dan zou t-mobile dat ook moeten doen, het systeem zal echt wel merken dat het abbo niet gebruikt wordt.
om dan maar alles Door te laten lopen is niet netjes.

Maar Door middel van communiceren zal er best wat mogelijk zijn, beidde hebben een fout gemaakt.

{quote]GrooV schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:31:
Ik vind het heel erg laks van je en je mag in de handjes klappen dat tmobile je een jaar terug wilt storten.

Als ik jou was zou ook een cursus administratie bijhouden gaan volgen...
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Een vordering richting jou vervalt pas na 5 jaar, dus andersom lijkt het me redelijk dat die vordering ook gewoon terug te halen valt. Maar als ze niet meewerken, zal je er zelf achteraan moeten.
Jeroen10 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:19:
Dan zou t-mobile dat ook moeten doen, het systeem zal echt wel merken dat het abbo niet gebruikt wordt.
om dan maar alles Door te laten lopen is niet netjes.
Wat moeten ze dan? Een betalende klant afsluiten omdat-ie volgens de FUP te weinig belt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen10
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zondag 18 januari 2015 @ 15:34:
[...]

Een vordering richting jou vervalt pas na 5 jaar, dus andersom lijkt het me redelijk dat die vordering ook gewoon terug te halen valt. Maar als ze niet meewerken, zal je er zelf achteraan moeten.

[...]

Wat moeten ze dan? Een betalende klant afsluiten omdat-ie volgens de FUP te weinig belt?
Gewoon eens bellen of hij tevreden is dat ze constateren dat er geen gebruik van gemaakt wordt. Alleen maar cashen doen ze nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noppus
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 15:25
Misschien hebben ze wel geprobeerd te bellen maar nam hij nooit op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:48

Sorcerer8472

Mens sana?

Mnup_1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:24:
[...]

Tja mijn herinneringen van 5 jaar geleden zijn niet zo scherp meer :-) Maar ik heb zowiezo ook de sim kaart mee terug gestuurd dus ik weet bijna zeker dat ik telefonisch contact heb gehad over het beïndigen van dit contract.

Heb zowiezo al niet al te goede ervaring met t-mobile. Want heb ik augustus 2014 mijn contract (het contract waar ik wel van op de hoogte was :-))verlengd met een toestel wat me niet helemaal beviel. Dat contract is toen geannuleerd en een nieuw toestel aangevraagd. Maar vervolgens kreeg ik tot 6x toe een herinnering dat ik het eerste toestel nog moest retourneren. Terwijl de klantenservice al na de eerste herinnering had bevestigd dat ze em wel degelijk hadden ontvangen.
Heb je ook 2 telefoonnummers bij T-Mobile nu, of maar eentje? En van welk naar welk abonnement ben je geswitcht? (van hoeveel naar hoeveel euro per maand basiskosten?)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:21
Mnup_1 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 18:24:
[...]

Maar wat ga je nu doen? Laat je het hierbij of ga je voor een formele klacht?
Pagina: 1