Probleem sonos

Pagina: 1
Acties:
  • 787 views

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10-2025
Hallo,

mijn ouders hebben 4 jaar geleden sonos aangeschaft en is nu mooi verdeeld over het hele huis.
Alles werkt perfect, totdat je gebruik gaat maken van wifi....
Na verschillende pogingen met monteurs van sonos is het nogsteeds niet gelukt.

Hij geeft aan dat hij volledig signaal heeft, maar als je radio zit te luisteren stoort hij vaak of reageert die helemaal niet.

naast het hele systeem hebben we ook 2 sonos zoneplayers en controller.

jammer genoeg kunnen we er niet optimaal gebruik van maken door dit probleem.

Heeft iemand ander hier ervaring mee? of kan iemand mij helpen met dit probleem?

alvast bedankt!

mvg,

Hodor

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

Heb je al geprobeerd wat er gebeurt als je alles bedraad aansluit? Heeft ander wifi apparatuur in huis last van wifi-verbindingsproblemen?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Wat geeft aan dat hij volledig signaal heeft en wat reageert niet?
Wat bedoel je met "naast het hele systeem hebben we ook 2 sonos zoneplayers en controller."?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10-2025
De nieuwste versie van sonos zijn alle apparaten gelinkt met wifi.

De sonos die ik heb is een generatie ouder. Als je dan op andere kamers ook muziek wilt hebben, moet je extra boxen en een zoneplayer hebben.

Naast de hoofdinstallatie hebben we dus nog 2 zoneplayers met ieder 2 boxen.
Deze zoneplayers zijn wel via lan kabels verbonden.

De controller is een touchscreen tabletje waar je al je muziek kan selecteren, maar je kan ook de verbindsterkte op zien.

verder hebben we in het huis geen problemen met verbindingen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-01 22:54

JT

VETAK y0

Wat gebeurt er als je de probleemspeakers op netwerkkabels aansluit?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
De controller is dus een Sonos touchscreen controller (CR200).
Deze verbindt via het WiFi van Sonos zelf (via de componenten) en geeft dus niet de kwaliteit van je eigen netwerkverbinding weer.

Je hebt geen oudere generatie Sonos, de WiFi functionaliteit die jij noemt is met een software update gekomen (5.0) en is ook op jullie componenten mogelijk, alleen niet in combinatie met de controller.

Wat bedoel je precies met "Alles werkt perfect, totdat je gebruik gaat maken van wifi...."
Wat gaat gebruik maken van WiFi?

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

Hallo,

Heb me zojuist geregistreerd op tweakers en weet niet hoe ik een vraag mag stellen.
Daarom probeer ik het op deze manier, sorry.

Ik heb een nieuwe NAS Synology 215 en heb daar mijn muziek opgeslagen in map "music".
De map "music" heb ik verdeeld in 2 submappen , maar als ik mijn sonos laat indexeren blijft 1 submap leeg
in de sonos muziekbibliotheek in "mappen". Wel zie ik bij albums alle muziek.
Als ik de map "music" gebruik met maar 1 ( sub ) map dan is die map in sonos na indexeren wel gewoon te zien.
Wie kan mij helpen?

WB

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:29
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2015 @ 20:59:
Hallo,

Heb me zojuist geregistreerd op tweakers en weet niet hoe ik een vraag mag stellen.
Daarom probeer ik het op deze manier, sorry.

Ik heb een nieuwe NAS Synology 215 en heb daar mijn muziek opgeslagen in map "music".
De map "music" heb ik verdeeld in 2 submappen , maar als ik mijn sonos laat indexeren blijft 1 submap leeg
in de sonos muziekbibliotheek in "mappen". Wel zie ik bij albums alle muziek.
Als ik de map "music" gebruik met maar 1 ( sub ) map dan is die map in sonos na indexeren wel gewoon te zien.
Wie kan mij helpen?

WB
Niet weten is geen excuses. Je kan beginnen met het lezen van de diverse FAQ's welke in de fora staan. Daarnaast wordt het kapen van een jaar oud topic ook niet op prijs gesteld. Laat staan met een vraag die totaal niet bij het onderwerp past van dit topic. Dus succes en welkom!

[ Voor 4% gewijzigd door __R__ op 14-12-2015 21:39 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Met bovenstaande reactie is alles wel gezegd. Een slotje op dit topic om te voorkomen dat het nog verder off-topic gekaapt wordt.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.