Wat voor router?

Pagina: 1
Acties:

• Hodor
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17-10-2025
Hallo,

De wifi router zit voor in het huis. achter in het huis hebben we geen signaal.

Dus ik zit te denken om een nieuwe wifi router te kopen met beter bereik en sterkte, jammer genoeg heb ik hier niet zo veel verstand van.

Kan iemand mij helpen om een goeie router te vinden?

mvg,

Hodor

Verwijderd

Ik raad persoonlijk de pricewatch: Asus RT-AC87U aan. Prijs is hoog maar dan zit je ook gelijk goed.

Of natuurlijk gaan voor een acces point achter in het huis.

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2015 13:17 . Reden: Linkje toegevoegd ]

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
denk inderdaad dat je met en 2e wifi punt meer winst gaat behalen.

Alleen moet je dan (als je het helemaal goed wilt doen) een kabel trekken van je huidige router naar het 2e punt. Anders moet je gaan werken met powerline adapters of wifi repeaters.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Inderdaad. Bedenk dat WiFi tweerichtingscommunicatie is. Een router die hard kan zenden verandert niets aan hoe hard de devices terug kunnen zenden (vgl: regel een megafoon, ga voor in het huis staan en laat iemand zonder megafoon achterin staan. Probeer gesprek te voeren :z ).

Die genoemde RT-AC87U is op dit moment een van de beste routers, maar je haalt minimaal evenveel voordeel uit een AP die je achterin je huis plaatst voor een derde van de prijs :o

Exact wat beste keuze is hangt af van je eisen en van de apparaten die je erop aansluit. 802.11ac is leuk, maar als je geen ac devices hebt, dan is het weggegooid geld. Idem met 3x3 of 4x4 MiMo

Oslik blyat! Oslik!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:24

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > CAA

Tijd voor een nieuwe sig..

• ad6922
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-08-2025
Zelf heb ik de rt-ac87u. Mijn ervaringen zijn heel anders dan hier geschetst worden. Wat is dit een drama apparaat. Mijn netwerk is niet meer vooruit te branden. Om het werkend te houden regelmatig router en/of devices herstarten.

Mijn advies: koop deze niet.
Pagina: 1