Survarium

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://media.survarium.com/www/sites/all/themes/survarium/logo.png

Survarium

Survarium is an online massive multiplayer shooter with first-person view. The events take place in the near future in the aftermath of an ecological catastrophe, in a world where only one man out of a hundred survived, in a world where anarchy and chaos reign, where every step can kill you, where every hour you have to prove your right to live!

The game takes place on dedicated maps offering the survivors a variety of tactical options, secrets and valuable story-related information. Deadly traps await the unwary players among you. It is time to adapt to the conditions of a new world and to survive!

Nieuws
reviews: Survarium: shooter van de makers van Stalker
Start open beta EU

Video
Modifiers

Eerste potje

Game Lobby

Introductie
Links
http://survarium.com/en
• Introductie: http://survarium.com/en/page/introduction
• Download Beta: http://starter.survarium....m-web-installer-026f0.exe

[ Voor 15% gewijzigd door himlims_ op 13-01-2015 15:49 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
1st impression:
- omgevingen .. wow.. ik vind deze vaak mooi, divers en aandacht voor details (daardoor zit je soms wel 'vast' in een boom of ander object)
- game voelt wat stroperig aan, misschien ligt het aan mijn machine, maar alles op max settings behoud ik geen stabiele fps. Tevens voelt het kijken soms stroperig aan (weet niet hoe te omschrijven)
- De gameplay doet mij zeer denken aan, vietcong! Soms sneaky peaky, soms full force in de aanval.
- Hitbox systeem lijkt beetje willekeurig; gister 3x crosshair op hoofd van poppetje, en geen headshot. Ander moment richt ik op torso, krijg ik een headshot toegekend :F
- Hoe de game de naam 'survarium' krijgt is mij onduidelijk, want heeft ook helemaal neits met overleven te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:08

Gundogan

Rip and tear, until it is done

himlims_ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:39:
- Hoe de game de naam 'survarium' krijgt is mij onduidelijk, want heeft ook helemaal neits met overleven te maken.
Dat vind ik het jammere aan de game ja. Het is eigenlijk gewoon een shooter waar je met wat oude wapens speelt in een post-apocalypse setting en je snel het loodje legt. Wat Last of Us-achtige survival elementen zou wel wat kunnen toevoegen in plaats van de grind voor nieuwe wapens die je nu wel zal krijgen.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brother Lorien
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09-2022
(jarig!)
Wat ik begrepen heb aan de uitleg op de website is dat er op dit moment ook nog maar 1 game mode actief is en dat andere openworld-ish game modes nog gaan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
himlims_ schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 09:39:
Dat komt nog. Nu is het enkel pvp. Als het goed is komt dit jaar de survival mode uit. Als ik het goed begrepen heb is dit een open wereld waarin je kunt kiezen alleen missies te gaan doen, of met een groep.
In die wereld kun je andere groepen / spelers tegenkomen die op jouw gear uit zijn. Dus dan wordt het denk ik wel meer survival :)

Ik speel dit spel nu bijna een jaar denk ik, iig vanaf het begin van de closed beta. Ik ben zeer onder de indruk van de gameplay en graphics. Ook tof vind ik dat er uitgebreide gear beschikbaar is, en je alles kunt halen zonder te betalen.

Daarbij worden er veel updates gedaan (groot en klein) en houden de devs de community goed op de hoogte. Al met al heb ik al best wat plezier met het spel en verwacht dat het allemaal nog toffer wordt.

[ Voor 3% gewijzigd door pimskie op 26-01-2015 08:30 . Reden: linkje toegevoegd ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
inmiddels weer 3 updates verder; game draait weer *O*

de prijzen van items (gold) zijn echt buitensporig duur; toffe gun/kits 7000 = 70euro! 100g=1euro toch?

level ontwerp is erg goed gedaan; visueel gezien, qua balancing zijn sommige maps rond uit slecht; altijd zelfde team wat wint ivm locatie voordeel. beetje jammer. maar verder zit goed in elkaar; geloofwaardige omgevingen.

speelt verder lekker weg, gameplay doet mij sterk denken aan vietcong, en dat vind ik een positieve beleving. begrijp alleen niet goed hoe dat upgrade systeem werkt. want hebt meer kans dat je gun defect gaat of upgrade compleet faalt dan dat stats verbeterd worden.

je kunt in begin guns kopen van 0 euro, wanneer je die 6x aanschaft om vervolgens te upgraen behaal je uiteindelijk een leuke gun met additionele stats. maar ga je dat doen met gekochte guns (silver) dan is het een vermogen. bijv. shotgun aanschaf 12K, upgrade 2K en dan nog niet eens een garantie dat het succesvol wordt.

maar prima game zoals ie nu draait - we hebben er plezier van

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MuFFIN 007
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 00:23
Zojuist gedownload en paar potjes gespeeld. Positief verrast, kan best eens groot gaan worden!

Wel om volgende redenen:
- Mooie graphics
- Goed geoptimaliseerd, mijn CPU bottleneckt bij veel games (Pentium G860), maar hier maar 50 procent!
- Lekkere sfeer, dat communisme/oostblokgevoel meets scifi heeft iets aantrekkelijks. De Metro games hadden het ook te pakken
- Goede balans tussen teams
- Speelt lekker weg (erg belangrijk voor iedere FPS)
- Upgradesysteem lijkt fair. Geen onzintoestanden met onbereikbare wapens en uitbreidingen als je niet wilt investeren met 'echt geld'. Gelukkig ook geen 'tijdelijke' wapens en uitrusting (a la Blacklight Retribution / Battlefield Play4Free) die na een paar dagen of week weer uit je inventaris verdwijnen.

Vooral die laatste reden maakt een freetoplay game leuk. Je hebt immers niet constant het gevoel dat je afgezet wordt, en de game enkel gemaakt is om een quick buck te scoren. Ander genre, maar World of Tanks doet dit op dezelfde manier eveneens goed.

Wat kan / moet er beter:
- Sommige wapens mogen wat realistischer aanvoelen en klinken
- Iron sights bij sommige wapens miniscuul, wat ervoor zorgt dat je met je neus op scherm moet gaan zitten
- Grotere maps! Belangrijkste verbeterpunt voor nu
- Toevoegen voortuigen of andere interactieve elementen aan maps?

Lees ook graag andere ervaringen! Game verdient een goede playerbase :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 19:28
Zijn er nog mensen die dit spelen?

Onlangs dit spel weer opgepakt en ik moet zeggen: Het voelt als een verademing tussen al dat BF en COD geweld.

Wat een heerlijk shooter is dit. Netcode is dik in orde, skill ceiling is vrij hoog, geen vage (killstreak) upgrades en nauwelijks cheaters!

Game voelt soms wel wat rauw aan en er zijn zeker wat verbeterpunten (betere map balance, audio) maar ik ben aangenaam verbaasd over de richting welke deze game opgaat!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Weinig reacties, maar wat mij betreft verdient dit spel wel aandacht. Je kan in principe alles vrijspelen door geen geld uit te geven en tot nu toe heb ik ook niet het idee dat mensen veel voordeel hebben door een premium account of premium wapens.

Het is wel zo dat een premium item volledig geupdate is (3/3 goud), maar je kan de type upgrades niet aanpassen. Als je zelf een wapen upgrade (3/3 - oranje) kan je zelf achteraf nog de type upgrades aan je item wijzigen.

Het is soms wel dat een tegenstander het spel als het ware domineert, soms hebben ze een premium wapen (goud), maar dat komt deels ook omdat er te weinig spelers zijn in "jouw" regio.

Hierdoor zoekt hij steeds in een breder veld qua rank. Stel je bent rank 4, dan zoekt hij eerst op 4, daarna op 3-5, 2-6.. en zo kan het komen dat je bij een sterker iemand in het team komt of juist sterkere spelers tegen hebt. Je kan er ook voor kiezen om op andere servers te spelen, maar dan heb je een hoge ping (60-140).

Iemand toevallig zin om samen te spelen? Dan mag je je bij mij melden. Als je in een squad speelt krijg je 25% XP bonus. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
vond het een leuke shooter, maar de kosten / baten niet tegen elkaar op wegen

dat gepaard met 1001 cheaters was voor de de lol er snel vanaf.

game heeft potentie, toffe mechanics en erg sfeervol design (maps/lvls) maar gameplay vond ik onspeelbaar vanwege de vele cheaters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Dan zou je het als je er zin in hebt nog een kans moeten geven. Ze hebben geluisterd naar hun spelers en er is inmiddels een rapporteer knop toegevoegd waar ze ook echt wat mee doen. Op dit moment heb ik (bijna) geen last meer van cheaters.

Als ik iets niet vertrouw, bijvoorbeeld al in de richting aimen voodat ze mij kunnen zien/horen dan rapporteer ik die persoon. Je ziet automatisch na je dood de kill cam waardoor het redelijk te controleren is.

Op de site staan ook lijsten van spelers die ze bannen aan de hand van meldingen en dat zijn er aardig wat.

Ik kan mij er in ieder geval mee vermaken, ook zonder geld uit te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Vorig jaar was ik nog erg enthousiast, maar toch heb ik dit spel zeker een half jaar niet meer aangeraakt.

Toen ik na een update opeens allemaal medailles en andere troep in m'n scherm kreeg was ik er direct klaar mee. Ik kreeg daardoor gelijk zo'n Call Of Battlefront 13 impressie. Afgezien van dat had het freeplay gedeelte er volgens mij er ook al moeten zijn. En zo lang dat er niet, speel ik het ook niet meer.

Ik had stiekem gehoopt rond deze tijd weer door een S.T.A.L.K.E.R. wereld te kunnen lopen
Pagina: 1