Goedemiddag tweakers,
Na een aantal maanden dit forum op de voet gevolgd te hebben, is het dan eindelijk tijd om mijn eigen lijstje te plaatsen. Het lijstje is samengesteld o.b.v. BBG’s en andere recente topics. Het is de bedoeling dat ik zelf het systeem in elkaar zet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC wil ik voornamelijk gamen. De game die ik nu veel speel is DOTA II. Met deze nieuwe PC wil ik meerdere games spelen. Hierbij valt te denken aan Wolfenstein: The New Order, Battlefield 4, Heroes Of The Storm, GTA V, COD AW, en Far Cry 4. Uiteraard ook games die nog niet uitgekomen zijn.
Naast het gamen zal ik ook wel eens een serie/film kijken en natuurlijk het standaard surfen, facebooken etc.
Misschien dat ik een keer iets van DOTA II wil gaan live streamen, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is +/- 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ben ik niet in het bezit van een desktop, maar wel van de volgende laptop: ASUS N53SV. De volgende onderdelen zullen mee genomen worden.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als videokaart wil ik graag de volgende uit ‘’vraag en aanbod’’ kopen:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar een I5 met een GTX 970. Echter vind ik het prijsverschil tussen een GTX 970 en een R9 290 TRI X refurbished echter te groot t.o.v. de prestatiewinst die de GTX 970 op 1920 * 1080 resolutie behaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo veel mogelijk ‘’bang for the buck’’ en waar mogelijk componenten die de komende 3-5 jaar probleemloos mee zouden moeten kunnen gaan.
Daarnaast woon ik in de buurt van Informatique en daardoor zal ik al de benodigde onderdelen bij hen bestellen. Ik neem een hogere aanschafprijs dus voor lief, omdat ik zeer te spreken ben over hun service en daarnaast erg makkelijk te bereiken is.
Ga je overklokken?
De CPU niet. De GPU wel, echter niet direct bij aanvang van het systeem.
Na een aantal maanden dit forum op de voet gevolgd te hebben, is het dan eindelijk tijd om mijn eigen lijstje te plaatsen. Het lijstje is samengesteld o.b.v. BBG’s en andere recente topics. Het is de bedoeling dat ik zelf het systeem in elkaar zet.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC wil ik voornamelijk gamen. De game die ik nu veel speel is DOTA II. Met deze nieuwe PC wil ik meerdere games spelen. Hierbij valt te denken aan Wolfenstein: The New Order, Battlefield 4, Heroes Of The Storm, GTA V, COD AW, en Far Cry 4. Uiteraard ook games die nog niet uitgekomen zijn.
Naast het gamen zal ik ook wel eens een serie/film kijken en natuurlijk het standaard surfen, facebooken etc.
Misschien dat ik een keer iets van DOTA II wil gaan live streamen, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is +/- 900 euro.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ben ik niet in het bezit van een desktop, maar wel van de volgende laptop: ASUS N53SV. De volgende onderdelen zullen mee genomen worden.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | BenQ RL2455HM Zwart | € 169,- | € 169,- |
| 1 | Harman Kardon SoundSticks III | € 99,99 | € 99,99 |
| 1 | Razer DeathStalker | € 69,99 | € 69,99 |
| 1 | Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs) | € 14,- | € 14,- |
| 1 | CM Storm Speed RX Mousepad medium | € 8,22 | € 8,22 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 361,20 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 167,- | € 167,- |
| 1 | Gigabyte G1.Sniper B5 | € 72,95 | € 72,95 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 49,95 | € 49,95 |
| 1 | Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit | € 83,95 | € 83,95 |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 22,95 | € 22,95 |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 66,95 | € 66,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 97,95 | € 97,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 691,55 | |
Als videokaart wil ik graag de volgende uit ‘’vraag en aanbod’’ kopen:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar een I5 met een GTX 970. Echter vind ik het prijsverschil tussen een GTX 970 en een R9 290 TRI X refurbished echter te groot t.o.v. de prestatiewinst die de GTX 970 op 1920 * 1080 resolutie behaald.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo veel mogelijk ‘’bang for the buck’’ en waar mogelijk componenten die de komende 3-5 jaar probleemloos mee zouden moeten kunnen gaan.
Daarnaast woon ik in de buurt van Informatique en daardoor zal ik al de benodigde onderdelen bij hen bestellen. Ik neem een hogere aanschafprijs dus voor lief, omdat ik zeer te spreken ben over hun service en daarnaast erg makkelijk te bereiken is.
Ga je overklokken?
De CPU niet. De GPU wel, echter niet direct bij aanvang van het systeem.