Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Gewoon met een plaat bovenop de proc, en 4 lange bouten door de gaten.. Te klein zal dus geen probleem zijn..
Ik heb ze zelf gewoon op het mobo zelf vastgezet.. (anders gaat het moederbord doorbuigen als je teveel kracht zetOp donderdag 14 juni 2001 12:26 schreef CyCLoNe het volgende:
Aha .. dus een plaatje maken daarmee de boel vast klemmen .. ok .. en dan die bouten vastmaken aan mijn moederbord of in de plaat waarop ook het moederbord is bevestigd ( moet ik dan ff wat in gaan boren )
Wel effe opletten dat je het waterblok recht op je proc hebt zitten, anders heb je en slechte koeling, en kans dat je je core om zeep helpt!
Verwijderd
Ben je vast aan het plannen
Je hebt geluk je bent als eerste.
idd met die 4 gaten, als je geen gaten hebt dan met een klemmetje om je socket.
Ik wacht dus ff rustig af totdat ik het koper binnen heb
nee kan niet met die gaten want jouw blokkies is maar 60x60 mm groot (hoe weet ik dat heOp donderdag 14 juni 2001 12:16 schreef CyCLoNe het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ga een waterblok bouwen, maar hoe krijg is zoiets prettig op mijn cpu ?
Mijn eerste gedachte was die 4 gaten in mijn moederbord, maar ik vraag me af of mijn blok wel groot genoeg is.
Kortom heeft iemand ervaring hiermee en zoja hoe heb jij dit opgelost
Foto's of tekeningen zijn meer dan welkom
By the way .. ik heb een Abit KT7A moederbordje waarom het blokkie moet komen
je kan bij oc-shop en bij nedcool van die clips halen om hem op je mobo vast te maken
http://www.geocities.com/dpcgast/plaatjes/Pict0048copy.jpg
Hij is gemaakt van een 4mm dik stukje plexiglas, daarna met de boormachine wat gaten erin gemaakt. De rest kan je zelf wel bedenken.
Y'24
doet het niet de url
jammer maar toch bedankt voor de moeite
Maar ik zou er dus een plaatje over kunnen maken wat wel groot genoeg is om die 4 gaten in mijn moederbord te gebruiken.
Of een zelfbouw clippie .. ook leuq ..
Indeed .. alleen die is zo klein .. ben al op zijn pagina aan het loerenOp donderdag 14 juni 2001 13:33 schreef Twynn het volgende:
Kijk maar naar z'n icoon dan.. Dan zie je hoe dabit dat heeft opgelost..
Verwijderd
Sorteer ze dan een keerOp donderdag 14 juni 2001 14:23 schreef DaBit het volgende:
'k ga die oude foto's van me ook wel weer ff online zetten. Daar gaat 't voordeel van de crash grotendeels. (zie sig)
Verwijderd
Ziet er gevaarlijk uit die laatste foto met dat slangetje en die stick die uit het waterblok komtOp donderdag 14 juni 2001 15:28 schreef DaBit het volgende:
owkee, komtie:
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Momenteel zit 't keurig met slangklemmen enzo vast.
Verwijderd
Dat lijkt wel een stuk achterwand van een keuken (wat soms boven je aanrecht zit)...
Maar wel creatief...
Kijk anders hier eens, en werk dat eens goed uit:
[topic=160468]
"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
Verwijderd
Wat ik eigenlijk dan nog zoek is het volgende:
Mijn vorige waterblok had de aansluitiungen aan de zijkant, zodat ik alle aandrukkracht op 1 punt boven de core kan zetten. Dan centreert het blok zich mooi op de core. Denk aan spikes onder speakers voor het idee erachter
Bij mijn Swiftech werden plastic draadeindjes geleverd en veertjes. Ik vind dit een heel mooi systeem. Gewoon een kwestie van steeds kruislings een slag geven todat ie lekker vast zit (zoals je ook een wiel van de auto vast zet).Op Thursday 14 June 2001 12:35 schreef Twynn het volgende:
[..]
Ik heb ze zelf gewoon op het mobo zelf vastgezet.. (anders gaat het moederbord doorbuigen als je teveel kracht zet)
Wel effe opletten dat je het waterblok recht op je proc hebt zitten, anders heb je en slechte koeling, en kans dat je je core om zeep helpt!
One of the animals has left its cage today.
Verwijderd
Nu kan ik zoveel kracht erop zetten als ik wil. Zelfs genoeg om de cpu dwars door de socket te trekken mocht dat nodig zijn (niet dus).
Maar ik vertrouwde het iets meer om die 800-900 gram die er bovenop de proc zit vast te maken aan het stalen subframe, dan aan het mobo.