Nederlandse televisie ontvangen in het buitenland?

Pagina: 1
Acties:

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een manier om Nederlandse televisie in het buitenland te ontvangen, alleen dan niet op de volgende gebruikelijke manieren:
  • Satelliet
  • VPN verbinding (verbinden naar Nederland en via bijvoorbeeld de UPC Horizon app kijken)
  • Slingbox
Schijnbaar is het mogelijk om via een ontvanger van bijvoorbeeld Infomir (http://www.infomir.eu/eng/products/iptv-stb/mag-250) dit voor elkaar te krijgen. Het signaal moet alleen wel ergens vandaan komen.
Nu heb ik een aanbieder gevonden die mij dat hier in Zwitserland beide kan leveren (http://www.teevee.ch), echter doe ik dat als Tweaker natuurlijk liever zelf. Weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?

Dank! _/-\o_

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 20:39
Waarom dan geen Slingbox?
Dat is de meest eenvoudige manier om zelf streams over het internet te verzorgen.

• MaZo
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 19:15:
Waarom dan geen Slingbox?
Dat is de meest eenvoudige manier om zelf streams over het internet te verzorgen.
Omslachtig, en lokaal en remote kunnen er gelijktijdig niet twee verschillende kanalen bekeken worden (in Nederland installeer ik namelijk e.e.a. bij mijn ouders thuis).

• cornfed99111
En wat kijken ze dan bij je ouders? Kabel, satelliet, IPTV of Digitenne?

• MaZo
  • Niet online
Kabel via UPC (voor zowel TV als internet).

[ Voor 13% gewijzigd door MaZo op 14-01-2015 13:08 ]

Verwijderd

Via satelliet lijkt mij de makkelijkste oplossing. Setje plaatsen in Zwitserland. Je ouders een pakketje via CDS laten bestellen en bij jou in Zwitserland laten activeren door het kaartje in de decoder te plaatsen. CDS heeft komplete sets met apparatuur. Deze zou je dan zelf moeten plaatsen

• MaZo
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 13:12:
Via satelliet lijkt mij de makkelijkste oplossing. Setje plaatsen in Zwitserland. Je ouders een pakketje via CDS laten bestellen en bij jou in Zwitserland laten activeren door het kaartje in de decoder te plaatsen. CDS heeft komplete sets met apparatuur. Deze zou je dan zelf moeten plaatsen
Dat zou het makkelijkst zijn, echter wordt dit niet toegestaan door mijn verhuurder. Ik zou hooguit een Selfsat o.i.d. op het balkon kunnen plaatsen, maar dit heeft niet mijn voorkeur.

• cornfed99111
Dan moet je omkijken naar een receiver met DVB-C ontvangst.
Via een multi-tuner opstelling kan je zelf onafhankelijk kijken van je ouders.
Dan kan je zelf via een tablet of PC kijken de tv streams en je ouders kijken via hun tablets of via de normale TV.

Erg goedkoop zal die oplossing niet worden.
Als je voor kortere tijd in Zwitserland zit, zou ik die Zwitserse oplossing voortrekken.
Anders verdienen de investeringen zich niet terug.

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Een anysee n7tc of een hdhomerun bij je ouders neerzetten en op de kabel en internet aansluiten.
(Werkt in het geval van UPC alleen voor het basispakket)

• MaZo
  • Niet online
Caballeros schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:06:
Een anysee n7tc of een hdhomerun bij je ouders neerzetten en op de kabel en internet aansluiten.
(Werkt in het geval van UPC alleen voor het basispakket)
Maar die kan ik dan dus alleen over VPN aanspreken? En hoezo werkt dat alleen bij het basispakket? UPC zendt sinds een tijdje toch ook ongecodeerd uit?

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-01 16:42
MaZo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:36:
[...]
Maar die kan ik dan dus alleen over VPN aanspreken? En hoezo werkt dat alleen bij het basispakket? UPC zendt sinds een tijdje toch ook ongecodeerd uit?
Alleen de basis zenders(zenders die je analoog ook hebt) zijn zonder kaart tekijken, voor rest heb je nogsteeds een kaart met ci+ module of decoder van upc nodig.

• Caballeros
  • Niet online
MaZo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 19:36:
[...]
Ik zou niet weten waarom het alleen over een vpn zou kunnen werken, maar dat is in ieder geval wel veiliger.

• MaZo
  • Niet online
Caballeros schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 21:38:
[...]

Ik zou niet weten waarom het alleen over een vpn zou kunnen werken, maar dat is in ieder geval wel veiliger.
Ja technisch zou het vast werken zonder VPN, maar dan moet ik de betreffende poorten wijd open zetten.

Enig probleem met bovenstaande apparaten is dat ik dan altijd gebonden ben aan het kijken via de computer of mobile device. Ik zoek eigenlijk naar de meest optimale oplossing om gewoon lekker via de (Samsung) TV te kijken, bijvoorbeeld door gebruik van een Mag 250 o.i.d.

Verwijderd

Je zou nog kunnen kijken naar een VPN-verbinding naar het netwerk van je ouders. Dan Horizontv op de phone of in de browser en casten [screen casten] via Chromecast naar je tv. Via VPN zou je idd wat poorten moeten open zetten, maar wat is daar het probleeem mee? Het e.e.a gaat via een beveiligde verbinding. OpenVPN of PTPP is beslist niet onveilig

• Ploink
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-01 19:50
Ik heb ooit een stapel routers geconfigureerd met DD-WRT of OpenWRT en OpenVPN in bridge mode. Je kon een router meenemen naar een willekeurige internet aansluiting waar dan ook ter wereld en alles wat je inplugt of verbindt met de wifi zit direct transparant op het thuisnetwerk, zelfs dhcp werkt dan gewoon alsof je lokaal zit. We sloten er voip telefoons op aan, maar een IPTV werkt natuurlijk ook.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-01 18:54

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Hoe ik het in Frankfurt deed:
VPN tunnel naar huis, TV kijken middels Ziggo iPad applicatie. Heeft UPC ook zo'n app? Dan ben je verlost van het opzetten van het hele streaming gebeuren. Dan moet je alleen nog zorgen dat je via VPN op een UPC netwerk zit (anders zal de app waarschijnlijk niet werken).

Tablet app kan eventueel ook wel weer gemirrord worden naar een TV.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Gaf ik in mijn post van 09:14 ook al aan. De applicatie heet bij UPC: Horizontv/go

• MaZo
  • Niet online
Een VPN verbinding opzetten is geen probleem natuurlijk, maar ik had de hoop dat er een wat meer user-friendly oplossing zou zijn dan moeten casten vanaf een mobile device e.d.
Bijvoorbeeld door het opzetten van wat voor video / NTV server dan ook, en die over VPN naar een Mag 250 laten streamen - m.a.w. hetzelfde als al die minder legale IPTV providers schijnen te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 15-01-2015 11:05 ]

• Caballeros
  • Niet online
Neem je een HDHomerun met een XBMC als client.
Ik ben niet bekend met die Mag 250, maar die is vast ook wel te configureren.

Ik denk zelfs dat je met UPNP direct vanaf je Samsung kan kijken.

Als je het veilig wil houden zit je gewoon aan die vpn vast

• MaZo
  • Niet online
Ja, VPN is uiteraard een no-brainer. Ik stuitte zojuist ook nog op http://www.fulliptv.com wat op het eerste gezicht ook interessant lijkt. Ik dank u allen voor de reacties!

• ksmedts
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-12-2021
Met die laatste zou ik voorzichtig zijn... mijn gevoel zegt scam.

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-01 22:35

ThaHandy

Discovery Channel

de HDHomerun icm. DLNA lijkt mij de kortste klap.

Je kan dan gewoon zappen naar de desgewenst FTA kanaal via DLNA. Geen idee hoe dat exact werkt,
laat staan via een VPN verbinding.

/edit

En een ~10Mbit upload (7.5Mbit) om de SD streams 1:1 te streamen

[ Voor 91% gewijzigd door ThaHandy op 16-01-2015 10:49 ]

Pagina: 1