Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-09 13:01
Beste tweakers,

laatst heb ik een ibm x3850 m2 gekocht op een veiling. mijn bedoeling is om hier (virtueel) een aantal gameservers op te laten draaien.

Nou loop ik tegen één probleem aan: de vier sas harde schijven die er in zitten worden zowel door debian als windows server 2008/2012 niet gezien. als ik een schijf er uit haal en er opnieuw insteek gaat de activity led even aan maar daarna weer uit. ook worden de schijven wel warm.

heeft iemand enig idee waardoor dit komt en hoe ik het kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 23:13

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Heb je al eens in de behuizing gekeken of het schijvencabinet wel met een datakabel aangesloten is op het moederbord? (Ik heb enkel ervaring met HP servers en daarin kun je dat vrij eenvoudig zien als je er een beetje verstand van hebt).
En heb je al eens gekeken in het menu van de Raidcontroller, mits aanwezig?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 10:46

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Misschien is er geen raid volume aanwezig, zoals ajhaverkamp als zegt even in de bios van je raid controller duiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
bedankt voor de tips
ik heb net gekeken en de SAS connector zit goed aangesloten,
In de lsi corporation raidcontroller twee raid volumes aangemaakt maar worden beide niet gezien door de windows server 2012 installer. ze worden tijdens het booten wel als volumes gezien

ik kreeg bij het booten wel een 1801 pci resource error, na het volgen van deze guodie was hij weg
http://public.dhe.ibm.com...ving_1801-1802_errors.pdf

nog een edit:

in 't bios pakt hij 'm ziet hij de twee raid volumes , maar nogsteeds ziet hij ze niet tijdens de installatie

[ Voor 20% gewijzigd door Ron op 14-01-2015 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
even een update:

Via de lsi configuration utility ben ik erachter weten te komen dat het om een lsi 1078 interne SAS controller gaat
ik heb hiervoor de drivers op het zelfde usb-stickje gezet als de windows installatie.
Echter na de installatie van de driver worden er nogsteeds geen beschikbare schivjen getoond.

even een korte samenvatting
Schijven worden niet gezien door windows/debian installer, raid volumes aangemaakt maar worden nog steeds niet gezien, daarna laatste drivers geprobeert (op de windows usb-stick in een submapje drivers) en het werkt ook niet.

zie ik hier nog iets over het hoofd?

[ Voor 32% gewijzigd door Ron op 15-01-2015 03:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron
Een laatste update en topicsluiter:

Blijkt dus dat er geen drivers beschikbaar zijn voor windows server 2012 en de nieuwere versies van debian
uiteindelijk heb ik windows server 2008 geinstalleerd en nu werkt het weer,

ajhaverkamp en Crazymonkey bedankt voor de tips :)
Pagina: 1