Nieuwe videokaart, dus ook nieuwe voeding?

Pagina: 1
Acties:

• BartW_S
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 04:03
Ik zoek een?
Nieuwe videokaart en indien nodig ook een nieuwe voeding (indien nodig zelfs een processorupgrade!)

Wat is je budget?
Zoveel nodig is om te voldoen aan de sys requirements voor een nieuwe game:

Minimum:
Processor: Processor with Intel quad core 2.4GHz or AMD quad core 2.4GHz
Memory: 4 GB RAM
Graphics: 1 GB VRAM, NVIDIA GeForce 400 series or AMD Radeon HD 6000 series
DirectX: Version 9.0c

Recommended:
Processor: Processor with Intel quad core 3.2GHz or AMD quad core 3.2GHz
Memory: 8 GB RAM
Graphics: 2 GB VRAM, NVIDIA GeForce 660Ti or better, AMD Radeon HD 7950 or better
DirectX: Version 9.0c

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope!

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik heb een iXtreme M5120 van Packerd Bell.
Het moederboord is een Packard Bell RS740 (AM2)
De huidige processor is een AMD Athlon II X4 620
De videokaart is een NVIDIA GeForce GT 320

En ten slotte de voeding is een delta electronics dps-250AB-22D met een output van 250W max.

Bij voorkeur upgrade ik dit systeem natuurlijk maar misschien is het voordeliger om te investeren in een nieuw systeem?
En zijn PSU's een standaard grootte, dus kan je zo de oude eruit schroeven en de nieuwe erin?
Alvast bedankt voor alle hulp :)

PS
De eerste mogelijk waar ik aan denk qua kaartupgrade aan een Nvidea 600 serie

[ Voor 3% gewijzigd door BartW_S op 13-01-2015 15:19 ]

• Majin Buu
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Persoonlijk zou ik geen geld aan dit systeem uitgeven (reden: verouderde budget-componenten).
Zet deze op MP / doneer aan familie of anders....en ga zelf een nieuw systeem samenstellen :)

Ultra 7 265K / GB Z890 AORUS ELITE / RTX 5070 Ti Gaming OC

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Sluit ik mij bij aan. Een nieuw systeem zou de voorkeur genieten.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Yep doneren. En koop dan geen pre-build systeem. Als je zelf niet wil/kan bouwen. Laat het dan de winkel doen waar je het beselt. Vragen tussen de 50-100 euro. Maar je kan gegarandeerd upgraden. Probleem met de meeste kasten/voedingen/moederboarden van dell achtige systemen is dat de maten anders zijn als die van de rest. Dus upgraden is dan gewoon erg moeilijk.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:19
loki504 schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 15:37:
[..] Als je zelf niet wil/kan bouwen. Laat het dan de winkel doen waar je het beselt. Vragen tussen de 50-100 euro. [..]
Of vraag een gewillige Tweaker.. die zijn er genoeg en doen het voor een smak minder geld (of zelfs alleen voor een kratje bier al)

*sowieso

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Klopt. Dat kan ook ja.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:52

Umbrah

The Incredible MapMan

Een AM2 bordje met een videokaart die trager is dan hedendaagse IGP's -- hier krijg je geen nieuwe CPU meer voor, geen nieuw RAM meer voor, en de voeding is ook dusdanig marginaal (de GeForce 320 is niet een béétje basaal -- het is puur een statistieken-kaartje zonder enige noemenswaardige rekenkracht)...

Over je vraag: hebben onderdelen een standaard vorm/layout: doorgaans wel. Een 24-pins ATX plug is een 24-pins ATX plug en elk modern moederbord heeft die nodig, en elke voeding geeft hem af. Voedingen hebben ook een bepaalde vorm/schroeven positie (hoewel sommigen langer zijn), die ironisch: ATX heet, en je hebt ook een moederbord standaard die ATX heet (met varianten zoals mATX, kleiner; ITX, nog kleiner, en E-ATX, groter).

OEMS wijken echter nogal eens af, en leveren érg marginaal (2TB GEHEUGEN EN 3,2GHZ PROCESSOR MET 4GB VIDEOKAART ==> een Celeron, met 2GB RAM, een 2TB 5400rpm schijf zonder cache, en een 4GB GeForce feature-kaartje waar je never nooit niet die 4GB vol van krijgt omdat de GPU zelf zo traag is...) gespecificeerde voedingen af. Daarnaast wordt er door sommige fabrikanten met whitelists gewerkt: "alleen die kaart werkt en niks anders", wat upgraden nóg moeilijker maakt. Vroeger was het ook gangbaar om zelfs af te wijken van bepaalde stekkerstandaarden (wat soms een knallend resultaat had als je de voeding wilt vervangen).

TL;DR: ik ga mee met bovenstaand, koop een nieuwe bak. DDR2-machines hebben geen upgrade traject meer.

PS: welk spel is dat?

• 0scar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16-07-2025

0scar

MacIJver

Manusjes van alles kunnen multitasken

• BartW_S
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02 04:03
Wordt eerste even sparen voor ik investeer in een nieuwe PC (en natuurlijk kijk in de best-buy guide)!

Klopt inderdaad, emergency 5. Heb de voorgaande ook gespeeld met leuke mod en ben erg benieuwd naar de nieuwe editie.

Bedankt voor de feedback!
Pagina: 1