Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Laptop voor Wow + League of legends! 500-600euro.

Pagina: 1
Acties:

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-11 17:36
Ik zit met een uitdaging! Voor een vriend ben ik op zoek naar een leuke laptop die games als LoL en WoW goed moet kunnen draaien. Verder vindt hij het belangrijk dat de laptop eenvoudig schoon te maken is (dus open te schroeven, eventueel voor een extra SSD later. Het liefst natuurlijk een FHD schermpje maar met minder neemt hij ook genoegen.

Wat ga je met je laptop doen?

Surfen, WoW, league of legends en standaard textverwerking.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Gamen dus maar niet zwaar. Video's en foto's bewerken is niet van belang.

Wat is je budget?

Liefst 500 euro maar meer kan eventueel..

Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Tussen de 500 en 600 dus.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Laptop wordt af en toe meegenomen naar de studie. 15 inch heeft voorkeur. Een bizar lange accuduur wordt niet verwacht.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Liefst geen HP. Daar heeft ie negatieve ervaringen mee!

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Zelf zat ik te denken aan een ASUS of een Lenovo. Helaas vallen die iets buiten het budget. Ik had namelijk zelf in gedachten minimaal: 840m/i5-4200u met het liefst een FHD scherm.
Zelf al flink lopen zoeken in de pricewatch maar helaas niks gevonden wat aan dit budget voldoet.
Maar wie weet zie ik iets over het hoofd! (een aanbieding ofzo?)
zijn deze eisen onhaalbaar? Moet hij een stukje terug of zijn budget omhoog?

Gr Wouter

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Jij hebt toch al een GE70 MSI Apache Pro | ik begrijp dat je die inmiddels aan het verkopen bent, en nu opzoek gaat naar een basic modelletje ;)

Geintje natuurlijk!

Die eisen zijn simpelweg niet haalbaar: FHD, GTX 840m+, zonder SSD dan moet je rekening houden met minimaal EUR 800: pricewatch: MSI GP60 2PE-440NL en met een 128 GB SSD EUR 899: pricewatch: MSI GP60 2PE-435NL (Leopard). Dan heb je de low-range/budget modellen van MSI te pakken.

Nu kan jezelf beter de eerste kopen en er zelf een pricewatch: Crucial MX100 256GB inbouwen voor EUR 98 - dan heb je 2x zoveel ruimte :+

[ Voor 15% gewijzigd door Vidra op 13-01-2015 18:17 ]

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• WouterL
Wel even lezen he :P Dit is voor een maatje van mij! In dit prijs segment ben ik niet echt thuis helaas :(

[ Voor 34% gewijzigd door WouterL op 13-01-2015 19:26 ]

• Vidra

Vidra

Vragen?

FHD is wel het minimum om WoW of LoL een beetje leuk te spelen; dus het budget zal toch omhoog moeten.

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
HP mag hij dan wel een wat mindere ervaring mee hebben, maar deze laptop komt wel heel dicht in de buurt van wat je zoekt:

http://www.kieskeurig.nl/...n-15-p035nd/specificaties

• Vidra

Vidra

Vragen?

NL_Scratch schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 20:53:
HP mag hij dan wel een wat mindere ervaring mee hebben, maar deze laptop komt wel heel dicht in de buurt van wat je zoekt:

http://www.kieskeurig.nl/...n-15-p035nd/specificaties
Nadelen: super trage 5400 rpm hdd, dus vervangen door ssd (voor zover dat kan).

De 840m is echt een hele trage GPU. Zie ook Notebookcheck

• NL_Scratch
sneller dan een 840m ga je niet niet krijgen met dit budget!
er valt nog wel een redelijk spelletje mee te spelen, misschien niet op full HD en high settings.

bij de collega's van Hardware.info zijn ze redelijk enthousiast:

http://nl.hardware.info/r...est-hp-pavilion-15-p035nd

Battlefield 3 loopt op 1366*768 met high settings toch gemiddeld op 32,4 fps.

[ Voor 75% gewijzigd door NL_Scratch op 14-01-2015 09:36 ]

Verwijderd

Voor een beetje gamen is een 850M al een stuk beter.
Maar dan ga je ook naar de 800 euro. Kun je wel langer mee vooruit.

Verwijderd

League of legends draait prima op een hd 4600 chip... wow daar in tegen zal wat meer nodig hebben. Dus voor dat budget ga je niet beide games fatsoenlijk spelen. Of het budget opschroeven en een laptop met minimaal een gt840m kopen of genoegen nemen met alleen lol.

• NL_Scratch
goedkoper dan dit kan ik geen laptop vinden met een GTX850+

http://www.bcc.nl/compute...sites&utm_source=hardware

• WouterL
Ik heb een buitenkansje gekocht en tis dus een tweedehands geworden . wel van maar een half jaartje oud zonder gebruikssporen en dus nog garantie tot juni 2017. Tis voor 575 een Dell Latitude 6540 geworden met Fhd i7 4600m 8gb ram en een 8790m delicated. Denk dat ie daar wel aardig mee rond moet komen met wow en lol

• Vidra

Vidra

Vragen?

Wouter lucassen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 14:00:
Ik heb een buitenkansje gekocht en tis dus een tweedehands geworden . wel van maar een half jaartje oud zonder gebruikssporen en dus nog garantie tot juni 2017. Tis voor 575 een Dell Latitude 6540 geworden met Fhd i7 4600m 8gb ram en een 8790m delicated. Denk dat ie daar wel aardig mee rond moet komen met wow en lol
Dat is zeker een goede deal :) Gewoon een SSD en een 8 GB geheugen (later) bijprikken en dan heb je een goede pc voor de komende tijd. :D

Pagina: 1