Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Magento Configurable & Simple product images

Pagina: 1
Acties:

• Asitis
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-11 14:12
Heren, dames,

Ik ben bezig met een Magento shop voor een schoenenwinkel met een groot assortiment. De winkel wordt versie 2.0 van hun bestaande shop, en de focus ligt vooral op het makkelijk weergeven van alle producten.

De site kent enkele duizenden simple products, die worden gegroepeerd met configurable products. Dat ziet er zo uit:

Schoen Model A.
- Schoen Model A, Rood, maat 39
- Schoen Model A, Rood, maat 40
- Schoen Model A, Rood, maat 41
- Schoen Model A, Rood, maat 42
- Schoen Model A, Blauw, maat 39
- Schoen Model A, Blauw, maat 40
- Schoen Model A, Blauw, maat 41
- Schoen Model A, Blauw, maat 42
- etc.

Ofwel, onder éen configureerbaar product staan al gauw een stuk of 30 a 40 simpele producten.
Als je een configureerbaar product opent en een kleur/maat selecteert, wordt de fotogallerij vervangen door de foto's van het simpele product (de juiste kleur, meerdere fotos).

Het probleem zit 'm nu in de beheersbaarheid; op deze manier zou de klant voor elk van de maten de foto's toe moeten voegen. Gemiddeld 5 a 6 foto's per product, gemiddeld 10 maten per kleur; da's veel werk :/

Mijn vraag is of er iemand van jullie ervaring heeft met een dergelijke opzet en het mogelijk zou zijn om de afbeeldingen maar aan een enkel product te hangen, en die vervolgens voor alle maten hetzelfde te laten zijn?

edit:

Al wat wijzer geworden. Kwam deze 'hack' tegen, eigenlijk raar dat dit niet standaard functionaliteit is.. Hiermee kun je image sets maken en die aan producten toewijzen ipv de afbeeldingen steeds aan elk product toevoegen.

Ook vond ik daar deze post die precies doet wat ik nodig heb, maar enkel voor Grouped products. Maar dat ombouwen naar Configurable products zal de moeite niet zijn.

Maar het is wel een érg overdreven uitgebreide code, het mag van mij heel wat simpeler, en toen vond ik deze. Die probeer ik nu maar geeft vooralsnog aardig wat performance issues en errors, maar it's a start. (Edit2: Aha, die issues komen van een gigantische bak geassocieerde producten, hij laat duizenden regels zien).

Vreemd dat ik echt hélemaal niets kon vinden tot ik dit topic opende. Achja, wellicht heeft iemand er wat aan.

[ Voor 29% gewijzigd door Asitis op 14-01-2015 13:29 . Reden: Mogelijke oplossingen ]