Eerste samengestelde game PC

Pagina: 1
Acties:

• Trevvv
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-02 23:05
Goedemiddag tweakers,

Na een aantal maanden dit forum op de voet gevolgd te hebben, is het dan eindelijk tijd om mijn eigen lijstje te plaatsen. Het lijstje is samengesteld o.b.v. BBG’s en andere recente topics. Het is de bedoeling dat ik zelf het systeem in elkaar zet.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze PC wil ik voornamelijk gamen. De game die ik nu veel speel is DOTA II. Met deze nieuwe PC wil ik meerdere games spelen. Hierbij valt te denken aan Wolfenstein: The New Order, Battlefield 4, Heroes Of The Storm, GTA V, COD AW, en Far Cry 4. Uiteraard ook games die nog niet uitgekomen zijn.
Naast het gamen zal ik ook wel eens een serie/film kijken en natuurlijk het standaard surfen, facebooken etc.
Misschien dat ik een keer iets van DOTA II wil gaan live streamen, maar daar heb ik mij nog niet in verdiept.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Richtprijs is +/- 900 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Op dit moment ben ik niet in het bezit van een desktop, maar wel van de volgende laptop: ASUS N53SV. De volgende onderdelen zullen mee genomen worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1BenQ RL2455HM Zwart€ 169,-€ 169,-
1Harman Kardon SoundSticks III€ 99,99€ 99,99
1Razer DeathStalker€ 69,99€ 69,99
1Logitech Wireless Mouse M235 (Donkergrijs)€ 14,-€ 14,-
1CM Storm Speed RX Mousepad medium€ 8,22€ 8,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 361,20

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 167,-€ 167,-
1Gigabyte G1.Sniper B5€ 72,95€ 72,95
1Seagate Desktop HDD ST2000DM001, 2TB€ 69,95€ 69,95
1Corsair Carbide 200R Closed€ 49,95€ 49,95
1Microsoft Windows 8.1 NL OEM 64-bit€ 83,95€ 83,95
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 66,95€ 66,95
1Seasonic M12II Evo 520W€ 59,90€ 59,90
1Crucial MX100 256GB€ 97,95€ 97,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 691,55

Als videokaart wil ik graag de volgende uit ‘’vraag en aanbod’’ kopen:
V&A aangeboden: Sapphire R9 290 4GB GDDR5 OC TRI-X -- REFURBISHED DUS ALS NIEUW

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur ging uit naar een I5 met een GTX 970. Echter vind ik het prijsverschil tussen een GTX 970 en een R9 290 TRI X refurbished echter te groot t.o.v. de prestatiewinst die de GTX 970 op 1920 * 1080 resolutie behaald.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zo veel mogelijk ‘’bang for the buck’’ en waar mogelijk componenten die de komende 3-5 jaar probleemloos mee zouden moeten kunnen gaan.
Daarnaast woon ik in de buurt van Informatique en daardoor zal ik al de benodigde onderdelen bij hen bestellen. Ik neem een hogere aanschafprijs dus voor lief, omdat ik zeer te spreken ben over hun service en daarnaast erg makkelijk te bereiken is.

Ga je overklokken?
De CPU niet. De GPU wel, echter niet direct bij aanvang van het systeem.

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Hi,
Je hebt goed je huiswerk gedaan...
Echter zou ik één ding veranderen...de voeding. Die kast staat niet echt bekend voor goed cablemanagment. Pak daarom de M12II Evo, lekker modulair dus geen overbodige kabels ;)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:19
Voor het moederbord; ben je alle aansluitingen (SATA/USB) en features die dit bord heeft nodig, of kun je met minder uit? Als je met minder uit kunt, zou je een goedkoper H81 bord kunnen overwegen.

@hierboven; andere kast kan natuurlijk ook ;)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• pwillemske
  • Niet online
NitroX infinity schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 13:50:
Voor het moederbord; ben je alle aansluitingen (SATA/USB) en features die dit bord heeft nodig, of kun je met minder uit? Als je met minder uit kunt, zou je een goedkoper H81 bord kunnen overwegen.

@hierboven; andere kast kan natuurlijk ook ;)
Ja dat kan inderdaad ook, maar vaak word een kast gekozen door het design en de prijs, daarom adviseer ik geen kasten...kan er wel eentje aanraden: Fractal Design Define R5, echter wel wat duurder.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Trevvv
bedankt voor jullie snelle reacties!

@pwillemske: dit zou ik inderdaad kunnen overwegen. Bij een vriend van mij heb ik pas hetzelfde mobo, met een Corsair 300R en een Be Quiet L8 430W in elkaar gezet. Deze voeding is ook modulair, maar qua kabellengte vond ik deze erg kort. Is dit een probleem van modulaire voedingen in het algemeen of meer van de Be Quiet voedingen?

@Nitrox. Ik had eerst een Guard-PRO in gedachten. Echter ben ik daar van af gestapt omdat ik de H97 chipset en het M.2 slot niet nodig vind. Ik wil niet te veel beknibbelen op het MOBO en vond dit zelf, samen met veel anderen, een goed alternatief.

• pwillemske
  • Niet online
Trevvv schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 14:09:
bedankt voor jullie snelle reacties!

@pwillemske: dit zou ik inderdaad kunnen overwegen. Bij een vriend van mij heb ik pas hetzelfde mobo, met een Corsair 300R en een Be Quiet L8 430W in elkaar gezet. Deze voeding is ook modulair, maar qua kabellengte vond ik deze erg kort. Is dit een probleem van modulaire voedingen in het algemeen of meer van de Be Quiet voedingen?

@Nitrox. Ik had eerst een Guard-PRO in gedachten. Echter ben ik daar van af gestapt omdat ik de H97 chipset en het M.2 slot niet nodig vind. Ik wil niet te veel beknibbelen op het MOBO en vond dit zelf, samen met veel anderen, een goed alternatief.
Ik heb zelf de M12II Evo 620W in combinatie met een pricewatch: Corsair Vengeance C70 (Gunmetal Black)
Alle kabels zijn lang genoeg, zelfs de cpu kabel(!) Als past die net via de achterkant, de rest is allemaal meer dan lang genoeg.

Dat mobo is inderdaad een goede keus met de nodige features, al zitten er die niet veel op, maar voor een basis pc zonder alle toeters en bellen voldoet dat mobo.

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• Trevvv
Zijn er meerdere personen die kunnen bevestigen dat het kabelmanagement van de Corsair 200R niet bepaald goed is? Volgens de reviews die hier op tweakers staan, wordt juist gesproken van goede mogelijkheden voor kabelmanagament. Ook op andere forums zijn genoeg topics met foto's te zien, waarbij de kabels erg netjes lopen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Eén quote van een poster hier tegenover een aantal reviews hier en op andere fora. Ik zou dan geneigd zijn al die reviews te geloven...

• Trevvv
Er van uitgaande dat het kabelmanagement wel in orde is. Is het dan aan te raden om bij mijn huidige voeding te blijven? of de duurdere Seasonic M12II Evo? Prijsverschil is 10 euro bij Informatique.

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Modulair bouwt natuurlijk altijd makkelijker, maar een groot gedeelte hangt ook af van hoe handig je zelf bent! Waarom trouwens Informatique?

• Trevvv
Oke!

Ik ben van plan om alles bij informatique aan te schaffen omdat:

1. Goede ervaringen met bestellingen in het verleden;
2. Binnen 5 min. bereikbaar;
3. Bij problemen eenvoudig te benaderen en hoef ik niet met retourorders en zendingen te werken.

Het prijsverschil is 60 euro t.o.v. de goedkoopste mogelijkheid via ''bestelkosten berekenen''. Daarvan is alleen al 20 euro op de windows 8 licentie zit. Misschien dat ik alsnog besluit om windows 8 via een andere partij aan te schaffen, omdat hier toch niet sprake is van een kwetsbaar / garantie artikel.

update 14-01-15 om 19:04 uur

De voeding is veranderd naar de hierboven geadviseerde M12II EVO.

[ Voor 8% gewijzigd door Trevvv op 14-01-2015 19:04 ]

• Trevvv
Mijn excuses voor de dubbele post.

Echter heb ik nog de volgende vraag. Aangezien ik van plan ben de koeler van de processor te vervangen, dient de ''oude'' koelpasta verwijderd te worden en nieuwe koelpasta opgebracht te worden, toch?

Wordt er koelpasta standaard meegeleverd met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2?

Wat is trouwens het verschil t.o.v. de Gelid Solutions Tranquillo Rev. 3? Nieuwe versie, maar goedkoper?!?

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
Trevvv schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:46:
Mijn excuses voor de dubbele post.

Echter heb ik nog de volgende vraag. Aangezien ik van plan ben de koeler van de processor te vervangen, dient de ''oude'' koelpasta verwijderd te worden en nieuwe koelpasta opgebracht te worden, toch?
Bij een nieuwe boxed processor zit de koelpasta op de koeler. Je hoeft dus niks te verwijderen.
Wordt er koelpasta standaard meegeleverd met de Gelid Solutions Tranquillo Rev.2?
Ja.
Wat is trouwens het verschil t.o.v. de Gelid Solutions Tranquillo Rev. 3? Nieuwe versie, maar goedkoper?!?
Versie 3 is wat goedkoper, maar koelt ook wat minder.

• Trevvv
@brooky, nog bedankt voor de glasheldere uitleg! d:)b

De onderdelen zijn van het weekend opgehaald bij informatique en gister in elkaar gezet!

Echter heb ik nog de volgende vragen:

Kan het zo zijn dat die 8 pins aansluiting voor de CPU niet gebruikt wordt op het MOBO?

Ik heb namelijk alleen één 20-24 pins stekker lopen naar het MOBO en 2 stekkers zitten in de voeding zelf (een bovenin op aansluiting ''m/b'' en één onderin op aansluiting ''m/b'').

Daarnaast heb ik geen aparte voeding aangesloten op de videokaart. Deze zit enkel in het desbetreffende slot van het MOBO.

Heb gisteren de PC aan het stroom gehangen en toen werkte voor zover ik kon beoordelen wel alles. Echter begin ik nu toch te twijfelen of de aansluitingen wel juist zijn.

Windows 8.1 ontvang ik vandaag, dus kan vanavond echt pas controleren of het naar behoren werkt.

Alvast weer bedankt voor jullie reacties! d:)b
Pagina: 1